WYCIECZKA WŁOSKIE WAKACJE 29.06/08.07 PROGRAM WYCIECZKI SUPER,WIELE MOŻNA ZOBACZYĆ NATOMIAST HOTELE SĄ SKANDALICZNE,GRUPA BYŁA ZAKWATEROWANA W DWÓCH A NAWET W TRZECH HOTELACH JA MIESZKAŁEM NA"PARTERZE"NORA WYSOKOŚCI 2,1 METRA BEZ OKNA,PRZEWODNIK PO RZYMIE I WATYKANIE-DUŻO WIADOMOŚCI LECZ PRZEKAZYWANE BARDZO MONOTONNIE,FLAKI Z OLEJEM,W RIMINI HOTEL DUCALE OMIJAJCIE Z DALEKA WŁAŚCICIEL ANTONIO NIENAWIDZI POLAKÓW,CIĄGŁE SCYSJE,LODÓWKI BEZ KABLI ZASILAJĄCYCH A W ŚRODKU GRZYBKI ,KLIMA TEŻ JEST ALE JAK SOBIE WYKUPISZ BO W STANDARDZIE DLA POLAKÓW NIE MA,CZĘŚĆ GRUPY Z PILOTKĄ SPAŁA W HOTELU ELBE I ZAJADAŁA SIĘ OWOCAMI MORZA NATOMIAST DRUGA CZĘŚĆ GRUPY W TYM SAMYM CZASIE I ZA TE SAME PIENIĄDZE JADŁA KURCZAKI WIELKOŚCI POLSKICH GOŁĘBI,OGÓLNIE WYCIECZKA ŁADNA,MOŻNA WIELE ZOBACZYĆ,CHOĆ TĘPO JEST BARDZO DUŻE,W RIMINI PIERWSZEGO DNIA NAGLE PILOTKA ZGINĘŁA,BRAK JAKICHKOLWIEK INFORMACJI NA TEMAT GDZIE NA PLAŻE,KTÓRĘDY ORAZ O KTÓREJ ŚNIADANIA I KOLACJE...
Wczasy all inclusive 14 dni w czerwcu to porażka biura Rainbow Tours i lekceważenie klienta. Opis hotelu i warunków to oszustwo. Hotel przy ruchliwej ulicy, obok warsztat samochodowy i budowa kompleksu betonowego, łazienka z umywalką, wc i prysznicem, ale bez kabiny i brodzika co powoduje, że po prysznicu wszystko jest zalane wodą stojąca kilka godzin bo odpływ w podłodze ma zły spadek, w hotelu jest szyb ale bez windy, widok na morze dopiero od 3 pietra bo zasłania wnoszony blok, do morza nie 30 m, ale minimum 200 m z wysokiej skarpy, dojście do plaży bardzo strome, jedzenie jednostajne bez dań kuchni albańskiej. Odradzam wyjazd z małymi dziecmi. Sytuację ratował nadzwyczaj uczynny kelner Mateo i tylko dzięki niemu dało się przetrwac. Dojazd z Korfu do hotelu to koszmar bo podróż trwała 11 godz. bez propozycji napoju i posiłku mimo braku tego dnia lunchu, będącego w programie. Propozycja ciekawa dla tych co chcą przypomniec sobie z jednej strony siermiężną i minioną epokę funduszu wczasów pracowniczych, z drugiej strony podziwiac jeszcze nie zdwewastowaną naturę i widoki. Za kilka lat Albańczycy wszystko zaleją betonem. Szkoda, że nikt z pozostałych uczestników nie odważył się na ujawnienie wszystkich niedogodności, mimo lic znych deklaracji. Ja z pewnmością zastanowię sie poważnie przed ponownym skorzystaniem z usług takiego biura.
