Black Week Trwa! ⏱️ Rabaty do 40% i oferty do 999 zł/os.Sprawdź

San Anton (Ex. Blue Sea)

Kod oferty: WAK589198
Last minute
Kod oferty: WAK589198
1/13
obiekt
obiekt, basen
recepcja / lobby
pokój, balkon / taras

Opis oferty

Region: wyspa MaltaOrganizator: TOP TouristikKod oferty: WAK589198

Informacje o destynacji

Szanowni Państwo chcielibyśmy poinformować, iż Klienci biura podróży TOP Touristik są pod opieką polskojęzycznego przedstawiciela.

Ważne informacje

Nasze ceny są aktualizowane i obowiązują w momencie zakładania rezerwacji. Dzięki nowoczesnej technologii dynamicznego pakietowania, oferty są odświeżane 24h/7. Potwierdzamy koszt rezerwacji niezwłocznie tego samego dnia (dni robocze).

Cena zawiera

Przelot - Zakwaterowanie - Transfer - Ubezpieczenie: KL NNW Bagaż. Przy zakupie samego hotelu nie jest zawarty: przelot oraz transfer.

Położenie - the san anton hotel malta

Hotel San Anton znajduje się w miejscowości Bugibba w St. Pauls Bay, w odległości około 500m od nadbrzeżnej promenady . W okolicy są skaliste i piaszczyste plaże, Narodowe Oceanarium oraz liczne sklepy i lokale rozrywkowe. W około 150metrów znajduje się przystanek autobusowy, z liniami autobusowymi kursującymi do miejscowości Valletta, Sliema i północnej części Malty. Lotnisko oddalone jest o około 20km od hotelu.

Adres - the san anton hotel

Triq Ir-Ramel, San Pawl il-Baħar, San Pawl il-Baħar SPB 3033, Malta

Tel: +356 2379 9000 ,

Web: www.thesanantonhotel.com

Wyposażenie

Do dyspozycji gości jest lobby oraz recepcja. Poszczególne piętra hotelu apartamentowego osiągalne są za pomocą windy. Obiekt oferuje przechowalnię bagażu, sejf, restaurację, bar, pokój zabaw dla dzieci, pobudkę na życzenie i pralnię. W pomieszczeniach ogólnodostępnych skorzystać można z Wi-Fi. W artykuły codziennego użytku możecie Państwo zaopatrzyć się w supermarkecie. W sklepie z pamiątkami nabyć można drobiazgi upamiętniające pobyt. Dzieci mogą bawić się do woli na placu zabaw. Goście przybywający własnym autem skorzystać mogą z parkingu.

Pokoje

Pokoje wyposażone są w klimatyzację, centralne ogrzewanie, wentylator i łazienkę. Balkon należy do standardowego wyposażenia w większości pokoi i oferuje dodatkową przestrzeń na odpoczynek i relaks w trakcie pobytu. Spokojny sen zapewni Państwu sofa. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość rezerwacji oddzielnych sypialni. W pokoju znajduje się sejf. Na wyposażeniu aneksu kuchennego znajduje się ekspres do kawy / herbaty. Elementami podwyższającymi komfort pobytu są internet, telefon, telewizor i Wi-Fi. Łazienki dysponują prysznicem i wanną. W łazience goście znajdą suszarkę do włosów.

Informacje dodatkowe (pokoje ekonomiczne/ pokoje promocyjne)

Pokoje ekonomiczne (pokoje eko, Eco-Rooms) lub pokoje promocyjne (pokoje promocyjne) zazwyczaj różnią się od pokoi standardowych wielkością, wyposażeniem i lokalizacją. Ten rodzaj pokoju zostanie przydzielony niezależnie przez hotelarza na miejscu, w zależności od dostępności.

Oferta sportowo-rozrywkowa

Na terenie hotelu znajduje się basen otwarty oraz brodzik dla dzieci. Spragnionym relaksu i odprężenia polecamy leżaki i parasole na tarasie do opalania. O Państwa pełne odprężenie zadba kąpiel w jacuzzi. Na miejscu dostępny jest ponadto bar z przekąskami. Gościom spędzającym czas aktywnie proponujemy golfa i spa.

