PROMESA PEWNE WAKACJE

Tylko u nas!

  • Gwarancja bezpieczeństwa wpłaconych pieniędzy na wakacje
  • Możliwość wyboru innej wycieczki z oferty Wakacje.pl
  • 12 miesięcy na wybranie alternatywnej oferty

Promesa Pewne Wakacje

dostępna tylko u nas!*


Wybierając Promesę Pewne Wakacje zyskujesz szeroki zakres ochrony w przypadku niewypłacalności i upadłości organizatora lub odwołania wycieczki w wyniku działania siły wyższej. A na dodatek od ręki możesz skorzystać z 10 000 alternatywnych propozycji wyjazdów.

*usługa własna Wakacje.pl, może być realizowana tylko przez Wakacje.pl lub marki do niej należące - EasyGo, MyTravel i Wakacyjny Świat

Promesa Pewne Wakacje
Promesa Pewne Wakacje w praktyce
Jak zamówić Promesę Pewne Wakacje
FAQ Promesa Pewne Wakacje

ANULACJA WYJAZDU PRZEZ ORGANIZATORA

"Grupa znajomych zarezerwowała w Wakacje.pl wycieczkę objazdową do Maroka. Niestety, z powodu zbyt małej liczby chętnych organizator X anulował wycieczkę w tym terminie. Uczestnicy nie odzyskają pieniędzy od razu, więc plany urlopowe legły w gruzach."

Na szczęście wycieczkę zarezerwowali w Wakacje.pl i zdecydowali się na Promesę Pewne Wakacje, dzięki której nie muszą rezygnować z planów zwiedzania Maroka. Doradca wybierze im maksymalnie zbliżoną ofertę wyjazdu z innym biurem podróży bez konieczności ponownej opłaty. Gdyby jednak zależało im na wyjeździe z biurem X, mogą wykorzystać Promesę w ciągu 12 miesięcy.

UPADŁOŚĆ BIURA PODRÓŻY

"Młode małżeństwo planuje podróż poślubną na Dominikanie w grudniu. Niestety, biuro podróży X, które organizuje wyjazd, ogłosiło upadłość i wycieczka zostaje odwołana. Na zwrot wpłaconych środków na wyjazd z gwarancji ubezpieczeniowej organizatora mogli by czekać nawet kilka miesięcy, a na podobny wydatek w tej chwili ich nie stać."

Na szczęście przy rezerwacji zdecydowali się na Promesę Pewne Wakacje, dzięki czemu ich marzenie o egzotycznej podróży może się spełnić bez konieczności zmiany terminu wyjazdu. Wybrali wycieczkę do Meksyku z oferty biura podróży Y dostępnej na stronie www.wakacje.pl.

ZAMIESZKI/WYSTĄPIENIE SIŁY WYŻSZEJ

"Rodzina Kowalskich ma wykupioną wycieczkę na lipiec do Egiptu z biurem podróży X. Niestety, w Egipcie wybuchają zamieszki i przed wyjazdem wszystkie loty do Egiptu zostają wstrzymane. Biuro X deklaruje, że nie zwraca uczestnikom poniesionych kosztów ze względu na fakt, że samo poniosło straty."

Na szczęście Kowalscy przy dokonywaniu rezerwacji wybrali również Promesę Pewne Wakacje i niczym się nie martwią! Mogą wybrać wycieczkę do innego kraju i wyjechać jeszcze w lipcu, nie tracąc pieniędzy.

NIEWYPŁACALNOŚĆ BIURA PODRÓŻY

"Pasjonat podróżowania wykupił wycieczkę do Chin. Niestety, ogłoszenie niewypłacalności przez biuro podróży pokrzyżowało jego plany wyjazdu. Dopóki nie wyjaśni się sytuacja biura, nie będzie mógł on odzyskać swoich pieniędzy."

Na szczęście on również wybrał Promesę Pewne Wakacje, dzięki której może pojechać do Chin z innym biurem podróży, bez konieczności angażowania dodatkowych środków finansowych.


Regulamin Promesy Pewne Wakacje

Jak zamówić Promesę Pewne Wakacje?