Przylaczam się do zdan krytycznych o organizacji wyjazdow przez Rainbow Tours oraz jakości pilotow + rezydentow. Niestety nasza trasa została kompletnie odwrocona, czyli zamiast konczyc w Czarnogorze, w której wybraliśmy hotel na pobyt, z Dubrownika przewieziono nas do Czarnogory wlasnie a potem jechaliśmy na polnoc i ponownie max na południe, pod granice albanska. Niektóre 1.5 godzinne odcinki przejechaliśmy 6 razy, trase Dubrownik-Ulcinj (3-4 godziny) czterokrotnie. Ostatniego dnia przekraczaliśmy 5 granic i byliśmy 16 godzin w podrozy. I tak mielismy więcej szczęścia, niż ci, którzy wracali do Krakowa. Wyjechali z pobytowego hotelu o 8.30 rano, my zostaliśmy do 18.30 a gdy przyjechalismy na lotnisko, oni nadal tam byli i nie wiedzieli o której wyleca. Wydostali sie w końcu o polnocy, do Katowic, przez BYDGOSZCZ i z Katowic autokary miały ich wiezc do Krakowa. Cala podróż zajmowala im wiec ponad 20 godzin (SAMOLOTEM). Rozpoczynajac wakacje tez nie mieli szczęścia, bo z Dubrownika wiezli ich pod Albanie, wiec do hotelu dotarli okolo 2.30 w nocy. A od rana oczywiście objazd. Zgadzam się z powyzsza opinia, ze piloci RB sa szkoleni w kierunku "trzymania za morde" a nie kulturalnej obsługi klienta. Dodatkowo ta znacząco zbyt glosna, wielogodzinna balkanska muzyka serwowana nam przez Pania Agate w autokarze była maksymalnie irytujaca. Pani pilotka, wcale nie taka mila + bez doświadczenia. Wszedzie strasznie gonila, nie przeznaczala czasu na przerwy "techniczne", natomiast liczyla, ze 5 gwiazdkowy hotel z otwartymi ramionami przyjmie autokar na załatwienie potrzeb fizjologicznych. Z jednej strony Pani Agata serwowala nam galopowanie przez bardzo interesujące miasta, przeznaczanie 20 minut "czasu wolnego" na zakupy, zjedzenie czegos pomiędzy wczesnym snadaniem a bardzo pozna kolacja, załatwienie WC, a z drugiej strony bezsensowne "przeplywki" (lodka motorowa) mało interesujaca rzeczka Cetinje czy wytracanie czasu w miasteczku, które ma jedna uliczke i jeden sklep, plus kosciolek.
Mój najgorszy wyjazd z jakim się kiedykolwiek zetknąłem. 1. Transport: - Oczekiwanie na samolot - jedyne 9h na lotnisku. Okłamując, że samolot przebywa w Warszawie, oczekując na zmianę warunków atmosferycznych (niby były burze) by można go było zatankować - podczas gdy w rzeczywistości była piękna słoneczna pogoda (sprawdzone telefonicznie). Rainbow tours zrzuca winę na przewoźnika. - traktowanie ludzi jak mięso (załadować, przewieść, PRZEMĘCZYĆ się i wytrzymać ich pobyt, wywieść) 2.Zakwaterowanie w hotelu: - ręczników nie wymieniają przez cały pobyt - w ofercie zapisane tv - szkoda tylko, że 70% czasu nie można było niczego obejrzeć, bo kombinowali coś z kablami antenowymi (w sumie najmniejszy minus, bo na wakacjach tv nie jest takie istotne) - niby 300m do plaży - licząc pionowo do góry to może i tak, w rzeczywistości około 1500-2000m - zakwaterowanie do 12:00 danego dnia a odbiór turystów z hotelu o 23:50 (gdybym nie wykupił dodatkowych godzin hotelowych to bym 12h spędził w recepcji na walizkach, a ewentualne wyżywienie byłoby juz sprawą hotelu i ich dobrej woli). 3. Rezydent: - Chwali się ile to on nie pracował w hotelu i, że wszystko o tym wie - szkoda tylko, że przez to broni zawsze stanowiska hotelu a nie turystów. - Nie potrafi w żaden sposób zainteresować osób ewentualnymi wycieczkami fakultatywnymi i chyba nie ma na ten temat zbyt dużej wiedzy (stąd woli się nie wystawiać). - w mojej ocenie jest to tylko pionek do zbierania kasy za wycieczki (o ile ktoś sobie poczytał wcześniej na internecie) i opłat za pobyt w Bułgarii (6 EUR za osobę - to potrafi) 4. Cena - wycieczki fakultatywne - po okolicy Warny + delfinarium - masakra! taksówka + wykupienie samemu biletu wstępu + zwiedzanie okolicy jest cenowo porównywalne jak kurs w lewach do EUR (1,8) - do pozostałych nie mam porównania - ogólna cena wycieczki last minute była nawet konkurencyjna w porównaniu z innymi biurami podróży, lecz porównując inne wyjazdy to było dno.
