Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Masz pytanie i potrzebujesz koła ratunkowego? Jesteś w odpowiednim miejscu.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Przed zakupem

Wszystko, co może Cię interesować, zanim wybierzesz idealny wyjazd na wakacje: jak czytać opis oferty, gdzie znaleźć szczegółowe informacje i wiele innych.

Aktualnie wszystkie wycieczki odbywają się zgodnie z planem i strajki na lotniskach nie stanowią podstawy do bezkosztowej anulacji lub zmiany rezerwacji. W przypadku odwołania lotu, wspólnie z organizatorami wyjazdów robimy wszystko, co w naszej mocy, by jak najszybciej poinformować Klientów o nowym rozkładzie lotów lub potencjalnych zmianach. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Przed zakupem

Na szczęście takie sytuacje zdarzają się to bardzo rzadko. Najczęściej wiążą się one z przyczynami niezależnymi od organizatorów, takimi jak zamieszki, strajki, kataklizmy, jeśli mogą być one potencjalnym zagrożeniem dla turystów. Zawsze w takich sytuacjach organizatorzy proponują albo zwrot pełnej wpłaconej kwoty, albo inną wycieczkę w podobnej cenie. Odwołanie imprezy może się też zdarzyć w przypadku wycieczek objazdowych, jeśli nie uda się zebrać wymaganego minimum uczestników. Zwykle wynosi ono około 80% miejsc zaplanowanych na dany wyjazd. Dlatego w przypadku takich wyjazdów biuro zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy na piśmie najpóźniej na:

* 20 dni przed datą jej rozpoczęcia, jeśli wyjazd trwa ponad 6 dni;

* 7 dni, jeśli wyjazd trwa 2-6 dni;

* 48 godzin, jeśli wyjazd trwa mniej niż 2 dni.

Uczestnikowi przysługują wówczas uprawnienia określone w warunkach uczestnictwa załączonych do umowy.

Czy ten artykuł był pomocny?

W opisie oferty znajdują się najważniejsze informacje dotyczące hotelu, jego lokalizacji, pokoi, atrakcji i usług znajdujących się w cenie i poza nią, a także często koszt wizy, która potrzebna jest do przekroczenia granicy w państwach poza Strefą Schengen. W opisie znajdują się też informacje o dodatkowych kosztach związanych z bagażem, jeśli wycieczka organizowana jest lotem rejsowym lub tanią linią lotniczą.

Czy ten artykuł był pomocny?

Posiadamy oferty ponad 100 biur podróży, takich jak m.in.: Itaka, Rainbow, Grecos, czy Coral Travel. Przy każdej ofercie nad jej opisem wskazujemy, jakie biuro podróży jest organizatorem wyjazdu. Logo organizatora widoczne jest również na umowie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje dotyczące atrakcji w hotelu znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty” oraz już po zakupie w dokumentach wycieczki, które otrzymasz w momencie akceptacji warunków umowy.

Czy ten artykuł był pomocny?

Wszelkie informacje na ten temat znaleźć można w zakładce „Opis oferty” w sekcji dotyczącej ceny. Standardowo w koszt wyjazdu z pobytem w hotelu za granicą wliczone są:
– podstawowe ubezpieczenie,
– obowiązkowa składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny oraz Turystyczny Fundusz Pomocowy,
– koszty zakwaterowania,
– koszty wyżywienia zgodne z wybranym wariantem,
– bilety lotnicze,
– transfery z lotniska do hotelu oraz z hotelu na lotnisko,
– opieka rezydenta (w zależności od wybranego kierunku oraz organizatora).

Czy ten artykuł był pomocny?