Często zadawane pytania

1. Czym jest Promesa Pewne Wakacje?

2. W jakich sytuacjach działa Promesa Pewne Wakacje?

3. Czy Promesa obejmuje wszystkich uczestników wyjazdu?

4. Czy Promesa może być wystawiona do kilku rezerwacji?

5. Czy Promesa działa jeżeli sam zrezygnuję z zakupionej wycieczki?

6. Co się stanie z Promesą, jeśli dokonam zmiany w rezerwacji, do której została wystawiona Promesa?

7.Czy jest możliwość wystawienia Promesa do wszystkich ofert prezentowanych na stronach portalu Wakacje.pl (jak również innych portalach sieci należących do Wakacje.pl tj. easygo.pl, wakacyjnyswiat.pl), oraz w stacjonarnych salonach sprzedaży sieci Wakacje.pl lub Wakacyjny Świat?

8.Czy Promesę można wystawić do biletu lotniczego, biletu autokarowego?

9.Czy Promesę można wystawić do rezerwacji hotelu?

10. Co dzieje się w przypadku gdy cena wycieczki opłaconej promesą jest mniejsza lub większa od aktualnej wartości promesy?

11. Co to jest aktualna wartość Promesy?

12.Czy możliwość wystawienia Promesy jest uwarunkowana wartością umowy o udział w imprezie turystycznej (wartością wycieczki/rezerwacji)?

13. Kiedy aktywuje się Promesa?

14. W jaki sposób mogę aktywować posiadaną Promesę?

15. Kto realizuje wszystkie formalności związane z aktywacją Promesy?

16. Jakie dokumenty lub jakie deklaracje należy dostarczyć, aby aktywować Promesę?

17. Kiedy należy dostarczyć wymagane dokumenty lub deklaracje, aby aktywować Promesę?

18. Ile razy mogę dokonać zmiany zakupionej wycieczki, jeżeli mam do niej wystawioną Promesę?

19. Czy zmiany w wycieczce opłaconej za pomocą aktywnej Promesy wiążą się z dodatkowymi kosztami?

20. Ile mam czasu na rezerwację wycieczki, którą opłacę aktywną Promesą?

21. Czy realizacja wycieczki musi mieć miejsce w okresie aktywności Promesy

22.Czy w przypadku odwołania wyjazdu mogę ubiegać się o zwrot wpłaconych środków na wycieczkę zamiast aktywowania Promesy?

23. Co dzieje się w przypadku, gdy organizator wyjazdu ogłosi upadłość lub niewypłacalność w trakcie trwania wycieczki?

24. Czy przed rozpoczęciem wycieczki mogę rozwiązać umowę wydania Promesy (anulować nieaktywną Promesę)?

25. Czy Promesą Pewne Wakacje mogę opłacić wycieczkę na stronach internetowych lub w salonach stacjonarnych organizatorów i innych agentów turystycznych?

26. Co dzieje się, gdy nie wykorzystam aktywnej Promesy?

27. Czy Promesę mogę wykorzystać tylko częściowo?

28. Co dzieje się z Promesą, jeżeli zakupiona wycieczka nie zostanie odwołana?

29. W jakiej formie wydawana jest Promesa?

1. Czym jest Promesa Pewne Wakacje?

Promesa Pewne Wakacje jest usługą oferowaną klientom przez Wakacje.pl S.A. na mocy umowy o wydanie Promesy Pewne Wakacje. Jest ona obietnicą realizacji wyjazdu zastępczego w przypadku, gdy wycieczka, do której została ona zakupiona, została odwołana z przyczyn leżących po stronie organizatora. Klient, posiadający Promesę Pewne Wakacje nie musi sam odzyskiwać wpłaconych pieniędzy, w jego imieniu zrobią to Wakacje.pl S.A., umożliwiając upragniony wyjazd z wykorzystaniem już dokonanych opłat. Oznacza to, że w ramach promesy, Wakacje.pl S.A. zapewnia klientowi możliwość wyboru innej wycieczki bez przeznaczania na to dodatkowych środków pieniężnych, w wysokości kwoty wpłaconej już przez Klienta. W przypadku wyboru przez Klienta wycieczki, której koszt byłby wyższy od wartości Promesy Pewne Wakacje, Klient zobowiązany jest dopłacić brakującą różnicę. 