Wyżywienie

Dostępne warianty żywieniowe to wyżywienie częściowe i opcja all inclusive. W ofercie gastronomicznej znajdują się śniadanie, obiad i kolacja. Dostępne są napoje bezalkoholowe i napoje alkoholowe.

Karty kredytowe

W hotelu apartamentowym akceptowane są następujące karty kredytowe: Visa i MasterCard.

Podatki – malta

Szanowni Państwo informujemy, iż na terenie państwa Malta od dnia 01.07.2016 obowiązuje w hotelach oraz kwaterach turystycznych nowy podatek turystyczny. Powyższy podatek płatny jest bezpośrednio w recepcji hotelowej przy zakwaterowaniu. Stawka podatku wynosi 0,50 Euro/osoba/noc – niezależnie od standardu zakwaterowania. Podatek płatny jest maksymalnie do wysokości 5 Euro za pobyt i dotyczy osób powyżej 18 roku życia. Zmiana jest możliwa. Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności.

Kaucja w hotelach, kilamtyzacja, wi-fi

Kaucja (inaczej depozyt zabezpieczający) to określona kwota pieniędzy pobierana przez część hoteli podczas zameldowania. Hotele pobierają taki depozyt, aby zabezpieczyć koszty dodatkowe, jakie powstają w związku z pobytem gościa w hotelu. Kaucja (deposit) może zostać zablokowana na karcie kredytowej w formie preautoryzacji lub alternatywnie można dokonać wpłaty gotówkowej w recepcji. Wysokość kaucji ustalana jest przez hotel. Kaucja (deposit) podlega zwrotowi w przypadku braku dodatkowych kosztów.

Jeśli hotele mają takie udogodnienia, jak klimatyzacja lub sieć WIFI, nie oznacza to, że są one bezpłatne. Informujemy, że niektóre hotele pobierają dodatkową opłatę za korzystanie z klimatyzacji lub Wi-Fi. Tak jest w przypadku wielu hoteli i apartamentów w Europie, na przykład we Włoszech, Grecji, Cyprze, Bułgarii, Portugalii i Hiszpanii.

Hotel check-in / check-out

Proszę zwrócić uwagę, że zgodnie z międzynarodowym standardem dobra hotelowa:

• zaczyna się meldunkiem - od ok. godziny 14:00- 15:00 w dniu przyjazdu

• kończy się po wymeldowaniu - do ok. godziny 11:00 - 12:00 w dniu wyjazdu

Godziny te mogą nieznacznie różnić się w zależności od kraju i hotelu.

Dostęp do wszelkich wykupionych usług hotelowych, w tym posiłków i napojów, jest możliwy tylko w godzinach meldunku w hotelu.

W przypadku opcji half board, full board i all inclusive pierwszym dostępnym posiłkiem po godzinie meldunku jest zazwyczaj lunch (wydawany w godzinach urzędowania restauracji hotelowej), w przypadku pobytu ze śniadaniem, jest ono serwowane następnego dnia rano.

Część hoteli oferuje odpłatną możliwość wcześniejszego meldunku i późniejszego wymeldowania. Potrzebę taką należy zgłosić bezpośrednio na recepcji w dniu przyjazdu, a jej realizacja zależna jest od dostępności pokoi w hotelu, w danym dniu.

Informacje odnośnie przelotów samolotem

Wszystkie przeloty na destynacjach oferowanych przez TOP Touristik odbywają się zgodnie z Ogólnymi Warunkami Przewozu Pasażerów i Bagażu danego przewoźnika.

W przypadku tanich linii lotniczych oraz regularnych linii lotniczych na krótkich dystansach cena zawiera tylko bagaż podręczny. Istnieje możliwość dokupienia bagażu rejestrowanego za dodatkową opłatą ( *). Podane ceny bagażu obowiązują do momentu zakupu rezerwacji lotniczej (biletu), cena bagażu po zakupie biletów zwiększa się.

+ Ryanair (FR), bezpłatnie: tylko 1mała torebka - wymiary: 40x20x25 cm, max. 10 kg.

Pierwszeństwo wejścia na pokład i 2 sztuki bagażu (na pokład) - Priorytet: 120 PLN/ osobę/ obie strony. 1mała torebka do 40x20x25 cm + 1 bagaż do 10 kg 55x40x20 cm, usługa dodawana jest dla całej rezerwacji (wszystkich pasażerów).

