Opinie o hotelu
Marhaba Royal Salem

8.0
Dobry
82 opinie

4.5

6111 opinii

Hotel MARHABA ROYAL SALEM tak naprawdę powinien nazywać się MAKABRA HOTEL. Celowo pominąłem przymiotnik ROYAL, bo na KRÓLEWSKI w nazwie on w ogóle nie zasługuje. Przy wyborze hotelu korzystałem z opiniii o nim i niestety zlekceważyłem negatywne opinie o tym hotelu. Myślałem, że piszą je malkontenci i niestety musiałem to doświadczyć na własnej skórze, że mieli rację. Opinia będzie długa, ale szczególowa, dlatego jeżeli ktoś chce poznać prawdę o tym hotelu – zapraszam do lektrury. Hotel/obiekt – 3 na plus – zewnętrzy teren hotelu (70000m2) codziennie grabiony i sprzątany - rano nie znajdziecie żadnego śmiecia a nawet listka, czy igły z sosny. Plaża codziennie rano grabiona. Ochrona jest wszędzie - na bramie wjazdowej, w hotelu, na plaży, a więc naprawdę możecie czuć się bezpiecznie. na minus – ktoś napisał w opinii, że hotel wymaga „odświeżenia” – wg mnie wymaga on kapitalnego remontu. Szpary w drzwiach wejściowych oraz w drzwiach balkonowych – około 1cm spowodowały, że spędziliśmy 7 nocy w przeciągu, co zakończyło się przeziębieniem mojej partnerki. W łazienkach przy recepcji i przy stołówce położone są tunezyjskie kafelki ręcznie malowane i wypalane, ale już pozostałe wykończenie (fugi, spoiny) to brud i grzyb. Farba na elewacji oraz na pseudo balkonie odpada płatami. Widziałem „odświeżenie” elewacji – na odpadającą płatami farbę obsługa malowała nową wartswę (bez żadnego skrobania). Położenie – 4 na plus – piękny zadbany ogród; na minus - hotel położony jest pomiędzy dwoma pustymi niezagospodarowanymi działkami – gdzie zwyczajem tunezyjczyków jest podręczne wysypisko śmieci - do czego hotel się przykłada, ponieważ np. śmieci zagrabione na plaży wywożone są kilka metrów poza granicę hotelowej plaży. Bardzie więc pasuje tu określenie „hotel pośrodku wysypiska śmieci” niż to co jest w ofercie – „hotel położony jest w strefie turystycznej Sousse”. Pokoje – 2 na plus – obsługa sprzątajaca pokoje dwoiła się i troiła, aby tą ruinę utrzymać w porządku; na minus – hotel Marhaba Royal Salem, to dwa budynki - budynek główny (wszystkie zdjęcia, np. okazała recepcjabdotyczą tego głównego budynku) oraz budynek w głębi przy głównymi basenie blisko plaży. Recepcjonista na siłę będzie Was próbował ulokować w tym drugim budynku - tylko moja stanowcziość (oparta na przeczytanych opiniach) spowodowała, że dostaliśmy pokój w głównym budynku. Z opinii jakie usłyszałem – stan tego drugiego budynku jest jeszcze gorszy. Pseudo balkon jaki miałem do dyspozycji – to nisza o szerokości 0,5 metra. Ledwo się mieściło krzesło. Przepraszam, że siedząc na balkonie spodenkami „zdjąłem” całą łuszczącą się farbę z balkonu, ale niestety ledwo się tam mieściłem. Wyżywienie – 1 na plus – nie ulegliśmy zatruciu na minus – brudne obtłuczone talerze na stołówce, szklane stoliki w barze – można się przykleić – rozlane drinki, piwo, soki tylko rozmazywane po powierzchni blatu. Napoje w barze są podawane w naczyniu jakie ma barman pod ręką – dlatego dostałem whisky z lodem i colą w w kieliszku do coctailu, w kieliszku do wina, a nawet w papierowym kubku do kawy. To samo na stółowce – na stołówce na stole stoją kieliszki do wina, kelner podaje napoje, a więc dostaniecie w tym kieliszku zarówno wino jak i soki, colę a nawet piwo. Jak poprosiłem piwo w dużej szklance do piwa – to spotkało się to z niezadowoleniem kelnera, bo musiał pójść i szukać szklanki. Byłem na urlopie w pzździerniku a więc być może ta niedogodność była spowodowana tym, że byłem poza wysokim sezonem, ale w barze przy basenie i w barze przy plaży nie było żadnych innych alkoholi poza piwem. Aby wypić drinka, trzeba było iść do baru przy basenie sąsiedniego hotelu Marhaba Salem. Spotkałem się także z nierównym traktowaniem gości Poprosiłem kelnera przy basenie, aby mi przyniósł whisky. Otrzymałem odpowiedź – Zapraszam do baru przy basenie hotelu Marhaba Royal. Przy mnie na leżakach leżeli Walijczycy. Jak poprosili kelnera o wódkę z wodą sodową i cytryną – to sam poszedł do tamtego baru i przyniósl im drinki. W restauracji hotelowej do obiadu i kolacji – nie ma herbaty i kawy – jest tylko do śniadania. I wreszcie wisienka na torcie. Na śniadanie i obiad możecie usiąść na stołowce przy dowolnym stoliku, ale już na kolację – NIE. Tylko tam gdzie jest Wasza niebieska karteczka. Niebieska karteczka określa numer stolika i turę, w której możecie zjeść kolację. Nie wiedzielismy o tym i poszliśmy na pierwszą kolację w pierwszej turze i pomimo tego, że zaczęliśmy juz jeść to wyproszono nas od stolika. Po burzliwej rozmowie z kierownikiem sali otrzymaliśmy jednak stolik w pierwszej turze. Jednak po czterech dniach nasza niebieska karteczka zniknęła z naszego stolika i pojawiła się inna z innym numerem pokopju. Konieczna więc była kolejna nieprzyjemna rozmowa z kierownikiem sali. Codziennie podczas kolacji dochodziła do awantur o niebieskie karteczki. Dopiero ja w obecności kierownika sali zrobiłem zdjęcie mojej karteczki z numerem stolika – skończyy się problemy. Polecam rozwiązanie.

