Ogłoszenie

Przerwany
Nie masz jeszcze żadnego powiadomienia.

ENTER AIR walka o odszkodowanie

Przerwany
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
nowe posty

  • ENTER AIR walka o odszkodowanie

    Poniżej opisuję doświadczenia z liniami lotniczymi ENTER AIR, będące udziałem moim i mojej małżonki, na tle innych historii niezbyt wyjątkowe - ten sam rodzaj arogancji i lekceważenia podstawowych obowiązków przewoźnika lotniczego ze strony Enter Air, nie mówiąc o jednoznacznie okazywanej pogardzie dla pasażera. Dochodzi do tego zasmucający poziom komunikacji z klientem w mediach społecznościowych. Mój komentarz, zawierający krytyczne uwagi nt. jakości usług Enter Air, został usunięty z profilu Enter Air na portalu Facebook (https://www.facebook.com/pages/Enter-Air/146933795361737) bez jakiejkolwiek próby ustosunkowania się do podniesionych zarzutów. W Internecie można przeczytać, że innym osobom w takich sytuacjach blokowano dostęp do tego profilu.

    W dniach 2012-09-19 - 2012-10-03 byliśmy z żoną w Turcji, organizator Rainbow Tours, przelot w obie strony linie lotnicze Enter Air. Odwołany został planowany na dzień 2012-10-03, godz. 13:00 czasu lokalnego lot powrotny na trasie Antalya-Kraków, sygn. ENT7634. O odwołaniu lotu ENT7634 dowiedzieliśmy się w przeddzień wylotu, na ok. 22 godziny przed planowanym startem. Połączenie zastępcze innymi liniami lotniczymi z wylotem 11 godzin później, 2012-10-03 o godz. 23:59 czasu lokalnego, z lądowaniem w Poznaniu i przejazdem do Krakowa drogą lądową. Ponieważ lot o sygn. ENT7634 został odwołany, znajdują zastosowanie zapisy art. 5 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

    Linie Enter Air jako obsługujący przewoźnik nie zrealizowały wobec nas świadczeń, opisanych w art. 9 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, w szczególności wliczając w to: prawo do posiłków oraz napoi, a także prawo do dwóch rozmów telefonicznych i innych, określonych w art. 8, ust. 2 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004.

    W opisanej sytuacji postanowiliśmy skorzystać z przysługującego nam prawa do ubiegania się o odszkodowanie od obsługującego przewoźnika lotniczego, którego zasady określa art. 7 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004. W odpowiedzi na złożoną reklamację przedstawiciel Enter Air oświadcza, że odwołanego lotu o sygn. ENT7634... w ogóle nie było. w związku z czym przewoźnik nie mógł go odwołać. W rzeczywistości, lot był planowany i znajdował się w rozkładzie lotów dostarczanym przez organizatora imprezy turystycznej, a imienne Vouchery na przelot na trasie Antalya-Kraków lotem o sygn. ENT7634 otrzymaliśmy z żoną już w dniu wylotu z Polski do Turcji, tj. 2012-09-19.

    O fakcie odwołania "wirtualnego" lotu ENT7634 i o tym, co z tego wynikło, pozwolimy się teraz wypowiedzieć Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Szczere pozdrowienia dla wszystkich, którzy skorzystali z usług Enter Air - przede wszystkim dla Tych, którym faktycznie udało się znaleźć w roli pasażerów.

    Przestrzegamy wszystkich przed korzystaniem z usług tych linii lotniczych. Dzień powrotu z wycieczki, anulowany lot, wylot do kraju innymi liniami 11 godzin później. Odwołują zaplanowane wcześniej loty, nie realizują gwarantowanych w takich przypadkach świadczeń, uchylając się następnie od zrealizowania należnych pasażerom świadczeń odszkodowawczych, ponadto ze swojego profilu na Facebooku (https://www.facebook.com/pages/Enter-Air/146933795361737) usuwają wszelkie nieprzychylne komentarze, roi się tam za to od peanów na cześć Enter Air, pisanych zapewne przez dwudziestoparoletnich pracowników tej osobliwej firmy.

    Kochani! Pytajcie w biurach podróży, jakie linie lotnicze realizują przeloty na trasach Waszych wycieczek. Opisaną sprawę odwołanego lotu kierujemy obecnie do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w razie potrzeby świadczenia odszkodowawcze będziemy egzekwować od Enter Air na drodze postępowania sądowego.

  • #2
    No to powodzenia

    Zacytuję Ci to co podpisałeś w umowie z Rainbow:

    "Zmiana przewo?nika lotniczego, godzin
    wylotów i wyjazdów lub powrotów, o ile nie zmienia
    si´ ilo?ç ?wiadcze? (np. noclegów czy
    posi?ków) nie jest zmian? istotnych warunków
    umowy i nie stanowi podstawy do odst?pienia od
    umowy lub innych roszcze? o charakterze odszkodowawczym."

    Żeby lot był odwołany w świetle ustawy, na którą się powołujesz musiałby zostać wprowadzony w grafik odlotów a następnie - odwołany. Zanim zaczniesz robić raban dowiedz się na lotnisku czy taki numer rejsu oficjalnie figurował na tablicy odlotów z hasłem odwołany czy jednak ten planowany "wirtualnie" przez biuro i Enter rejs był tylko ich pobożnym życzeniem ale zwyczajnie nie doszedł do skutku zanim zaczął oficjalnie figurować jako potwierdzony rejs. Jeżeli zadzwonisz na lotnisko i Ci powiedzą, że takiego rejsu w ogóle nie ma i nie było (a nie, że był i został odwołany) to każdy wyśmieje Ci się w twarz.