• Bagaż rejestrowany: 265 – 450 PLN / 1 szt. 20 kg w obie strony. Bagaż odprawiany przed kontrolą bezpieczeństwa przy stanowisku check-in.

++ Wizz Air (W6), bezpłatnie: tylko 1mała torebka - wymiary: 40x30x20 cm, max 10 kg.

Pierwszeństwo wejścia na pokład i 2 sztuki bagażu (na pokład) - Priorytet: 130 - 170 PLN / osobę/ obie strony. 1mała torebka do 40x30x20 cm + 1 bagaż do 10 kg 55x40x23 cm, usługa może być dodana dla poszczególnych pasażerów.

• Bagaż rejestrowany: 20 kg, cena 250 – 460 PLN.

+++ Air Malta (KM): Cena zawiera bagaż podręczny 10 kg oraz bagaż rejestrowany 20 kg.

• Cena bagażu może ulec zmianie jeżeli zostanie on dodany już po potwierdzeniu rezerwacji.

Serwis pokładowy - napoje, przekąski zwyczajowo nie jest zawarty w cenie przelotu. Wszelkie informacje odnośnie limitów bagaży oraz serwisu pokładowego w cenie przelotu wszystkich linii lotniczych, znajdziecie Państwo w zakładce Wszystko o lataniu/bagaż: www.vcms.eu/upload/getbyid/260107/Airlines_Policies.pdf

Uwaga - covid19

Szanowni Państwo,

Z powodu pandemii COVID-19 prosimy o zapoznanie się z wytycznymi danego kraju, mogą występować ograniczenia dotyczące lotów, transferów i hoteli. Informacje zmieniają się z dnia na dzień. Z powodu koronawirusa w niektórych hotelach mogą obowiązywać ograniczenia wydajności i zamknięcia w obiektach hotelowych, np. Sauna, studio fitness, minikluby, kryte baseny, restauracje, catering (à la carte zamiast bufetu). Podróżni ponoszą pełną odpowiedzialność za swoje działania i sprawdzanie sytuacji COVID-19 w kraju, do którego chcą się udać, a także za samokontrolę wszelkich napotkanych objawów. Wszystkie pozytywne przypadki COVID-19mogą zostać poddane kwarantannie, a podróżni poniosą koszty leczenia i izolacji. Poniższe opisy usług hotelowych obowiązują podczas normalnej sytuacji (nie podczas pandemii). Prosimy o poinformowanie klienta przed dokonaniem rezerwacji, a także zapoznanie się przez klienta przed wyjazdem o aktualnych obowiązujących przepisach. Na przykład na stronie internetowej polskiego rządu: www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-podrozujacych

Od 24.06.2021 obowiązuje kwarantanna po powrocie do Polski z krajów spoza grupy Schengen lub podróżując z Państwa niebędącym państwem członkiem Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA). Z kwarantanny nie zwalnia nas negatywny wynik testu PCR lub antygenowy wykonany przed przylotem do Polski. Osoby zaszczepione w pełni (14 dni od ostatniej dawki ) są zwolnieni z kwarantanny.

Osoby, które podróżujące do Polski drogą powietrzną przed dokonaniem odprawy muszą wypełnić Kartę Lokalizacyjną Podróżnego w postaci elektronicznej (eKLP). Od 17 lipca 2021 r. będzie ona dostępna w formie elektronicznej. Elektroniczna karta zastępuje dotychczas stosowane karty papierowe: https://aplikacje.gov.pl/app/klp/#/home

Kartę Lokalizacji Podróżnego wypełnia się poprzez rządową stronę zawierające informacje związane z trwającą epidemią koronawirusa, w zakładce Informacje dla podróżujących, która jest dostępna pod adresem: https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-podrozujacych Niemcy / Berlin: Wszyscy są zobowiązani do okazania dowodu negatywnego wyniku testu COVID lub potwierdzenia odbycia szczepienia (14 dni po drugiej dawce) lub potwierdzenia, że jest się tzw. ozdrowieńcem (min. 28dni i maks. 6miesięcy po pozytywnym teście Covid) - przed wejściem na pokład samolotu (wylot) i powrotu do Niemiec (przylot). Linia lotnicza nie może przewozić pasażerów bez negatywnego wyniku testu COVID. Test musi być testem PCR lub szybkim testem antygenu (specyfikacje WHO). Informacje:

Www.auswaertiges-amt.de/en/einreiseundaufenthalt/coronavirus

Warunki obostrzeń mogą ulec zmianie, nie gwarantujemy poprawności zasad i przepisów. Prosimy o zapoznanie się z informacjami odnośnie covid19. Update 24.06.2021, 19.07.2021, 02.08.2021

Malta - covid19

Szanowni Państwo,

Wszyscy podróżni przybywający na Maltę muszą przedstawić świadectwo odbycia szczepienia, aby móc wjechać na Maltę - restrykcje te obowiązują od środy 14 lipca 2021 r. Turyści w wieku 12 lat i starsi będą mogli podróżować na Maltę tylko wtedy, gdy przedstawią certyfikat potwierdzający pełen cykl szczepień (podwójną dawką lub pojedynczą w przypadku Johnson & Johnson) wykonanych co najmniej 14 dni przed wjazdem na Maltę.

Dzieci w wieku od 5 do 11 lat mogą podróżować na Maltę tylko po okazaniu negatywnego testu PCR, który należy wykonać w ciągu 72 godzin przed przybyciem na Maltę, pod warunkiem, że towarzyszą im rodzice lub opiekunowie prawni, którzy z kolei muszą przedstawić uznane świadectwo szczepień.

Dzieci poniżej 5 roku życia nie muszą okazywać testu PCR, aby podróżować z w pełni zaszczepionymi rodzicami lub opiekunami prawnymi. Małoletni bez opieki nie mogą podróżować na Maltę. Osoby, które posiadają status ozdrowieńca po przebytej chorobie nie zostaną wpuszczeni na teren Malty. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami odnośnie covid19 oraz sprawdzenie oficjalnych stron Polski i rządu Malty, na przykład:

https://www.gov.pl/web/malta/informacja-dla-mieszkancow-i-podrozujacych-covid-19

https://deputyprimeminister.gov.mt/en/Pages/health.aspx

Lub: https://www.visitmalta.com/en/covid-19

Prosimy podróżnych o śledzenie wszystkich restrykcji obowiązujących w danym Państwie na oficjalnych stronach rządowych. Na wyspie Malta zostały wprowadzone nowe obostrzenia, nadal mogą występować pewne ograniczenia w funkcjonowaniu poszczególnych obiektów i poruszaniu się. Update 12.07.2021 r.

Warunki uczestnictwa
Wyświetl szczegóły

Wylot

Sobota, 04.12.2021
06:00
11:30
WAWWarszawa - Chopin
MLAMalta

Powrót

Piątek, 10.12.2021
17:00
22:45
MLAMalta
WAWWarszawa - Chopin
Trwa weryfikacja ceny

Kup od razu! Najlepsze pokoje szybko się wyprzedają.

lub

Opinie dodane przez

4.3
Andrzej
Pobyt - Październik 2021Seniorzy
Niegdyś b. fajny hotel. W czasach covidu (X.2021) czuć upadek również właściciela. Personel bez zarzutu. Hotel prawie pusty, cicho i smutno (bałem się niepotrzebnie hałasów). Częściowo funkcja hotelu robotniczego dla imigrantów. Jedzenie dla nielicznej grupki bardzo ograniczone. Komunikacyjnie dobre położenie, Dzielnica kojarzy się ze slumsem. Wieczorem lepiej nie wychodzić samotnie, choć nikt mnie nie zaczepił. Eximtours organizuje pobyt i podróż sprawnie, ale pracę rezydentki oceniam źle. O samej Malcie nie ma co pisać, od tego przewodniki, mapa i wyobraźnia
ZaletyCisza.
WadyCisza nadmierna. Nieczynnych wiele funkcji niegdyś zapewne ożywiających hotel. Bo nie ma dla kogo.

6.1
Jan
Pobyt - Październik 2019Para
Położenie hotelu jest bardzo dobrym miejscem wypadowym - umożliwia poruszanie się komunikacja miejska po całej wyspie. Niedaleko do centrum Bugibby . Hotel przejmuje wycieczki szkolne , młodzież robi straszliwy hałas nawet w nocy - krzyki , pukanie , nawet kopanie w drzwi. Obsługa w hotelu nie jest w stanie wyegzekwować ciszy nocnej, nawet po skargach pozostałych gości. Jedzenie cóż można napisać o jedzeniu . . . Posiłki są praktycznie te same codziennie o przeciętnej jakości oraz smaku.
ZaletyPołożenie hotelu . Miła obsługa.
WadyHotel przyjmuje wycieczki szkolne. Monotonne posiłki.