W skrócie: Jeżeli organizator odwoła wyjazd, klient ma możliwość wyboru bez dopłat innego wyjazdu w ramach dostępnej oferty, w granicach ceny odwołanej wycieczki.

2. W jakich sytuacjach działa Promesa Pewne Wakacje?

Promesa działa w przypadku odwołania zakupionej przez klienta wycieczki z przyczyn leżących wyłączenie po stronie organizatora turystyki, np. upadłości lub niewypłacalności organizatora, wystąpienia sił wyższych uniemożliwiających wyjazd, anulowania wyjazdu z powodu zbyt małej liczby chętnych niezbędnej do realizacji danej usługi.

3. Czy Promesa obejmuje wszystkich uczestników wyjazdu?

Tak, Promesa obejmuje wszystkich uczestników wyjazdu pod warunkiem, że ich nazwiska znajdują się na jednej rezerwacji (umowie o udział w imprezie turystycznej), do której wystawiona jest ta Promesa.

4. Czy Promesa może być wystawiona do kilku rezerwacji?

Nie, jedna Promesa może być wystawiona tylko do jednej rezerwacji.

5. Czy Promesa działa jeżeli sam zrezygnuję z zakupionej wycieczki?

Nie, Promesa działa tylko w przypadku, kiedy odwołanie następuje ze strony organizatora turystyki i z przyczyn leżących po jego stronie.

6. Co się stanie z Promesą, jeśli dokonam zmiany w rezerwacji, do której została wystawiona Promesa?

Zmiany w ramach tej samej rezerwacji nie spowodują zmian w Promesie. Będzie ona obowiązywać w dotychczasowej formie. Wszelkie jednak zmiany w rezerwacji będą wymagały dostosowania umowy o wydanie Promesy do nowych warunków rezerwacji, a gdy jedna rezerwacja zostanie zmieniona na nową (np. w inne miejsce) – wówczas wystawiona będzie musiała zostać nowa Promesa.

7. Czy jest możliwość wystawienia Promesa do wszystkich ofert prezentowanych na stronach portalu Wakacje.pl (jak również innych portalach sieci należących do Wakacje.pl tj. easygo.pl, wakacyjnyswiat.pl), oraz w stacjonarnych salonach sprzedaży sieci Wakacje.pl lub Wakacyjny Świat?

Nie. Promesę Pewne Wakacje można wystawić do zdecydowanej większości ofert prezentowanych na stronach Wakacje.pl (jak również innych portalach sieci należących do Wakacje.pl tj. easygo.pl, wakacyjnyswiat.pl), oraz dostępnych w stacjonarnych salonach sprzedaży sieci Wakacje.pl lub Wakacyjny Świat. Wakacje.pl S.A. zastrzega sobie prawo wyłączenia możliwości sprzedaży Promesy dla wybranych ofert. 

8. Czy Promesę można wystawić do biletu lotniczego, biletu autokarowego?

Nie, Promesa jest produktem dostępnym tylko przy ofercie wyjazdu zorganizowanego. 

9. Czy Promesę można wystawić do rezerwacji hotelu?

Nie, Promesa jest produktem dostępnym tylko przy ofercie wyjazdu zorganizowanego.

10. Co dzieje się w przypadku gdy cena wycieczki opłaconej Promesą jest mniejsza lub większa od aktualnej wartości Promesy?

Jeżeli cena wycieczki, do której chcemy zrealizować Promesę jest wyższa od aktualnej wartości Promesy, klient zobowiązany jest do dopłacenia różnicy w cenie. Jeżeli cena wycieczki jest niższa, realizowana jest tylko część Promesy odpowiadająca cenie zamawianej wycieczki. Pozostałą część Promesy można zrealizować na inne wycieczki zachowując termin wykorzystania Promesy. 

