Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Masz pytanie i potrzebujesz koła ratunkowego? Jesteś w odpowiednim miejscu.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Zakup

Tu znajdziesz odpowiedzi na pytania m.in. o to, w jaki sposób czytać opis oferty, jak wygląda zakup i jak sprawdzić status swojej rezerwacji, a także, w jaki sposób zarezerwować więcej niż jeden pokój.

Przy wyborze wakacji pomagają wykwalifikowani konsultanci z działu sprzedaży, którzy przeprowadzą Cię przez cały proces zakupu oraz przekażą Ci wszelkie niezbędne informacje potrzebne przy rezerwacji wymarzonej wycieczki. Po opłaceniu oraz potwierdzeniu wakacji obsługą Twojej rezerwacji zajmować będą się konsultanci z działu obsługi posprzedażowej, z którymi możesz skontaktować się, wysyłając e-mail na adres klient@wakacje.pl. Osoby pracujące w tym dziale chętnie odpowiedzą na Twoje pytania dotyczące zmiany rezerwacji, dokumentów podróży czy przekażą Ci szczegóły Twojego zamówienia. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Przed zakupem

Na szczęście takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Najczęściej wiążą się one z przyczynami niezależnymi od organizatorów, takimi jak zamieszki, strajki, kataklizmy, jeśli mogą być one potencjalnym zagrożeniem dla turystów. Zawsze w takich sytuacjach organizatorzy proponują albo zwrot pełnej wpłaconej kwoty, albo inną wycieczkę w podobnej cenie. Odwołanie imprezy może się też zdarzyć w przypadku wycieczek objazdowych, jeśli nie uda się zebrać wymaganego minimum uczestników. Zwykle wynosi ono około 80% miejsc zaplanowanych na dany wyjazd. Dlatego w przypadku takich wyjazdów biuro zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy na piśmie najpóźniej na:

* 20 dni przed datą jej rozpoczęcia, jeśli wyjazd trwa ponad 6 dni;

* 7 dni, jeśli wyjazd trwa 2-6 dni;

* 48 godzin, jeśli wyjazd trwa mniej niż 2 dni.

Uczestnikowi przysługują wówczas uprawnienia określone w warunkach uczestnictwa załączonych do umowy.

Czy ten artykuł był pomocny?

W opisie oferty znajdują się najważniejsze informacje dotyczące hotelu, jego lokalizacji, pokoi, atrakcji i usług znajdujących się w cenie i poza nią, a także często koszt wizy, która potrzebna jest do przekroczenia granicy w państwach poza Strefą Schengen. W opisie znajdują się też informacje o dodatkowych kosztach związanych z bagażem, jeśli wycieczka organizowana jest lotem rejsowym lub tanią linią lotniczą.

Czy ten artykuł był pomocny?

Posiadamy oferty ponad 100 biur podróży, takich jak m.in.: Itaka, Rainbow, Grecos, czy Coral Travel. Przy każdej ofercie nad jej opisem wskazujemy, jakie biuro podróży jest organizatorem wyjazdu. Logo organizatora widoczne jest również na umowie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje dotyczące atrakcji w hotelu znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty” oraz już po zakupie w dokumentach wycieczki, które otrzymasz w momencie akceptacji warunków umowy.

Czy ten artykuł był pomocny?

Wszelkie informacje na ten temat znaleźć można w zakładce „Opis oferty” w sekcji dotyczącej ceny. Standardowo w koszt wyjazdu z pobytem w hotelu za granicą wliczone są:
– podstawowe ubezpieczenie,
– obowiązkowa składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny oraz Turystyczny Fundusz Pomocowy,
– koszty zakwaterowania,
– koszty wyżywienia zgodne z wybranym wariantem,
– bilety lotnicze,
– transfery z lotniska do hotelu oraz z hotelu na lotnisko,
– opieka rezydenta (w zależności od wybranego kierunku oraz organizatora).

Czy ten artykuł był pomocny?

Turystyczny Fundusz Pomocowy jest to obowiązkowe zabezpieczenie, które np. w razie zamknięcia granic i uniemożliwienia wyjazdów, stanowi dodatkową gwarancję zwrotu pieniędzy przez biuro podróży. Cena za TFP jest uzależniona od rodzaju wyjazdu i waha się między 2 a 15 zł za osobę.