?Włoskie wakacje" wycieczka w dniach 15.06 - 24.06.2013. Sama wycieczka atrakcyjna. Nieporozumieniem natomiast jest jej dzień rozpoczęcia. Niedziela rano w Wenecji. Nie można wejść do kościołów i trochę odpocząć oraz zwiedzić, gdyż do 14.00 są msze, a jesteśmy prosto z podróży. Hotele na trasie podróży różne, tylko w jednym była klimatyzacja. Natomiast hotel w Rimini ME.BE bije na głowę wszystkie. Brak nawet wentylatora, w pokojach dwuosobowych ręczniki tylko dla jednej osoby, sprane do ostatniej możliwości, bo aż dziurawe. Brak lodówki. Łazienka, ponoć to standard w Rimini, woda z prysznica leje się na posadzkę między sedesem, a bidetem. Obsługa, właścicielka niesympatyczna i niechlujnie ubrana podczas podawania posiłków. Nie wiem czy była jeszcze w pidżamie, czy też w dresie. Pani pilotka Agnieszka K. była bardziej zainteresowana dobrymi kontaktami z właścicielką hotelu, aniżeli zadbaniem o swoich podopiecznych. Na pół godziny przed końcem doby hotelowej, wystawiono nasze bagaże na korytarz i sprzątano pokój. Na zwrócenie uwagi, że to jeszcze mój czas, sprzątająca coś zaczęła burczeć pod nosem w swoim dialekcie. Gdyby to była tylko jedna noc, to pal sześć, ale tam spaliśmy trzy noce. Hotel miał mieć swoją plażę, nie miał jej. Trzeba było uiścić opłatę 10 ? dziennie za dwa leżaki i parasol. Jednym słowem porażka.
Rezydentka mało zoriętowana w terenie na jakim sie znajduje brak kontaktu telefonicznego kilka osob do niej dzwonilo bez odpowiedzi opis wycieczki wygórowany reczej nie skorzystam 2 raz.
Powiem szczerze : my mieliśmy szczęście i nasza wycieczka się w pełni udała. Nie mogę nic złego powiedzieć o pilotach, rezydentach czy hotelach. Wszystko było zgodne z ofertą i wrócliśmy zadowoleni. Ale w tym samym czasie działy się "niefajne" sytuacje na lotnisku i transferach. Często nie jest to winą biura, ale powinni stanąć na wysokości zadania i porządnie zająć się klientami. Sytuacje których byliśmy świadkami: - kilka osób (reszcie się udało)które przyleciało z Gdańska musieli czekać 3h na lotnisku w Dubrowniku na samolot z Wrocławia i wspólny transfer do hoteli. Nie zorganizowano im posiłku/napoi - połączono loty powrotne do Katowic i Krakowa. Lądowali w Polsce o 24.00 i jeszcze mieli mieć transfery autobusowe. Dowiedzieli się o tym na lotnisku, przez megafon.Tam już rezydentów nie było.. - goście wracający do Warszawy, wyjeżdżający z naszego Hotelu o 6.15 ( bez śniadania, tylko z lunch boxem). do lotniska 1,5h. Dowiedzieli się na miejscu, ze lot jest opóźniony o 4h...
Szczerze polecam biuro rainbow - tours. Ciekawe, dobrze zorganizowane wycieczki objazdowe (Wzdłuż Adriatyku,Włochy klasyczne) i wczasy pobytowe (Na wyspie Zakyntos w kompleksie hotelowym Admiral). Kompetentni i mili piloci, przewodnicy i kierowcy. Program zrealizowany w 100% plus dodatkowe atrakcje. Przesympatyczna atmosfera, wspaniałe widoki,dobre jedzenie. Miałam to szczęście, że trafiałam na miłych ludzi i wyjazdy wspominam z przyjemnością. W tym roku kolejny raz wyjeżdżam z biurem na wycieczkę objazdową Bałkany są super i wierzę, że będzie równie udana. Biuro polecili mi znajomi, którzy od lat korzystali z jego usług i ja polecam je dalej z czystym sumieniem.