11. Co to jest aktualna wartość Promesy?

Aktualną wartością Promesy określamy ekwiwalent sumy wpłaconych środków na poczet wycieczki, do której została zakupiona promesa i została anulowana przez organizatora, środki jakie klient może przeznaczyć na inne usługi i wyjazdy oferowane przez Wakacje.pl w ramach Promesy. W przypadku częściowego skorzystania ze środków Promesy, np. poprzez wybranie innego wyjazdu – aktualna wartość stanowi różnicę między pierwotną wartością Promesy i opłatami dokonanymi z jej wykorzystaniem.

12. Czy możliwość wystawienia Promesy jest uwarunkowana wartością umowy o udział w imprezie turystycznej (wartością wycieczki/rezerwacji)?

Nie, Promesę można wystawić do wycieczki o dowolnej cenie.

13. Kiedy aktywuje się Promesa?

Aby aktywować posiadaną Promesę musi zaistnieć okoliczność odwołania wyjazdu pozwalająca na aktywację, zwłaszcza niewypłacalność lub upadłość organizatora, czy anulacja wyloty. Po weryfikacji przez Wakacje.pl S.A. zaistnienia okoliczności odwołania wyjazdu i wykonaniu przez klienta wszystkich określonych przez umowę i regulamin formalności, Promesa jest aktywowana przez pracownika Wakacje.pl S.A.

14. W jaki sposób mogę aktywować posiadaną Promesę?

Aby aktywować Promesę należy skontaktować się działem obsługi posprzedażowej Wakacje.pl (klient@wakacje.pl; 58 325 29 00) lub stacjonarnym salonem sprzedaży, w którym wycieczka z promesą została zakupiona i dostarczyć odpowiednie dokumenty określone w umowie. Pomocy udzielą również pracownicy salonów sprzedaży Wakacyjny Świat. 

15. Kto realizuje wszystkie formalności związane z aktywacją Promesy?

Osobą, która będzie mogą aktywować Promesę i zrealizować przewidziane w umowie lub regulaminie formalności jest osoba dokonująca rezerwacji, reprezentująca podróżnych, której imię i nazwisko widnieje na umowie o wydanie Promesy. 

16. Jakie dokumenty lub jakie deklaracje należy dostarczyć, aby aktywować Promesę?

W każdym przypadku powiadomimy jakie dokumenty są niezbędne do aktywacji Promesy, a wynikają z przepisów prawa, umowy lub regulaminu. W przypadku odwołania wyjazdu z powodu ogłoszenia niewypłacalności lub upadłości organizatora, wymagane jest dostarczenie przede wszystkim:

  • kopii umowy o udział w imprezie turystycznej;
  • dowodu wpłaty należności za imprezę turystyczną;
  • pełnomocnictwa uprawniającego Wakacje.pl do wystąpienia w imieniu klienta z wnioskiem o wypłatę ubezpieczenia;
  • innych dokumentów, o które poprosi Wakacje.pl.


Gdy do odwołania dochodzi z innego powodu, wymagane mogą być przede wszystkim:

  • decyzja o odstąpieniu od umowy o udział w imprezie turystycznej z zachowaniem prawa do zwroty wszystkich wniesionych wpłat lub informacja od organizatora, jaką otrzymał klient o odwołaniu wyjazdu;
  • dowód wpłaty należności za imprezę turystyczną;
  • pełnomocnictwa uprawniające Wakacje.pl do wystąpienia w imieniu klienta z wnioskiem o wypłatę;
  • inne dokumenty, o które poprosi Wakacje.pl.

17. Kiedy należy dostarczyć wymagane dokumenty lub deklaracje, aby aktywować Promesę?

Niezwłocznie po wystąpieniu okoliczności odwołania wyjazdu. Bez wymaganych dokumentów lub deklaracji Promesa nie zostanie aktywowana. Nie może to być jednak później niż 2 lata od chwili uzyskania informacji o odwołaniu wyjazdu.

18. Ile razy mogę dokonać zmiany zakupionej wycieczki, jeżeli mam do niej wystawioną Promesę?

Liczba zmian nie jest limitowana.