 

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny jest to ustawowa opłata doliczana każdemu podróżnemu jako zabezpieczenie dla klientów, która ma im gwarantować możliwość powrotu do domu z imprezy turystycznej przerwanej w trakcie jej trwania lub zwrotu pieniędzy za wycieczkę, jeżeli do niej w ogóle nie dojdzie. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Promesa Pewne Wakacje to usługa dostępna wyłącznie na Wakacje.pl, którą stworzyliśmy specjalnie z myślą o naszych Klientach. To coś zupełnie innego niż ubezpieczenie! Promesa zabezpiecza na wypadek takich sytuacji jak odwołanie wycieczki z powodu wystąpienia sił wyższych, w razie ogłoszenia upadłości lub niewypłacalności biura podróży. Dzięki Promesie nie musisz zwracać się do Marszałka Województwa o zwrot wpłaconych środków z Gwarancji Ubezpieczeniowej Organizatora, co często oznacza zamrożenie środków. Zamiast tego wybierasz inną wycieczkę z naszej oferty, a dochodzenie roszczeń my bierzemy całkowicie na siebie. Zakup Promesy oznacza, że bez względu na wszystko, w razie kłopotów organizatora wyjedziesz na wakacje bez żadnych dopłat. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Dynamiczne pakietowanie to metoda stosowana w ramach nowoczesnych usług turystycznych, która umożliwia jednoczesne zarezerwowanie biletu lotniczego, pokoju hotelowego, ubezpieczenia turystycznego, transferu i/lub wynajęcie samochodu, w jednej, łączonej cenie. Ta metoda bazuje na przelotach tanimi liniami lotniczymi, gdzie bagaż rejestrowany nie jest wliczony w cenę. W takim wariancie rezerwacja wymaga indywidualnego potwierdzenia u organizatora. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokoje różnią się od siebie w zależności od hotelu oraz destynacji. Charakterystyka każdego pokoju dostępna jest zawsze na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”.  Najpopularniejsze nazwy pokoi to pokój single (jednoosobowy), double (z jednym łóżkiem dwuosobowym) oraz twin (dwa oddzielne, jednoosobowe łóżka). 

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektórzy organizatorzy w wybranych hotelach mają swojego polskojęzycznego animatora. Hotele, które są przyjazne rodzinom z dziećmi, najczęściej będą miały takie atrakcje. Informacje, czy w hotelu będzie animator i w jakim języku będzie prowadził atrakcje, znajdują się w na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak. W dowolnym momencie możesz zarezerwować wycieczkę fakultatywną online, a także w większości przypadków wykupić bezpośrednio u rezydenta podczas spotkania w hotelu. Przedstawi on wtedy dokładną ofertę, czyli daty wycieczek, ich programy oraz ceny.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje o szczepieniach znajdują się na stronie każdej oferty w sekcji o „Przed podróżą”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje na temat wiz, jeśli są wymagane, zawsze publikujemy na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”. Można je też znaleźć na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli wizę trzeba uzyskać wcześniej, zwykle organizator za dodatkową opłatą oferuje swoje pośrednictwo lub trzeba ją kupić we własnym zakresie. Zdarza się także, że wiza wliczona jest w cenę. Jeśli tak jest, informację znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Typ dojazdu jest oznaczony w każdej ofercie. Można go znaleźć w sekcji „Kalkulacja” w polu „Transport”. Jeśli korzystasz z wyszukiwarki Wakacje.pl, możesz tam wybrać preferowany typ dojazdu w polu „Dojazd”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Szczegółowe informacje przygotowane przez organizatora znajdują się na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”. Jeśli masz dodatkowe pytania związane z wyjazdem, nasi doradcy chętnie na nie odpowiedzą. Zachęcamy do kontaktu z naszą infolinią pod numerem +48 58 770 60 03.

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba gwiazdek zależy od standardu hotelu i jego udogodnień. Standardowo hotelom przydziela się od dwóch do pięciu gwiazdek. Im więcej gwiazdek, tym bardziej luksusowy hotel. Nie ma jednak kategoryzacji międzynarodowej, dlatego liczba gwiazdek nie zawsze idealnie odzwierciedla standard hotelu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zakup

Współpracujemy z ponad 100 biurami podróży, więc mamy wyjątkowo szeroki wybór atrakcyjnych ofert. Warto nam zaufać, ponieważ jesteśmy doświadczoną firmą: działamy od ponad 20 lat i każdego roku wysyłamy na wakacje tysiące zadowolonych klientów, którzy od nas wracają. Co najważniejsze, wakacje kupione u nas kosztują tyle samo, co bezpośrednio u organizatora. Nie zwiększamy cen wycieczek o dodatkową prowizję. Możesz skorzystać z naszej rozbudowanej wyszukiwarki lub skorzystać z pomocy doradcy przez telefon albo w salonie, żeby znaleźć najkorzystniejszą ofertę na rynku. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Ceny prezentowane w wynikach wyszukiwania w serwisie Wakacje.pl (tzw. listingu ofert) mają charakter poglądowy. Aby poznać aktualną cenę oferty, kliknij „Sprawdź cenę”.

 

Dlaczego występują różnice cen między listingiem a prezentacją oferty?

 

W wynikach wyszukiwania wyświetlamy najniższe ceny, pobrane wcześniej z systemu rezerwacyjnego touroperatora (organizatora podróży). Aby poznać aktualną cenę, konieczna jest ponowna weryfikacja, która uwzględnia sprawdzenie cen biletów lotniczych oraz dostępność i cenę pokoi. Odbywa się ona w czasie rzeczywistym, po przejściu na stronę danej oferty.

