Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wakacje.pl zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu internetowego i aplikacji mobilnej zgodnie z wymaganiami prawnymi wynikającymi z:

  • Europejskiego Aktu o Dostępności (ang. European Accessibility Act) –
    obowiązującego od 28 czerwca 2025 r.,
  • Ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze
  • wytycznych WCAG 2.2 na poziomie AA.

Informacje ogólne

Deklaracja dotyczy:

  • Serwisu internetowego www.wakacje.pl.
    • Data pierwszej publikacji serwisu: 03.1999 r.
    • Data ostatniej aktualizacji serwisu: 24.06.2025 r.
  • Aplikacji mobilnej Wakacje.pl: Hotele & Wakacje
    • W wersji Android do pobrania w Google Play.
      Data publikacji aplikacji: 20.12.2023 r.
      Data ostatniej aktualizacji aplikacji: 12.06.2025 r.
    • W wersji iOS do pobrania w App Store.
      Data publikacji aplikacji: 20.12.2023 r.
      Data ostatniej aktualizacji aplikacji: 13.06.2025 r.

Status dostępności

Serwis internetowy

Strona internetowa jest częściowo zgodna z Europejskim Aktem o dostępności, załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych i wytycznymi WCAG 2.2 na poziomie AA z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Elementy niedostępne:

  • Pełna obsługa nawigacji klawiaturą w wyszukiwarce, menu głównym i karuzeli.
  • Elementy ARIA na stronie, np. skip linki, breadcrumbs, pasek filtrów bocznych i górnych oraz paginacja.
  • Nawigacja i interakcje w dynamicznych komponentach.
  • Opisy alternatywne dla wszystkich zdjęć i grafik.
  • Formularze, w tym prawidłowa obsługa inputów i nawigacji klawiaturą.
  • Niski kontrast w niektórych elementach interfejsu, np. w linkach.
  • Zbyt mały rozmiar tekstów pomocniczych.
  • Oznaczenie wszystkich linków i dostępność dla użytkowników korzystających z czytników ekranu i nawigacji klawiaturą.
  • Formatowanie nazw hoteli w sposób czytelny.

Elementy nieobjęte przepisami:

  • Multimedia (wideo) opublikowane przed 28 czerwca 2025 r., które nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów – np. prezentacja wideo hotelu.
  • Mapy z lokalizacją hoteli z zewnętrznych systemów (np. Google Maps), nad którymi nie sprawujemy pełnej kontroli technicznej.
  • Elementy graficzne pełniące wyłącznie funkcję dekoracyjną (np. tła, ikony), które nie zawierają informacji istotnych z punktu widzenia procesu rezerwacji.

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z Europejskim Aktem o dostępności, załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych i wytycznymi WCAG 2.2 na poziomie AA z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Elementy niedostępne:

  • Formatowanie nazw hoteli w sposób czytelny.
  • Zbyt mała wysokość tekstów pomocniczych i etykiet.
  • Brak informacji zwrotnej i wskazówek po błędnie wpisanym kierunku w przypadku pustej listy wyników.
  • Niski kontrast tekstu w tagach promocyjnych.
  • Niepełne dostosowanie elementów wyszukiwarki związanych m.in. z widocznością helper tekstu, możliwością usuwania historii wyszukiwania i spójnością placeholdera między ekranami.

Elementy nieobjęte przepisami:

  • Multimedia (wideo) opublikowane przed 28 czerwca 2025 r., które nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów – np. prezentacja wideo hotelu.
  • Mapy z lokalizacją hoteli osadzone z zewnętrznych systemów (np. Google Maps), nad którymi nie sprawujemy pełnej kontroli technicznej.
  • Elementy graficzne pełniące wyłącznie funkcję dekoracyjną (np. tła, ikony), które nie zawierają informacji istotnych z punktu widzenia procesu rezerwacji.

Metoda oceny dostępności

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej przez wewnętrznych specjalistów z działu UX Visual Design i działu IT w ramach audytu WCAG serwisu internetowego i aplikacji mobilnej z wykorzystaniem:

  • Testów manualnych i heurystycznych,
  • Czytników ekranowych,
  • Ustawień systemowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową naszego serwisu i aplikacji mobilnej możesz do nas zgłaszać mailowo wcag@wakacje.pl lub telefonicznie na numer +48 58 300 16 70.

Każdy ma prawo zgłosić wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej serwisu internetowego i aplikacji mobilnej lub ich elementów.

W zgłoszeniu podaj:

  • imię i nazwisko,
  • dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej lub aplikację mobilną, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Sposób rozpatrywania zgłoszeń

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe. Nie później niż w ciągu 7 dni.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. Podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w inny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej serwisu internetowego lub aplikacji mobilnej i treści wskazanej w Twoim zgłoszeniu, zaproponujemy Ci do nich dostęp w inny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę mailowo: wcag@wakacje.pl lub telefonicznie: +48 58 300 16 70. Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową, możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Data utworzenia i przeglądu deklaracji

Data utworzenia deklaracji: 26.06.2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 26.06.2025 r.