3.0
Jerzy Klient Wakacje.pl
Pobyt - Sierpień 2019Rodzina z dziećmi
Po kolei: 1. Wydawanie pokoi od godziny 14-tej, więc jeśli przylot jest rano (jak w naszym przypadku) - pół dnia siedzenia na walizkach (obsługa z uśmiechem informuje, że \"it\'s not problem, you can use the pool\". Nikt o tym wcześniej nie informuje, ale to chyba uwaga do biura podróży. 2. Pokoje miały być klimatyzowane, natomiast hotel oferuje wyłącznie pokoje z przenośnymi klimatyzatorami. Takie stojące na podłodze, niewydajne i hałasujące urządzenia z rurą odprowadzającą ciepło przez dziurę w oknie. Buczenie przez całą noc... Wychłodzić pokoju podczas nieobecności się nie da, bo \"klima\" wyłącza się, gdy zabiera się klucz z uchwytu (zresztą wyłącza się wtedy całkowicie prąd w pokoju, co świetnie wpływa na efektywność pracy lodóweczki...). Klimatyzacji nie ma też w hotelowej stołówce - posiłki spożywa się ocierając pot z czoła. 3. Hotel opisywany jest jako 3 gwiazdkowy, więc jakichś niesamowitych oczekiwań nie miałem. Natomiast na miejscu żadnymi gwiazdkami już się nie chwali. Standard, jeśli chodzi o wyposażenie, jest zdecydowanie poniżej oczekiwań. Budynek stary - tylko odmalowany (na korytarzach odpadają płytki, na fugach w łazienkach grzyb), łazienki nieremontowane, meble w pokojach chyba z jakiejś łapanki, łózka krótkie, w telewizorze dwa (dosłownie) zaśnieżone kanały. 4. Obsługa ogranicza się do pościelenia łózka i wyrzucenia śmieci. Z wymianą ręczników i pościeli bywa problem - \"bo brakło\". Podłoga w pokoju chyba nie została umyta ani raz przez cały nasz pobyt. Łazienka nie myta w ogóle. 5. Jedzenie to absolutna porażka! Z małymi różnicami codziennie to samo, przyrządzane z najtańszych składników (np. mielonka, jajecznica z proszku, jak mięso, to nadziewane jakimś farszem, który budził podejrzenia, że został zrobiony z tego co zostało z wczoraj). Można to jeść żeby przeżyć, natomiast trudno znaleźć cokolwiek co sprawiałoby przyjemność. 6. W basenie woda tak mętna, że pod wodą w masce do nurkowania trudno dostrzec własną rękę - ilość dodanych odkażających środków chemicznych potężna. 7. Z pozytywów - pokój był duży. Na trzy osoby dostaliśmy pokój z czterema łóżkami.
Zalety- jest na Malcie
Wady- słabe jedzenie - beznadziejna klimatyzacja - marny standard - taka sobie czystość - niechlujna obsługa

7.9
Edyta Klient Wakacje.pl
Pobyt - Czerwiec 2019Rodzina z dziećmi
Hotel czysty i schludny. Codziennnie zmieniana pościel. Bardzo miła obsługa. Blisko do morza a sklep (z rozsądnymi cenami) kilka kroków od hotelu. Jest to doskonała baza wypadowa - przystanek blisko i świetna komunikacja z resztą wyspy. Polecam
ZaletySuper położenie: blisko morze, promenada, komunikacja a do sklepu kilka kroków. Przemiła obsługa
WadyCzasami głośno

5.0
Janusz
Pobyt - Czerwiec 2019Para
Hotel San Anton... poniżej krytyki! Na początku zepsute drzwi balkonowe i spłuczka, prosta naprawa przewyższała umiejętności obsługi i pomimo interwencji Pani Rezydentki, nie naprawiono tych rzeczy do końca, (spłuczkę naprawiłem sam)! Nie egzekwowanie przestrzegania ciszy nocnej, hałasy do drugiej / trzeciej w nocy! Hotelowy basen brudny z pływającymi w dużej ilości włosami i nie wiem czym jeszcze! Śniadania przez dziewięć dni jednakowe, kolacje to samo, pod koniec pobytu lepsze. Nie umywa się ten hotel do Santa Maria, w której byłem kilka razy!
ZaletyLokalizacja i cena
WadyHotel źle zarządzany