Oferta była zgodna z opisem, wylot o czasie, rezydentka dopiero zaczynła, więc nie była dobrze zorientowana.Droda na lotnisko karygodnie długa 1,5 h, a nasz hotel był oddalony od niego 9 km! Pobyt skrócono do 6 dni, ale to już norma.
Minus dla organizatora i rezydentów jest przede wszystkim jeden - powrotny lot został przesunięty na wcześniej o ponad 7 godzin. Dzień przed wylotem pojawiła się informacja o godzinie wylotu na tablicy informacyjnej przy czym do Warszawy były 2 loty o zupełnie różnych porach i nie było wiadomo kto leci kiedy. Nie było listy osób przypisanych do lotu, ani rezydent ani biuro nie poinformowało telefonicznie ani sms-owo o tak dużej zmianie. Ja z mężem widząc jeden z lotów przesunięty o zaledwie 2h później byliśmy przekonani, że to nas dotyczy zmiana i już prawie opłaciliśmy przedłużenie pokoju. Takich jak my było więcej. Każdy musiał sam dzwonić do rezydenta wypytywać o szczegóły. Po raz pierwszy spotkałam się z taką sytuacją, że w przypadku kilku lotów do tego samego miasta nie ma podanych list pasażerów, a rezydent nie informuje o tak istotnej zmianie jak przesunięcie lotu o 7h. Dodam, że przylot do hotelu był w późnych godzinach wieczornych, a wylot finalnie w przedpołudniowych więc straciliśmy prawie 1 dzień.
Byliśmy na przełomie marca i kwietnia na objazdówce w Indiach i Nepalu. Wrażenia niezapomniane. Zwiedzane miejsca cudowne. Miejscowi życzliwi i uśmiechnięci. Zakwaterowanie i wyżywienie do przyjęcia . Jako minus należy uznać fakt, że 01 kwietnia nie zrealizowano programowego przejazdu kolejowego z Varanasi do Agry. Jechaliśmy całą noc autobusem - o zmęczeniu lepiej nie mówić. Niestety nie poinformowano nas o przyczynie zmiany środka lokomocji.Jeden z uczestników wycieczki zażartował, że jest przecież prima aprilis i koleje indyjski strajkują. O dziwo później pilot wycieczki chętnie się tej wersji trzymał. Informację tę skonfrontowano z zapisem internetowym- a tam wszystkie pociągi z Varanasi odchodziły punktualnie. Ponadto uważajcie na widokowy rejs samolotowy Lot nad Himalajami. Za 210$ możecie trafić na miejsce skąd widać bardzo duży silnik samolotu. O filmowaniu czy robieniu zdjęć zapomnijcie.Takie miejsca tylko dla rodaków. Wszyscy obcokrajowcy mieli doskonałe warunki obserwacyjne. Moja reklamacja skutkowała przesłanym bonem za 50 zł co równa się 0,67 % ceny wycieczki ( do zrealizowania przy następnej wycieczce). Pozostawiam to bez komentarza. Gdyby nie te dwie przykre przygody wycieczka byłby ok .
Wycieczka Paryż i Francuskie Rozmaitości w dn. 12-19.05.13. Wrażenia bardzo dobre. Pilotka p. Ania Soczyńska miła, kompetentna, dobrze zorganizowana i o dużej wiedzy na temat Francji. Dzięki niej zwiedziliśmy więcej niż było w programie. Byłam już na wielu wycieczkach z Rainbow i ze wszystkich jestem bardzo zadowolona.
