Organizacja imprezy

  1. Czy ceny zawarte w ofertach mogą ulec zmianie?

    Biuro organizujące imprezę zastrzega sobie prawo zmiany ceny, najpóźniej na 21 dni przed datą rozpoczęcia imprezy, w przypadku wzrostu kosztów transportu, podatków, opłat lotniskowych lub wzrostu kursu walut. Jeśli podwyżka przekroczy 10 % wartości imprezy, uczestnik może z niej zrezygnować w terminie 3 dni od daty zawiadomienia, bez ponoszenia kosztów określonych w "warunkach uczestnictwa".

  2. W jakich sytuacjach wycieczka może zostać odwołana?

    Organizator imprezy zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki z przyczyn od siebie niezależnych (decyzje władz państwowych, zamieszki, strajki, działanie siły wyższej, itp.). W takiej sytuacji uczestnik może zażądać wpisania na listę stałą uczestników innej imprezy lub zwrotu pełnej wpłaconej kwoty. Jeśli klient wybierze imprezę o niższej cenie, biuro dokonuje zwrotu różnicy cen. W przypadku wybrania imprezy o wyższej cenie, klient dopłaca różnicę między cenami. Jeżeli odwołanie imprezy nastąpiło z powodu działania siły wyższej, uczestnikowi nie przysługuje odszkodowanie.

    Odwołanie imprezy objazdowej może nastąpić również w przypadku braku wymaganego minimum uczestników, stanowiącego 80% miejsc, które biuro ma do dyspozycji na daną imprezę. Biuro zastrzega sobie prawo odwołania na piśmie imprezy najpóźniej na 7 dni przed datą jej rozpoczęcia. Uczestnikowi przysługują wówczas uprawnienia określone w "warunkach uczestnictwa", które stanowią załącznik do umowy.

  3. Czy plan wycieczki może ulec zmianie i w jakich przypadkach?

    Ramowy program wycieczki może ulec zmianie w wielu przypadkach, np. z powodu brzydkiej pogody, nagłego zamknięcia obiektu przewidzianego w harmonogramie zwiedzania lub z przyczyn niezależnych od organizatora.

  4. Co oznacza konkretna liczba gwiazdek przy hotelach?

    ** - hotele, pensjonaty i apartamenty z podstawowym wyposażeniem,
    *** - hotele, pensjonaty i apartamenty lubianej i cenionej klasy średniej,
    **** - hotele, pensjonaty i apartamenty klasy średniej o podwyższonym standardzie,
    ****** - obiekty z najwyższej klasy wyposażeniem i pierwszorzędną obsługą.

  5. Czy proponowane przez portal oferty wycieczek są sprawdzone i dobrze przygotowane?

    Portal Wakacje.pl współpracuje z biurami podróży, które na rynku turystycznym funkcjonują od wielu lat. Informacje o naszych partnerach, możecie państwo znaleźć na stronie partnerzy.

  6. Co zawiera cena wycieczki, a za jakie usługi pobierane są dodatkowe opłaty?

    To zależy od organizatora imprezy. Wszelkie informacje na ten temat znaleźć można przy ofercie w rubrykach "cena zawiera" i "cena nie zawiera". Zazwyczaj w koszt imprezy pobytowej wliczone są koszy zakwaterowania, wyżywienie zgodne z wybranym wariantem oraz transfer "lotnisko - hotel - lotnisko".

  7. Czy istnieje możliwość wyjazdu grupowego? Ile osób musi liczyć grupa, żeby przysługiwała jej zniżka?

    Istnieje możliwość zorganizowania wyjazdu grupowego. Ilość wymaganych osób i procent zniżki każdy z organizatorów ustala indywidualnie.

  8. Czy na wakacje w hotelu mogę zabrać psa lub inne zwierzątko? Czy pobierana jest za to dodatkowa opłata?

    To czy będziemy mogli zabrać ze sobą zwierzątko, zależy od organizatora imprezy. W przypadku wycieczek samolotowych zabieranie zwierząt nie jest jednak wskazane.

  9. Czy istnieje możliwość wcześniejszego powrotu z wycieczki objazdowej lub hotelu?

    Jeśli z własnej woli skrócimy czas pobytu w miejscu zakwaterowania, biuro nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo klienta w drodze powrotnej. Nie ponosi też żadnych kosztów finansowych z tym związanych.

  10. Na ile godzin przed startem samolotu należy pojawić się na lotnisku?

    Na lotnisku należy się stawić przynajmniej na 2 godziny przed odlotem samolotu. Jest to związane z procesem odprawy pasażerów.

  11. Do kogo mam się zwrócić, jeżeli w czasie wycieczki lub pobytu w hotelu zgubię paszport lub inny ważny dokument?

    Wszelkie tego typu sprawy powinniśmy zgłaszać rezydentowi przebywającemu w miejscu naszego zakwaterowania. Do rezydenta należy się też zwracać ze wszelkimi uwagami i reklamacjami. Jeśli nie zgłosimy reklamacji na miejscu, po powrocie do kraju nie będzie ona rozpatrywana przez organizatora.

  12. Gdzie można znaleźć informacje dotyczące pogody, jaka panuje w rejonie, do którego się wybieram?

    W przewodniku Wakacje.pl zamieszczone są tabele zawierające informacje na temat średnich temperatur w najchętniej odwiedzanych przez Państwa krajach.

  13. Kiedy zaczyna się i kończy doba hotelowa?

    Doba hotelowa rozpoczyna się przeważnie (mogą występować indywidualne różnice w hotelach w różnych krajach) o godzinie 14.00 i kończy się o 12.00 dnia następnego. Czas między 12.00 i 14.00 jest wykorzystywany na przygotowanie pokoju dla następnych gości.