zla organizacja,opoznienia w lotach za kazdym razem,brak organizacji wycieczek fakultatywnych,
Stanowczo odradzam usługi Rainbow Tours. Firma nastawiona na ilość i zysk, a nie na jakość. Braliśmy udział w wycieczce Turcja Sułtańskie Rarytasy 04- 19.09.2012 r. Fatalny stary autokar, w złym stanie technicznym woził nas po trasie 3 tys. km- pęknięta przednia szyba, psująca się i nieznośnie hałaśliwa klimatyzacja bez indywidualnego sterowania, gasnący zapłon, silnik odpalany przez kierowcę na kable, brak toalety. Poza tym Rainbow Tours zażądał dodatkowych kosztów, nieujętych w umowie- za zestaw słuchawkowy, który został na zakończenie objazdu zwrócony- po 12 euro od osoby. Ponadto rezydent życzył sobie za wycieczkę fakultatywną wyższą kwotę niż na wręczonej wcześniej liście, co sugeruje nieuczciwe praktyki. Z tych powodów nie zamierzamy więcej korzystać z ofert tego biura i będziemy je odradzać znajomym.
Wycieczka objazdowa po Chorwacji- ludzie w autokarze "Upchnięci jak drób" żadnego komfortu jazdy poza ciasnotą i w związku z tym do autokaru upchnięto 69 osób. Hotele załatwiane na ostatnią chwilę, w dniach wolnych część grupy została wymeldowana z Hotelu i pozostawiona bez opieki(pozostało całodniowe tułanie się z walizkami)lub nie zdążyliśmy dojechać na posiłek do hotelu - zamknięta stołówka. Wrażenia estetyczne - cudny kraj, piękne widoki, natomiast organizacja biura podróży FATALNA!! NIE POLECAM bo szkoda zdrowia!! i pieniędzy.
W dniach 31 sierpień-6 wrzesień 2012 byliśmy na wycieczce europejskie stolice z Rainbours Tours. Wycieczka była rewelacyjna. Razem z mężem jesteśmy bardzo zadowoleni. Zwiedzanie miast odbywało sie w szybkim tempie, ale nikt nie miał problemów z nadążeniem, a dużo osób to osoby starsze. W każdym mieście był czas wolny w centrum miasta. Do hoteli przyjeżdżalismy w godzinach wieczorno-nocnych (ok. 21.00-22.00). Śniadania były obfite, oprócz Paryża, gdzie śniadania składały sie z 1/3 bagietki, rogalika i dżemu - warto zaopatrzyć sie w konserwy, pieczywo. Obiady dwa były organizowane dla całej wycieczki nieobligatoryjne, dodatkowo płatne (możliwość zjedzenia małż),a w inne dni, można było zjeść w restauracjach samoobsługowych na autostradzie, albo w czasie wolnym. Wszystko było zorganizowane na najwyższym poziomie, w dużej mierze dzięki rewelacyjnej pilotce Pani Dorocie, która uśmiechnięta, pomocna, cierpliwa i zaangażowana spowodowała, że ocena tej wycieczki nie może być niższa niż 5.Miasta zwiedzaliśmy jeżdżąc po nich autokarem i wysiadając w najważniejszych miejscach, centrum najczęściej zwiedzane było spacerkiem. Warto wspomnieć, także kierowców, którzy swoimi umiejętnościami prowadzenia 15 m autokaru, zadziwiali wszystkich, a przy okazji byli bardzo sympatyczni, kulturalni i mieli super poczucie humoru. Niestety mimo, ze autokar miał 3 miesiące w drodze powrotnej uległ awarii i noc i ranek (12 godzin)spędziliśmy czekając na serwis, a opóźnienie powrotu do Polski wynosiło około 10 godzin. Ze względu na to, że trzeba było dowieźć nową część i nie wiadomo jak to długo by trwało, przyjechał po nas drugi autokar. Biuro Rainbours robiło wszystko, abyśmy nie odczuli niedogodności, mieliśmy zasponsorowane śniadanie i obiad ostatniego dnia, kierowcy i pilotka odpowiadali na każde nasze pytanie, dzięki czemu, wszystko to, w żaden sposób nie wpłynęło na piątkowa ocenę tej wycieczki. Serdecznie pozdrawiamy cała ekipę i dziękujemy za piękne wspomnienia
Od kilku lat podróżuję z Biurem Rainbow Tours - wyłącznie wycieczki objazdowe -i wracam zawsze zadowolona. Dobra organizacja, wyżywienie i piloci. No może hotele nie zawsze na 5 ( ale to przecież tylko na jedną noc ), ale były też i super, np.w Albanii w 2011 r.(co za atrakcja!) - wysoko na górze, gdzie wjazd był kolejką linową.Cudownie i standard super.W sierpniu 2012 r. uczestniczyłam w wycieczce pt. Dookoła Grecji. Organizacja bardzo dobra.Na szczególą pochwałę zasługuje Pani pilot Agata Deska.Kompetentna, "chodząca encyklopedia", uczynna i życzliwa,zawsze uśmiechnięta, miła i tam gdzie powinna być, służąca pomocą każdemu i w każdej sytuacji. Od powitania aż do pożegnania na lotnisku. Życzę Biuru jak najwięcej takich pilotów a Pani Agatce wielu sukcesów w pracy i życiu.