Stanowczo nie polecam tego hotelu; istnieje praktyka, że podczas nocnego meldunku w hotelu otrzymuje się pokój socjalny, bez klimatyzacji, z malutkim okienkiem wychodzącym na czyjeś podwórko, gdzie normalnie słychać kury i koguty oraz nieustanny szum klimatyzatorów. Podczas próby zmiany pokoju jest oczekiwane, że wczasowicz zapłaci dodatkowe pieniądze (25€ wzwyż) za zmianę pokoju. Koszt opłaty klimatycznej wynosi aż 43$ - i w życiu nie spotkałam się z tak wysoką ceną (a to był mój 6 raz w Tunezji). Jedzenie bardzo średnie, monotonne. Jako jedyny pozytyw to jest bardzo ładne przejście z hotelu na plażę w ogrodach. Odradzam, naprawdę.

Proszę uważać przy rejestracji, aby przydzielono pokój w hotelu MRS, a nie w MS. Niestety na własnej skórze musiałam się przekonać, jak fatalnie obsługa traktuje polskich turystów. Wakacje spędzaliśmy wraz z niemowlęciem, pokój przydzielono nam zagrzybialy i cuchnący kanalizacja (poza głównym budynkiem, a znajdującym się w Marhaba Salem), mimo 3-krotnych prób zmiany pokoju, zbywano nas (gdzie rosyjscy turyści byli numer 1, ponieważ dawali w paszport „napiwki”) i z niechęcią zapewniano o zmianie następnego dnia. Dopiero po nieprzyjemnych 3 dniach Pani rezydentka z CT pomogła nam ze zmianą. Mimo 3 straconych dni, utratą nerwów i zdrowia, upragnione wakacje z maluszkiem, które miały być najlepszymi wakacjami okazały się katastrofą. Po zmianie pokoju, na pokój w bloku 5 p. (jak jest zawarte w ofercie) obyło się bez dodatkowych problemów. Pokój schludny, przestronny, jedzenie dobre. Minus - głośne animacje, które odbywają się przy recepcji, a w pokoju wszystko słychać.

Spędziliśmy cudowne wakacje w hotelu Marhaba Royal Salem w terminie od7-17.08.2025r i był to jeden z najlepszych pobytów. Hotel zrobił na nas bardzo dobre wrażenie. Obsługo już od samej recepcji była bardzo uprzejma i pomocna.

Hotel ma juz swoje lata ale jak na standardy śródziemnomorskie jest ok. Pokój mielismy w budynku głównym. W zasadzieto sa dwa połączone hotele więc jest kilka basenów słodka/ słona woda/kryty/zjeżdzalnie, spory teren. Plaza z bardzo drobnym piaskiem. Warto wziąć pokuj z widokiem na morze bo po południu słońce nie nagrzewa pokoju i przyjemna bryza, Jedzenie ok, duzo owoców morza i ryb, niestety brak baraniny (chyba za droga u nich). Dwudniowa wycieczka na saharę z przewodnikiem Redzim- męczoca ale sztos, warto.

arrow left
arrow right

Chcesz wyjechać do tego hotelu? Sprawdź oferty!

2 040 zł za osobę
SZUKAJ

Termin

Opis hotelu
Standard hotelu
Kod hotelu HOT2665
Nazwa  Marhaba Royal Salem
Miejsce  Tunezja / Sousse / Sousse
Wyżywienie  śniadania i obiadokolacje, all inclusive
Udogodnienia  basen odkryty, basen kryty, basen z podgrzewaną wodą, na terenie hotelu instytut SPA, na terenie sauna, udogodnienia dla rodzin z dziećmi, dostęp do internetu, fitness, darmowe wifi, tenis, rozrywka i życie nocne

Nasi klienci docenili

check

Medyna z targami i klimatycznymi uliczkami

check

Ribat z widokiem na miasto i morze

check

Plaże z miękkim piaskiem i hotelami all inclusive

check

Muzeum archeologiczne z mozaikami rzymskimi

Ocena

Zablokowanych opinii: 14

Weryfikujemy opinie na podstawie adresu e-mail z rezerwacji. Sprawdzamy, czy pochodzą od osób, które skorzystały z naszej usługi. Nie weryfikujemy Opinii z Tripadvisor.