Jest to obowiązkowe zabezpieczenie, które np. w razie zamknięcia granic i uniemożliwienia wyjazdów, stanowi dodatkową gwarancję zwrotu pieniędzy przez biuro podróży. Cena za TFP jest uzależniona od rodzaju wyjazdu i waha się między 2 a 15 zł za osobę.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jest to ustawowa opłata doliczana każdemu podróżnemu jako zabezpieczenie dla klientów, która ma im gwarantować możliwość powrotu do domu z imprezy turystyczne przerwanej w trakcie jej trwania lub zwrot pieniędzy za wycieczkę, jeżeli do niej w ogóle nie dojdzie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Promesa Pewne Wakacje to usługa dostępna wyłącznie na Wakacje.pl, którą stworzyliśmy specjalnie z myślą o naszych Klientach. To coś zupelnie innego niż ubezpieczenie! Promesa zabezpiecza na wypadek takich sytuacji, jak odwołanie wycieczki z powodu wystąpienia sił wyższych, w razie ogłoszenia upadłości lub niewypłacalności biura podróży. Dzięki Promesie nie musisz zwracać się do Marszałka Województwa o zwrot wpłaconych środków z Gwarancji Ubezpieczeniowej Organizatora, co często oznacza zamrożenie środków. Zamiast tego wybierasz inną wycieczkę z naszej oferty, a dochodzenie roszczeń my bierzemy całkowicie na siebie. Zakup Promesy oznacza, że bez względu na wszystko, w razie kłopotów organizatora wyjedziesz na wakacje bez żadnych dopłat. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Dynamiczne pakietowanie to metoda stosowana w ramach nowoczesnych usługach turystycznych, która umożliwia jednoczesne zarezerwowanie biletu lotniczego, pokoju hotelowego, ubezpieczenia turystycznego, transferu i/lub wynajęcie samochodu, w jednej, łączonej cenie. Ta metoda bazuje na przelotach tanimi liniami lotniczymi, gdzie bagaż rejestrowany nie jest wliczony w cenę.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pokoje różnią się od siebie w zależności od hotelu oraz destynacji. Charakterystyka każdego pokoju dostępna jest zawsze na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”.  Najpopularniejsze nazwy pokoi to pokój single (jednoosobowy), double (z jednym łóżkiem dwuosobowym) oraz twin (dwa oddzielne, jednoosobowe łóżka). 

Czy ten artykuł był pomocny?

Na bieżąco aktualizujemy zdjęcia naszej bazy hotelowej i pracujemy nad tym, żeby podnosić jakość prezentowanych zdjęć na stronie. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektórzy organizatorzy w wybranych hotelach mają swojego polskojęzycznego animatora. Hotele, które są przyjazne rodzinom z dziećmi, najczęściej będą miały takie atrakcje. Informacje, czy w hotelu będzie animator i w jakim języku będzie prowadził atrakcje, znajdują się w na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak. W dowolnym momencie możesz zarezerwować wycieczkę fakultatywną online, a także w większości przypadków wykupić bezpośrednio u rezydenta podczas spotkania w hotelu. Przedstawi on wtedy dokładną ofertę, czyli daty wycieczek, ich programy oraz ceny.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje o szczepieniach znajdują się na stronie każdej oferty w sekcji o „Przed podróżą”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje na temat wiz, jeśli są wymagane, zawsze publikujemy na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”. Można je też znaleźć na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli wizę trzeba uzyskać wcześniej, zwykle organizator za dodatkową opłatą oferuje swoje pośrednictwo lub trzeba ją kupić we własnym zakresie. Zdarza się także, że wiza wliczona jest w cenę. Jeśli tak jest, informację znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Typ dojazdu jest oznaczony w każdej ofercie. Można go znaleźć w sekcji „Kalkulacja” w polu „Transport”. Jeśli korzystasz z wyszukiwarki Wakacje.pl, możesz tam wybrać preferowany typ dojazdu w polu „Dojazd”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje o pogodzie znajdują się na stronie każdej oferty w sekcji „Pogoda”. Możesz też odwiedzić nasz Wakacyjny serwis pogodowy i sprawdzić pogodę dla wybranego kierunku. Wystarczy wybrać kraj, w którym planujesz wakacje, aby znaleźć szczegółowe informacje pogodowe.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacja powinna znajdować się na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”. Jeśli jej nie ma, prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numerem +48 58 770 60 03.

Czy ten artykuł był pomocny?

Szczegółowe informacje przygotowane przez organizatora znajdują się na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”. Jeśli masz dodatkowe pytania związane z wyjazdem, nasi doradcy chętnie na nie odpowiedzą. Zachęcamy do kontaktu z naszą infolinią pod numerem +48 58 770 60 03.

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba gwiazdek zależy od standardu hotelu i jego udogodnień. Standardowo hotelom przydziela się od dwóch do pięciu gwiazdek. Im więcej gwiazdek, tym bardziej luksusowy hotel. Nie ma jednak kategoryzacji międzynarodowej, dlatego liczba gwiazdek nie zawsze idealnie odzwierciedla standard hotelu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Twojego pytania nie ma na liście?

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nasSzukasz wycieczki? Zadzwoń 8:00-23:00 Masz pytania po zakupie? 8:00-22:00
Napisz do nasOdpowiadamy na wiadomości codziennie w godzinach 8.00-23.00.
Odwiedź nasMamy 210 salonów, w których możesz kupić wakacje.