Braliśmy udział w wycieczce"Smak Orientu". Był to strzał w dziesiątkę :) Przygotowana prze organizatora super.Objazd w dobrych hotelach z dobrą kuchnią i obsługą. Wszystko dopracowane i dograne.Fantastyczny i nie do zastąpienia już chyba przez nikogo:)- pilot-Pan Bartosz Wiśniewski:)to, kompendium wiedzy na każdy temat. Człowiek omnibus.który poprowadził nas przez smak orientu rewelacyjnie.Wzbogacił naszą wiedzę na każdy temat.Drugi tydzień w hotelu Lonicera rewelacyjny.Sam hotel super, choć tylko 4****:)Tam się nie idzie nudzić.Warunki pobytu bardzo dobre. Żadnych zastrzeżeń do organizatora.Gratuluję biuru zarówno doskonałego pilota, bo to naprawdę skarb, jak również doskonale zorganizowanej wycieczki. Na pewno jeszcze nie raz skorzystamy z oferty biura i będziemy je polecać innym . dziękujemy.
Witam!!! Ja byłam z tym biurem w Maroko na wycieczce Cesarskie miasta. Było super! P. Martyna Łukasik to bardzo ciekawa i kompetentna osoba. Dużo opowiadała o tym kraju. Widać że lubi swoją pracę. Jeśli mam się do czegoś przyczepić to tylko do jednej z kientki, która była ze mną na dokwaterowaniu w pokoju i która przesadzała z wymaganiami. Ale to nie jest wina biura, że zdarzają im się tacy klienci. Z resztą nikt nie zwracał na tę jedną osóbkę szczególnie uwagi. Wycieczka uważam za super udaną. za 3 tygodnie wybieram się na kolejną wycieczkę z biura RT Czas na Bałkany. Mam nadzieję, że udana jak poprzedna.
Skorzystaliśmy z oferty last minute w hotelu Ialyssos Bay na Rodos,cena prawie 1700 zl i rzeczywiście ta wycieczka nie była więcej warta, a na pewno swojej pełnej ceny w sezonie. Cztery gwiazdki dla tego hotelu to przesada, ale na pełne trzy zasługuje. Skandaliczne jest natomiast traktowanie turystów po przyjeździe do hotelu. Przyjechaliśmy po drugiej w nocy / doba zaczęła się o 14 poprzedniego dnia/. Już na lotnisku słyszeliśmy rozmowę rezydentki z jakimś klientem i powtarzane w kółko:" ja nic na to nie poradzę". po dotarciu do hotelu okazało się, że ten sam problem również nas dotyczy i pani rezydentka na pewno się nim nie zajmie. Otóż, zakwaterowano nas w śmierdzącej piwnicy z oknami pod sufitem i obrzydliwą łazienką. Oczywiście pierwsza noc była zmarnowana / niektórzy spędzili ją w lobby/. Następnego dnia otrzymaliśmy całkiem ładny pokój i zrekompensowano nam tę niedogodność darmowym sejfem i wi-fi. Personel hotelu i pani rezydentka tłumaczyli się wyjątkową sytuacją, ale jak zdążyliśmy zaobserwować była to stała polityka hotelu i piwnicę zaliczali codziennie inni goście. Poza tym warunki w hotelu naprawdę dobre, czysto, obsługa uprzejma. Jedzenia dużo, urozmaicone, ale niezbyt smaczne. Samolot powrotny mocno opóźniony, więc wszelkie plany co do połączeń kolejowych "wzięły w łeb". Wycieczki fakultatywne bardzo drogie, radzimy korzystać z miejscowych ofert za jedną trzecią ceny.Oferta dla niewymagających ale tylko po obniżonej cenie.