Bylismy na wycieczce objazdowej po Jordanii i Izraelu (przez Egipt) - Bliskowschodni Tercet. Program wycieczki autorstwa pani Pauliny wysmienity. Nie podziewalam sie, ze mozna tyle pieknych miejsc zobaczyc w tydzien! Tyle dobrych stron. Rozumiem, ze biuro zapewnialo hotele 3-gwiazdkowe, ale to co zastalismy w Egipcie (pierwszej nocy)w hotelu Karma przeszlo wszelkie pojecie. Skandaliczne warunki: od nastawienia obslugi hotelu, ktorej wszystko po prosu mowiac kolokwialnie 'zwisalo'. W pokoju brudne posciele, brudne reczniki, brudna lazienka, a do tego komary spragnione ludzkiej krwi. Cudem udalo nam sie ostac niepogryzionym (dzieki wlasnym preparatom), ale widzac innych ludzi nad ranem - wlosy stnely nam deba! Kolacji i sniadania nie tknelismy gdyz sie po prostu brzydzilo! Biuro Rainbow Tours powinno sie wstydzic cos takiego oferowac swoim klientom. Hotele w Jordanii i Izraelu nie nalezaly moze do luksusowych, ale jakos dalo sie je podciagnac pod 3 gwiazdki (zwlaszcza hotel w Tyberiadzie zasluguje na wyroznienie). Z obawy, ze w drodze powrotnej mielismy byc takze zakwaterowani w Hotelu Karma w Sharm El Sheikh, postanowilismy sami sobie wykupic hotel i zakonczyc nasze wakacje ze stylem. I byla to decyzja jak najbardziej sluszna, gdyz hotel Sharm Elysee(po zmianie przez biuro) dla rezty uczestnikow wycieczki okazal sie jeszcze wiekszym niewypalem. Frustracja uczestnikow byla ogromna! Hotele w Sharm sa bardzo tanie i nie rozumiem dlaczego biuro wysyla uczestnikow w takie skandaliczne warunki. Doplata ok 100 zl zapewnilaby juz sredniej jakosci hotel. Wstyd Rainbow wstyd!!!!!!
Przygotowanie merytoryczne pilota jak najbardziej na plus, ale organizacja już nie. Brak jakiegokolwiek czasu nawet na przysłowiowe zdjęcie. Niepotrzebna gonitwa w Stambule, opisy obiektów z zewnątrz i brak czasu na zwiedzanie w środku. Zbyt dużo czasu na zakupy w określonych sklepach (skóry, biżuteria, słodycze od których jak można się domyślić biuro może mieć prowizję), który można było przeznaczyć na zwiedzanie. Po zakończonym objeździe przychodzi czas na odpoczynek w hotelu: od pilota nie dostaję koperty z danymi: rezydenta, lekarza, ubezp. itp. Pilot (Pani Małgosia) twierdzi że nie dostali odpowiedniej ilości. a po rozmowie z rezydentem (Pani Kamila) dowiaduje się że pilot nie przekazuje informacji dalej, ale Ona także sobie z tego nic nie robi. Mam odczycie wielkiego olewania klienta, bo sprawa banalna, ale lepiej się nie domyślać co mogłoby się stać w przypadku większych problemów.
W styczniu zaplanowałam wyjazd do Marsa-Alan do Egiptu. Ta sama oferta z Itaki była dużo tańsza niz z Rainbown (róznica 500-600 zł), ale podkusiło mnie skorzystać z oferty Rainbown. Termin imprezy obejmował weekend majowy (27.04 - 03.05) tak wiec ceny były wysokie. 10 dni przed wylotem poinformowano mnie, ze impreza nie dojdzie do skutku i zaproponowano mi inne miejsce, inny hotel i inny termin. Miałam do wyboru albo zrezygnować z wyjazdu albo wziąć to co daje biuro tzn Hotel Movempick Taba 02-09. maj(tańszy niz poprzednia oferta).Po zapłaceniu okazało sie, ze samolot ląduje nie w Tabie ale w Izraelu na zadupiu, w bazie wojskowej - koszty tej "przyjemności" kontaktu z Izraelem kosztowały 30 dolarów od osoby i godziny stania na granicy!!!Gratulacje dla biura za pomysłowość i troske o swoich klientów. Nie wspomne o rezydencie - Arabiuku, który ledwo gadał po polsku i nawet nie chciało mu się zachęcić do uczestnictwa w wycieczkach objazdowych. Straszył nas powrotem czyli staniem na granicy izraelskiej stąd opuścilismy hotel o godz. 9 -ej podczas gdy samolot mielismy o godz. 14:30 czasu izraelskiego (15:30 naszego). Klienci biura Itaki, którzy byli z nami w Tabie patrzyli na nas z politowaniem, poniewaz oni korzystali z lotniska w Tabie i nie musieli tak jak my pokonywać tylu niepotrzebnych trudności i tracic nerwy i czas na granicy!!! Nie polecam tego biura nikomu, wręcz odradzam. Ja już nigdy nie pojadę z tym biurem. żle mu rokuję.