Mapa

Pogoda

17°C
11°C
18°C
5

Przed podróżą

WYMAGANE DOKUMENTY
Rejestracja na stronie internetowej oraz wygenerowanie kodu QR upoważniającego do podróży zobacz więcej. Każda osoba pełnoletnia powinna wypełnić formularz indywidualnie. Osoby niepełnoletnie podróżujące pod opieką mogą być zarejestrowane na formularzu osoby dorosłej.

ZASZCZEPIENI
Możliwość podróżowania: tak. Kraj jest otwarty dla turystów.
Test: nie jest wymagany o ile podróżujący przedstawi unijny certyfikat COVID (nie wiesz co to za dokument przeczytaj o nim).
Kwarantanna na miejscu: nie obowiązuje.
Kwarantanna po powrocie: nie obowiązuje- należy posiadać unijny certyfikat COVID.

OZDROWIEŃCY
Możliwość podróżowania: tak. Kraj jest otwarty dla turystów.
Test: tak PCR, maksymalnie na 72 godziny przed wylotem- wymagany unijny certyfikat COVID (nie wiesz co to za dokument, przeczytaj o nim).
Kwarantanna na miejscu: tak, 14-dniowa.
Kwarantanna po powrocie: nie obowiązuje- należy posiadać unijny certyfikat COVID.

DZIECI
Możliwość podróżowania: tak. Kraj jest otwarty dla turystów.
Test: nie jest wymagany dla dzieci do 5 roku życia. Dzieci w wieku od 5 do 12 lat mogą podróżować na Maltę po przedstawieniu negatywnego testu PCR, który należy wykonać w ciągu 72 godzin przed przybyciem na Maltę, pod warunkiem, że towarzyszą im rodzice lub opiekunowie prawni, którzy z kolei muszą przedstawić uznane świadectwo szczepienia. Starsze dzieci wymagają przedstawienia Unijnego Certyfikatu COVID-19, świadczącego o pełnym zaszczepieniu. (nie wiesz co to za dokument przeczytaj o nim).
Kwarantanna na miejscu: nie obowiązuje dla dzieci do 5 roku życia oraz do 12 roku życia jeżeli dziecko będzie posiadało negatywny wynik testu PCR i będzie pod opieką zaszczepionych opiekunów/rodziców. Dzieci powyżej 12 roku życia o ile nie są zaszczepione muszą odbyć 14-dniową kwarantannę.
Kwarantanna po powrocie: nie- dzieci do ukończenia 12. roku życia podróżujące pod opieką dorosłych, którzy są zaszczepieni przeciwko COVID-19 lub przedstawili negatywny wynik testu na COVID-19. Starsze dzieci - patrz ZASZCZEPIENI, OZDROWIEŃCY lub POZOSTALI PODRÓŻUJĄCY.

POZOSTALI PODRÓŻUJĄCY
Możliwość podróżowania: tak. Kraj jest otwarty dla turystów.
Test: tak PCR, maksymalnie na 72 godziny przed wylotem- wymagany unijny certyfikat COVID (nie wiesz co to za dokument, przeczytaj o nim).
Kwarantanna na miejscu: tak, 14-dniowa.
Kwarantanna po powrocie: tak- 10 dni. Aby być zwolnionym z kwarantanny należy wykonać test PCR lub antygenowy: nie wcześniej niż 48 godz. Przed przekroczeniem granicy Polski lub nie później niż 48 godz. po przekroczeniu granicy Polski.
Na Maltę Polacy mogą wjechać za okazaniem ważnego paszportu lub dowodu osobistego.
Na Malcie dla Polaków wizy nie są wymagane.
Szczepienia nie są wymagane. Warto przed wyjazdem wyrobić bezpłatną Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego i zabrać ją ze sobą na wakacje. Karta EKUZ potwierdza prawo do korzystania na koszt NFZ z niezbędnych świadczeń zdrowotnych w czasie pobytu na terenie innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.