Egipt, Hurghada, hotel Alf Leila Wa Leila (4*), koniec sierpnia 2012, all inclusive, 2 tyg. Wylot do przyjęcia 6:00, powrót - rewelacja: 11:00, 15 dzień pobytu (wykorzystane w 100% doby hotelowe). Opis hotelu w warunkach z oferty gorszy niż w rzeczywistości - na miejscu okazało się, że jest dużo lepiej (sejf za darmo w pokoju, wszystkie restauracje dostępne, zero problemu z wynoszeniem napojów do pokoju, itp.). Rezydentka (p.Małgosia Bembas) super, kompetentna, kontakt 24/7, bardzo pomocna, najlepsza jaką kiedykolwiek mieliśmy. A mieliśmy poważne problemy zdrowotne (przywiezione z Polski:), niewynikające z warunków na miejscu). Bardzo źle oceniamy "standardowego" ubezpieczyciela - Europa. Rainbow powinien rozważyć zmianę. Jedyna uwaga to organizacja wycieczek. Ocena na dobrze- (Kair - słabiutko), bywało lepiej... Może warto więcej wymagać od miejscowych organizatorów albo ich zmienić. Wyjątek (na plus) to oczywiście Synuś Divers - nurkowanie:)
Ja odradzam to biuro. Sprzedają wycieczki z wylotami z różnych miast w Polsce, odległych od stolicy, z góry zakładając, że większość z nich zostanie odwołana. Tym kilku klientom, którzy kupili wycieczkę, wpłacili zaliczkę, często poczynili przygotowania do urlopu, uzgodnili urlop w pracy itp., stawiają na kilka dni przed wyjazdem ultimatum: albo decydujesz się na wylot z Warszawy, albo rezygnujesz z Wycieczki i dostajesz zwrot wpłaconych pieniędzy. Nietrudno się domyślić, że spora część osób się na to godzi i dlatego pewnie uwzględniają to w swojej strategii "byznesowej" i "marketyngowej". Poza tym na wycieczkach objazdowych oszczędzają na hotelach. W efekcie przeciętnie co drugą noc na wycieczce w cywilizowanym kraju spędzamy np. w pokojach bez działającego telewizora, z wadliwą klimatyzacją, lekceważącą obsługą, fatalnym wyżywieniem, w których w nocy pogryzą nas owady (i mamy szczęście, jeśli są to tylko komary). Po dwóch takich sytuacjach ze zmianą warunków umowy niedługo przed terminem odlotu, które mnie spotkały w ciągu jednego roku, stwierdzam stanowczo i mówię to wszystkim znajomym: nigdy więcej Rainbow Tours.
firma REINBOW katastrofa!!!!!!!!!