19. Czy zmiany w wycieczce opłaconej za pomocą aktywnej Promesy wiążą się z dodatkowymi kosztami?

Tak, każda zmiana parametrów nowej wycieczki (opłaconej Promesą) podlega opłacie zgodnie z ogólnymi warunkami uczestnictwa organizatora tej wycieczki. 

20. Ile mam czasu na rezerwację wycieczki, którą opłacę aktywną Promesą?

Na zrealizowanie aktywnej Promesy klient ma równo 12 miesięcy, począwszy od daty jej aktywowania. Za ostatni dzień rozumie się dzień zamknięcia rezerwacji. Oznacza to, że aby aktywna Promesa została sukcesywnie zrealizowana, proces rezerwacji, do której zostanie ona zrealizowana, należy rozpocząć odpowiednio wcześniej, tak aby zamknięcie rezerwacji nastąpiło nie później niż 12 miesięcy po dacie aktywowania Promesy.

21. Czy realizacja wycieczki musi mieć miejsce w okresie aktywności Promesy?

Nie, realizacja wycieczki może nastąpić po dacie wykorzystania Promesy. Ważne, aby rezerwacja dokonana była we właściwym czasie.

22. Czy w przypadku odwołania wyjazdu mogę ubiegać się o zwrot wpłaconych środków na wycieczkę zamiast aktywowania Promesy?

Tak. Klient może ubiegać się o zwrot środków wpłaconych na wycieczkę w przypadku wystąpienia okoliczności, co do których organizator wyjazdu przewiduje taki zwrot. Jednak wówczas klient samodzielnie musi zgłosić się do organizatora lub innego podmiotu (np. ubezpieczyciela czy Urzędu Marszałkowskiego) i postępować zgodnie z przewidzianymi na daną okoliczność procedurami. Wakacje.pl nie będzie wówczas mogło pomóc na zasadzie przedstawiciela klienta.

23. Co dzieje się w przypadku, gdy organizator wyjazdu ogłosi upadłość lub niewypłacalność w trakcie trwania wycieczki?

Zgodnie z regulaminem Promesy Pewne Wakacje, Promesa wygasa w momencie rozpoczęcia wycieczki. Jeżeli organizator wyjazdu ogłosi upadłość lub niewypłacalność w trakcie trwania wycieczki, klient podlega standardowej procedurze realizowanej przez Urząd Marszałkowski. 

24. Czy przed rozpoczęciem wycieczki mogę rozwiązać umowę wydania Promesy (anulować nieaktywną Promesę)?

Tak, Promesa może zostać anulowana do 1 dnia przed rozpoczęciem wycieczki.

25. Czy Promesą Pewne Wakacje mogę opłacić wycieczkę na stronach internetowych lub w salonach stacjonarnych organizatorów i innych agentów turystycznych?

Nie. Promesa to usługa własna Wakacje.pl, a więc może być realizowana tylko przez Wakacje.pl lub maki do niej należące – EasyGo i Wakacyjny Świat

26. Co dzieje się, gdy nie wykorzystam aktywnej Promesy?

Po aktywowaniu Promesa posiada określony czas do wykorzystania. Po upływie tego terminu Promesy nie można zrealizować a środki przepadają.

27. Czy Promesę mogę wykorzystać tylko częściowo?

Tak, aktualna wartość Promesy zostanie każdorazowo pomniejszona o wykorzystane środki, aż do całkowitego zużycia pierwotnej wartości Promesy z dnia jej aktywacji.

28. Co dzieje się z Promesą, jeżeli zakupiona wycieczka nie zostanie odwołana?

Promesa wygasa jako nigdy nie aktywowana. 

29. W jakiej formie wydawana jest Promesa?

Promesa przesyłana jest drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez klienta. Istnieje możliwość otrzymania wydruku Promesy w wersji papierowej w jednym z punktów sprzedaży należącym do Wakacje.pl.

Nowość!

Odkryj nową stronę podróży – rezerwuj elastyczne pakiety lot+hotel. Sprawdź