Kapitalistyczne oszustwo na "regulamin" Firma sprzedaje nie istniejące usługi !!!!!!!!!!!!!! Zapłaciłem w grudniu za objazdówkę Norwegia z Nord-cap wylot 25 maj, kupione walizki, korony norweskie szwedzkie, euro, zamówiony urlop, iiiiiiiiiiiii jakież cudowne uczucie przeżyłem czytając wiadomość 3 maja iż zgodnie z regulaminem firma odwołuje imprezę z powodu braku chętnych. Firma nie znalazła 30 jeleni więc nie zarobi, a my, no cóż zaproponowali imprezę zamiast samolot to autokar i w innych terminach, klient potraktowany jak niepotrzebny odpad, z którego nie udało się nic wycisnąć , zdawkowe suche "z przykrością informuję" itp. nawet na osobisty kontakt nie stać. Radzę omijać wielkim łukiem.
Własnie wróciliśmy z wycieczki objazdowej "Bałkany sa super", 27.04 - 06 05 2013 organizowanej przez Rainbow Tours. Jesteśmy zachwyceni: znakomita, rzetelna organizacja, bardzo ciekawy program, wspaniały autokar, kierowcy klasy mistrzowskiej, kompetentny pilot, hotele znacznie wyższej kategorii niż się spodziewaliśmy. Stosunek jakości do ceny - niebywały, bardzo korzystny dla klienta biura. Wycieczka 10-dniowa, bardzo intensywne zwiedzanie, trudne warunki terenu (Serbia, Albania, Macedonia, Północ Grecji, wyspy), męcząca, ale pomimo tego - ogromna satysfakcja i poczucie znakomitego wykorzystania czasu. Nasz pilot (pan Przemek) potrafił kulturalnie lecz stanowczo kierować 45-osobowa grupą w 30 stopniowych upałach (wiekszośc uczestników w wieku 60+). Niemożliwe stawało się możliwe i cały program (oraz parę dodatkowych atrakcji)udało się płynnie zrealizować. Brawo Rainbow Tours za rzetelność i odpowiedzialność, modelowy dobór kompetentnej kadry oraz nową, wysoką jakość turystyki. Daj Boże więcej takich biur na naszym rynku. Sto lat!!!
byłam na objeździe " włoski niezbędnik "28 kwietnia 03 maja 2013 ) WENECJA - OK FLORENCJA - OK WATYKAN - muzea - PORAŻKA!!1 WATYKAN - audiencja - PORAŻKA ( zbyt późne przybycie na pl ŚW PIOTRA)!!! RZYM - zbyt mało czasu wolnego i zbyt wiele osób pod opieką jednego przewodnika tłumaczone dniami wolnymi
byłam w Indiach połd i Sri Lance z Biura Rainbow Tour w dn 25.02 do 11.03.2013 było wszystko na bardzp dobrym poziomie.Pani pilotka Halina Wanioła zasłużyła na najwyższą ocenę.To już 4-ty wyjazd z tym biurem i zawsze udany,po różnych kontynentach. W tym roku planuję jeszcze dwa dalekie wyjazdy i również z tym biurem.Jestem pewna że również wrócę tak jak dotychczas bardzo zadowolona. Uważam,że udany wyjazd to w zdecydowanej większościzasługa pilota.Dotychczas mogę tylko chwalić Pozdrawiam Halina
W tym roku pierwszy raz zdecydowałam się na wyjazd na narty z BP RT do Val di Sole i wyjazd zaliczam do bardzo udanych. Moje odczucia co do organizacji są jak najbardziej pozytywne. W Val di Sole jest niesamowity klimat narciarski, w Polsce tego się nie uświadczy. Zdecydowałam się na hotel Solaria, gdyż czytałam o nim pozytywne komentarze i sama mogę się pod nimi też podpisać. Uważam, że stosunek jakości do ceny jest jak najbardziej adekwatny.