W sierpniu 2012 byliśmy na wczasach na Zakynthos. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Wszystko zgodne z opisem imprezy. Wylot i przylot do Polski zgodnie z planem! W sezonie wakacyjnym to wielka rzadkość. Szczególnie należy podkreślić pracę rezydentki pani Agnieszki Podpinki. Niezwykle sympatyczna, kompetentna, profesjonalna. Serdecznie pozdrawiamy. E.D.M.P. z Sosnowca
Toskania i Umbria dwie siostry 4-13.08.12. Wspaniała wycieczka. Dobra opieka ze strony pilotki p. Beaty. RT gratulacje z doboru miejscowych przewodniczek - profesjonalnych, pełnych zaangażowania emocjonalnego podczas przekazywania informacji o regionie (tylko w jednym przypadku jeszcze brakowało pewnego doświadczenia - ale to nie bieda, to się nabywa). Na długo zapamiętamy p. Lorettę, p. Anię, p. Grażynę, p. Magdę. Szczególnie na pochwałę zasługuje należycie skomponowany, urozmaicony i dostarczający mnóstwo pozytywnych wrażeń rozszerzony (!!!) program. Wiemy, że wyjątkowo (?) byliśmy w hotelach powyżej oczekiwań i oferty (Asyż, Udine). Jedna uwaga, był niedosyt pobytem we Florencji - za krótko i szkoda, że w poniedziałek. Zabrakło informacji od Pani Beaty, że można byłoby przedłużyć czas wolny w mieście i wrócić do miejsca noclegowego pociągiem (zaledwie 4,60 Euro, ale o tym dowiedziałem się po powrocie). Tu było zmarnowanie kilku godzin, które można byłoby poświęcić na muzea. No i na koniec, pozdrawiam miłych uczestników/czki udanej wycieczki. P.S. z reguły jesteśmy zadowoleni z RT, jedyny niewypał to Potęga Południa (Egipt, luty 2011) gdzie rezydentka cedziła informacje o planach, przez co straciliśmy jeden dzień w Hurgadzie czekając na dalsze plany.
Wróciłam właśnie z wczasów w Bułgarii (10-17 sierpnia). Ogólnie jestem rozczarowana postawą biura. Na plus na pewno dobry hotel, zgodny z ofertą katalogową. Jednak podróż w obie strony była fatalna. W drodze do Warny 14 godzin czekaliśmy na Okęciu bez jakiejkolwiek informacji kiedy dokładnie nastąpi wylot, bez picia i jedzenia. Z kolei lot powrotny z Warny do Warszawy przesunięty został z 14 na 3 w nocy, biuro nie zagwarantowało przedłużenia pobytu w hotelu ani posiłku (mimo iż pierwszego dnia straciliśmy kolację przez późny przylot). Ja rozumiem, że w ruchu powietrznym zdarzają się różne sytuacje, ale czekanie po kilkanaście godzin w jedną i drugą stronę to już przesada. Biuro nie wykazało żadnego zainteresowania tą trudną sytuacją, pozostawiło klientów samych sobie, nie udzielając pomocy. Dlatego właśnie nie skorzystam już więcej ani z usług Rainbow Tours ani przewoźnika Enter Air.
Właśnie wróciłyśmy z córką z wycieczki objazdowej Skandynawia - Nordkap i Lofoty -03-16.08.2012r. Wycieczka była bardzo udana dzięki pilotce, p.Marcie Grabowskiej i kierowcom, p. Mirkowi i Józkowi. P.Marta wykazała się dużą wiedzą nt. zwiedzanych miejsc, pokazywała wiele wspaniałych widoków, uprzedzała o różnych niespodziankach. Dbała również o grupę. Panowie kierowcy wykazali się dużym profesjonalizmem, dzięki temu przejazdy były bezpieczne i często byliśmy w hotelach przed przewidywanym czasem. Wycieczka z takim trio to sama przyjemność. Grupa też była bardzo zorganizowana i nie było słychać narzekań. Polecam wszystkim. W przyszłości planuję wybrać się na kolejną objazdówkę z tym biurem.
Nie jest to oferta dla ludzi z małymi dziećmi, wybrałam te wycieczkę ze względu na godziny odlotu i przylotu ok. 13:00, wiedząc że doba hotelowa kończy się ok. 12:00 - organizator na miejscu zmienił godziny wylotu na 22:00 i wymeldował nas z hotelu o 12:00 - oczywiście wszystko zgodnie z regulaminem :) wiec nie ma się co przyczepić jednak nie jest to komfortowe, sam hotel jest ok, jednak nie dla rodziny z czwórka dzieci ;) - pokój ok. 20m2 zastawiony dostawkami - oczywiście pełnopłatnymi
W drodze na Istrię 9-13.08.2012. Pani Pilot fajna, autokar to wszystko bez zarzutu ale w pierwszym hotelu już podzielono nas na 3 grupy w hotelach o różnym standardzie...dało się przeżyć........Drugi hotel......to miało dwie gwiazdki....nie wiem gdzie....Na przyszłość sugerowałbym wcześniej o zapoznanie się z hotelami w których będzie nocleg o ile to możliwe, bo można się mocno......przejechać.. W chwili obecnej nie wiem czy zaufam i wybiorę się z biura Rainbow tour na wycieczkę objazdową......