    Tak czy siak biuro miało prawo do zmian za Twoim przyzwoleniem, które poświadczyłeś podpisem. Umowę masz z biurem a nie z liniami lotniczymi. Nie masz wystawionego biletu z nr lotu tylko voucher z biura, który miła pani na odprawie wymienia na bilet lotniczy. Inną sprawą jest czy zapis w umowie jest zgodny z prawem ale to już nie sprawa linii lotniczych.

    Komentarz


    • #3
      "okazywanej pogardzie dla pasażera. Dochodzi do tego zasmucający poziom komunikacji z klientem w mediach społecznościowych."


      Nie byłeś wówczas pasażerem ani klientem bo ten samolot przecież nie leciał a umowę masz z biurem podróży

      Uszy do góry, lepszy zmieniony lot niż spóźniony i koczowanie na lotnisku. Miałeś małego pecha i tyle. To i tak lepsze niż nieuleczalny rak lub tygodniowa podróż dyliżansem.

      Komentarz


      • #4
        ja teraz wracałam z nesmą z Egiptu
        zaskakujące jest to że turyści zamiast cieszyć się że przewoźnik nie ryzykuje ich i swego życia i szuka lotniska zapasowego bo warunki pogodowe w Poznaniu ( potężna mgła), po prostu zaczęli się wydzierać że hańba, że Poznań albo śmierć

        szok!

        Komentarz


        • #5
          Słabo , będzie z tą reklamacją , bo nie masz żadnej umowy z linią lotniczą .... W przypadku czarterów
          nie wszystkie przepisy dotyczące regularnych rejsów lotniczych mają zastosowanie . To
          zupełnie tak jak być na podstawie przepisów komunikacji miejskiej starał się zaskarżyć fakt
          spóźnienia się jakiegoś autokaru na wycieczkę
          Dla Ciebie stroną jest Rainbow a nie Enter Air , zdarza się nieraz taka historia , miałeś pecha , wydłużyli Coi trochę pobyt , zawsze mogło być gorzej . Najprawdopodobniej Raibow nie opłacało się wysyłać samolotu
          z Krakowa do Turcji , było za małe zainteresowanie wsród klientów i sciągneli Was trochę lepiej obłożonym ale
          niezapełnionym samolotem z i do Poznania .+ plus transport zastępczy do Krakowa .
          Kto winien , pewnie sami Krakusi , bo nie chcieli odwiedzać Turcji na przełomie września i października ....
          to oczywiście żart , ale i zapewne w pewnym stopniu , praprzyczyna tej sytuacji

          Komentarz


          • #6
            Ja to chyba jestem w czepku urodzona Leciałam już Enterem 6 razy i tylko raz miał opóźnienie. I to nie jakieś masakryczne. Do tego dali nam kanapki i napoje.

            Komentarz


            • #7
              Panowie i Panie
              Głupoty piszecie (zwłaszcza mari81 i wojtek37k). Rozporządzenie dotyczy wszystkich przewoźników lotniczych w UE i muszą je respektować jak chcą w unii latać.
              W przypadku spóźnienia przysługuje odszkodowanie (szczegóły w rozporządzeniu) sprawę zgłasza się do ULC i procedura się toczy. Nie trzeba mieć biletów kupionych u przewoźnika, wystarczy że macie karty pokładowe. Oczywiście przewoźnicy, zwłaszcza mali płacić nie chcą. W 2011 Leciałem z na wczasy do Egiptu z jakiegoś biura podróży gdzie przewoźnikiem był Enter Air. W jedną stronę 13 godzin spóźnienia w drugą 6. Obie sprawy poszły do ULC. ULC nakazało zapłatę za oba rejsy. Enter oczywiście się odwoływał ale kolejna decyzja byłą też na naszą korzyść. Wzywaliśmy oczywiście do zapłaty na podstawie decyzji ale mieli nas gdzieś. W końcu za jeden rejs ni z gruszki ni z pietruszki zapłacili .
              Za drugi zero odpowiedzi i zero kontaktu. Sprawa poszła do e-Sądu w Lublinie i w ciąg trzech miesięcy jest nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności - polecam tą drogę. Teraz już tylko komornik i czekanie na kolejną wpłatę (swoją drogą takich odsetek nie ma na żadnej lokacie ) Czerwiec 2014

              Komentarz


              • #8
                Nic nowego, z enterairem są same problemy. wiem z pierwszej ręki jak ich samoloty się opóźniają i jakie mają usterki.

                Komentarz


                • #9
                  Powiem Wam ze już nieraz miałam przyjemność z nimi latac i naprawde nie spotkały mnie tego typu niespodzianki. Wszystko zawsze było jak najlepiej. Uwazam ze wszedzie coś sie dzieje, i to nie dotyczy moze tylko Enter Air.

                  Komentarz


                  • #10
                    Latałam z enterem kilka razy ale wszystkie połączenia były punktualnie. Samoloty nówka, mila obsługa i wysoki standard.Perfekcyjne ladowanie

                    Komentarz


                    • #11
                      Dokładnie Jolla tak jak ja. W sumie nawet tak sie składa ze i w tym roku z nimi równiez lecę. Nie ma problemu, dla mnie są bardzo ok. OD 3 lat bez zadnych niespodzianek.

                      Komentarz


                      • #12
                        Przed pierwszym wylotem czytałam opinie i byłam przerażona Ale w sumie było super, niepotrzebnie się martwiłam. Lot był bardzo punktualny. W samolocie czysto, obsługa miła. Powrót tak samo a Pilot ciągle informował o przebiegu podróży.

                        Komentarz

                        Trwa
                        X