 

Zapewnienie naszym klientom aktualnych informacji o ofercie jest naszym priorytetem. Wspólnie z całą branżą turystyczną staramy się wypracować odpowiednie rozwiązania, które pozwolą jak najczęściej aktualizować ceny w wynikach wyszukiwania. Trzeba jednak pamiętać, że pakiety turystyczne składają się z wielu elementów, m.in. transportu, hotelu, wyżywienia, transferów z lotniska do hotelu i na lotnisko, produktów dodatkowych czy składek na fundusze gwarancyjne (wymogi ustawowe). Ich ceny są dynamicznie kształtowane w czasie rzeczywistym przez ich dostawców, a to sprawia, że zagwarantowanie niezmienności ceny w całym procesie zakupu – od wyników wyszukiwania do momentu ostatecznego potwierdzenia zamówienia – nie zawsze jest możliwe ze względu na aktualne ograniczenia technologiczne. 

 

Pamiętaj! W Wakacje.pl nigdy nie wpływamy na wysokość cen. Kupując u nas, płacisz tyle samo, co u organizatora wyjazdu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Ceny wycieczek Wakacje.pl są identyczne z cenami, które ma na swojej stronie organizator. Nie zwiększamy cen wycieczek o dodatkową prowizję. Wynika to z umów, które podpisujemy z naszymi partnerami.

Czy ten artykuł był pomocny?

Najlepszy czas na zakup wycieczki to start przedsprzedaży. To wtedy wybór hoteli i dostępność miejsc w samolotach jest największa. Dodatkowo do wycieczek oferowane są darmowe pakiety, które po upływie promocji mogą być dodatkowo płatne. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Zakup wycieczki to cztery proste kroki:

1. Podanie danych osoby rezerwującej.

2. Podanie danych uczestników wycieczki.

3. Wybór usług dodatkowych.

4. Potwierdzenie warunków zamówienia i płatność. 

Sprawdź naszą szczegółową instrukcję jak rezerwować wakacje. Jeśli chcesz zarezerwować ofertę Last Minute, kluczowe jest, żeby decyzja została podjęta szybko, ponieważ liczba dostępnych miejsc jest zwykle bardzo ograniczona. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Wyjdź ze strony płatności i zaczekaj na telefon od naszego Doradcy, który skontaktuje się z Tobą w ciągu kilku minut od wypełnienia formularza, wyjaśni zasady płatności i wyśle dokumenty wycieczki na podany w formularzu adres e-mail. 

Czy ten artykuł był pomocny?
Niestety, aktualnie nie ma możliwości zakupu więcej niż jednego pokoju przez naszą stronę, możesz to jednak zrobić z pomocą naszego doradcy. W tym celu zapraszamy do kontaktu z infolinią pod numerem +48 58 770 60 03.
Czy ten artykuł był pomocny?

Niestety, nie posiadamy jeszcze możliwości dodania takich próśb do rezerwacji przy zakupie przez naszą stronę internetową. W celu połączenia rezerwacji powinny one zostać założone na jedną osobę rezerwującą, a chęć ich połączenia należy zgłosić w momencie ich zakupu, aby nasi doradcy mogli przekazać tę informację do organizatora wycieczki. Zapraszamy również do kontaktu z naszą infolinią. Przy zakładaniu rezerwacji nasz doradca będzie w stanie taką informację zawrzeć w uwagach do organizatora.

Czy ten artykuł był pomocny?

Oczywiście, jest taka możliwość. W tym celu zapraszamy do kontaktu z naszą infolinią sprzedażową pod numerem +48 58 770 60 03.

Czy ten artykuł był pomocny?

Należy to zgłosić przy zakładaniu rezerwacji. Taka niezobowiązująca prośba zostanie dopisana do zamówienia, a hotel w miarę możliwości postara się ją spełnić.

Czy ten artykuł był pomocny?

Status rezerwacji możesz sprawdzić w Panelu Klienta po dodaniu numeru swojej rezerwacji lub kontaktując się z naszą infolinią pod numerem +48 58 770 60 03.

Czy ten artykuł był pomocny?

Wycieczkę fakultatywną możesz zarezerwować online na naszej stronie internetowej. O taką ofertę możesz też zapytać doradcę mailowo, telefonicznie lub przez Panel Klienta, a szczegółowe informacje prześlemy Ci e-mailem. Tylko niektórzy organizatorzy udostępniają możliwość wykupienia wycieczki fakultatywnej jeszcze przed wylotem na wycieczkę. W większości przypadków wycieczkę fakultatywną można również wykupić bezpośrednio u rezydenta podczas spotkania w hotelu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Twojego pytania nie ma na liście?

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nasSzukasz wycieczki? Zadzwoń 8:00-23:00 Masz pytania po zakupie? 8:00-22:00
Napisz do nasOdpowiadamy na wiadomości codziennie w godzinach 8:00-23:00.
Odwiedź nasMamy 245 salonów, w których możesz kupić wakacje.

Nowość!

Odkryj nową stronę podróży – rezerwuj elastyczne pakiety lot+hotel. Sprawdź