Wróciłam własnie z wycieczki Rumunia fale Dunaju i szczyty Karpat (13.07.-20.07.2012). Jestem bardzo zadowolona z organizacji wycieczki, a wręcz zachwycona pracą pilotki Marii Czub i przewodnika Tomasza Ogińskiego. W przyszłości życzę wszystkim turystom i sobie samej rownie wspaniałej opieki rezydentów, którzy swoją wiedzą i kulturą odsłaniają arkana nowych lądów. Szczególne podziękowania dla rezydentów od turystów z Elbląga, a w szczególności od zapominalskiej pani Zofii Rękawik. Serdeczne dzięki i do zobaczenia na kolejnych szlakach
Witam. Niedawno wróciliśmy z wycieczki Ziemia Święta/Egipt.Objazd był bardzo udany. Moc wrażeń : od zachwytu nad pięknem Jerozolimy z całą jej różnorodnością, chwilami zadumy w miejscach kultu religijnego, relaksem nad Morzem Martwym, do wstrząsu w Instytucie Yad Vashem. Organizacja objazdu po Izraelu- doskonała. Słowa uznania dla pilota- pana Karola Antończyka za jego profesjonalizm, poczucie humoru ,zaangażowanie. Miłe słowa kieruję też w stronę pani Estery, która bardzo ciekawie opowiadała nam o życiu w Izraelu. Polecam wycieczkę, gratuluję Rainbow Tours pracowników i życzę powodzenia .
Nasz pobyt w Bułgarii w terminie 3-11. 08. 2012r.- Hotel Festa Panorama w Nesseberze wcale nie jest nowoczesny i nie jest luksusowy i nie można polecić go wymagającym klientom- jak twierdzi biuro Rainbow.Pokoje średniej, nie komfortowej klasy,proste meble,łazienka z grzybem wokół wanny zdecydowanie poniżej nawet tego, 80 kanałów TV, w tym ani jednego polskiego, co mnie dziwi z racji braku utrzymania pewnego prestiżu ze strony biura. Bo skoro jest 60 kanałów niemieckich, to dlaczego biuro nie zabiega o 1 polski?? Dla zasady, dla szacunku, że Polacy też w tym hotelu przebywają, nie tylko Niemcy. Posiłki również w innych godzinach niż podaje biuro. Lot do Burgas liniami ENTER AIR to jeden wielki koszmar. Wylot z 3 godzinnym opóźnieniem z Warszawy, a powrót to po prostu SZOK! Ponad 8 godzin koczowania na lotnisku w Burgas! Transfer z hoteli na lotnisko rozpoczął się o 22-ej, a o 18-ej rezydenci (o tym dowiedzieliśmy się po wielu prośbach od rezydenta innego biura)zostali powiadomieni o prawie 6- godzinnym opóżnieniu samolotu!! Ale ludzi w niewiedzy zabrano z hoteli, zawieziono na lotnisko i czekanie od 23.55 do 8.30, ponieważ JEDEN samolot ENTER AIR latał w te i we wte 3 razy!! Całą noc koczowanie w warunkach godnych pożałowania, gdzie ludzie na kartonach ze sklepów lotniskowych układanych na betonowej posadzce!! spali z dziećmi! Rezydentka Pani Kasia zupełnie się nie pojawiła na lotnisku w myśl zasady "róbta, co chceta". Dziwi mnie, że tak renomowane biuro lekceważy człowieka i jego podstawowe potrzeby. Nie spodziewałam się absolutnie, że ze strony Rainbow Tours spotka mnie takie lekceważenie! Transfer na lotnisko- w zaistniałej sytuacji - powinien zacząć się o 6 rano, a nie o godz. 23!!