Wakacje.pl

8.0
Dobry
82 opinie

Średnia ocena na podstawie Opinii zweryfikowanych i Opinii niezweryfikowanych. Nie wliczamy Zweryfikowanych opinii pracowników, Opinii z Tripadvisor i zablokowanych opinii.

Ogólne wrażenia
7.9
Hotel
8.0
Położenie
8.0
Pokoje
7.7
Wyżywienie
8.2
Atrakcje dla dzieci
8.2
Sport i rozrywka
8.4

Tripadvisor

4.5

Jakość noclegu

Lokalizacja

Pokoje

Czystość

Obsługa

Jakość do ceny

Opinie

Filtrowanie

Wyświetlono 82 wyników Po wybraniu filtrów zobaczysz średnią ocenę dla przefiltrowanych opinii
Średnia ocena dla przefiltrowanych opinii:
Wakacje.pl
8.0
3.0
Piotr

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Październik 2025
Para

Hotel MARHABA ROYAL SALEM tak naprawdę powinien nazywać się MAKABRA HOTEL. Celowo pominąłem przymiotnik ROYAL, bo na KRÓLEWSKI w nazwie on w ogóle nie zasługuje. Przy wyborze hotelu korzystałem z opiniii o nim i niestety zlekceważyłem negatywne opinie o tym hotelu. Myślałem, że piszą je malkontenci i niestety musiałem to doświadczyć na własnej skórze, że mieli rację. Opinia będzie długa, ale szczególowa, dlatego jeżeli ktoś chce poznać prawdę o tym hotelu – zapraszam do lektrury. Hotel/obiekt – 3 na plus – zewnętrzy teren hotelu (70000m2) codziennie grabiony i sprzątany - rano nie znajdziecie żadnego śmiecia a nawet listka, czy igły z sosny. Plaża codziennie rano grabiona. Ochrona jest wszędzie - na bramie wjazdowej, w hotelu, na plaży, a więc naprawdę możecie czuć się bezpiecznie. na minus – ktoś napisał w opinii, że hotel wymaga „odświeżenia” – wg mnie wymaga on kapitalnego remontu. Szpary w drzwiach wejściowych oraz w drzwiach balkonowych – około 1cm spowodowały, że spędziliśmy 7 nocy w przeciągu, co zakończyło się przeziębieniem mojej partnerki. W łazienkach przy recepcji i przy stołówce położone są tunezyjskie kafelki ręcznie malowane i wypalane, ale już pozostałe wykończenie (fugi, spoiny) to brud i grzyb. Farba na elewacji oraz na pseudo balkonie odpada płatami. Widziałem „odświeżenie” elewacji – na odpadającą płatami farbę obsługa malowała nową wartswę (bez żadnego skrobania). Położenie – 4 na plus – piękny zadbany ogród; na minus - hotel położony jest pomiędzy dwoma pustymi niezagospodarowanymi działkami – gdzie zwyczajem tunezyjczyków jest podręczne wysypisko śmieci - do czego hotel się przykłada, ponieważ np. śmieci zagrabione na plaży wywożone są kilka metrów poza granicę hotelowej plaży. Bardzie więc pasuje tu określenie „hotel pośrodku wysypiska śmieci” niż to co jest w ofercie – „hotel położony jest w strefie turystycznej Sousse”. Pokoje – 2 na plus – obsługa sprzątajaca pokoje dwoiła się i troiła, aby tą ruinę utrzymać w porządku; na minus – hotel Marhaba Royal Salem, to dwa budynki - budynek główny (wszystkie zdjęcia, np. okazała recepcjabdotyczą tego głównego budynku) oraz budynek w głębi przy głównymi basenie blisko plaży. Recepcjonista na siłę będzie Was próbował ulokować w tym drugim budynku - tylko moja stanowcziość (oparta na przeczytanych opiniach) spowodowała, że dostaliśmy pokój w głównym budynku. Z opinii jakie usłyszałem – stan tego drugiego budynku jest jeszcze gorszy. Pseudo balkon jaki miałem do dyspozycji – to nisza o szerokości 0,5 metra. Ledwo się mieściło krzesło. Przepraszam, że siedząc na balkonie spodenkami „zdjąłem” całą łuszczącą się farbę z balkonu, ale niestety ledwo się tam mieściłem. Wyżywienie – 1 na plus – nie ulegliśmy zatruciu na minus – brudne obtłuczone talerze na stołówce, szklane stoliki w barze – można się przykleić – rozlane drinki, piwo, soki tylko rozmazywane po powierzchni blatu. Napoje w barze są podawane w naczyniu jakie ma barman pod ręką – dlatego dostałem whisky z lodem i colą w w kieliszku do coctailu, w kieliszku do wina, a nawet w papierowym kubku do kawy. To samo na stółowce – na stołówce na stole stoją kieliszki do wina, kelner podaje napoje, a więc dostaniecie w tym kieliszku zarówno wino jak i soki, colę a nawet piwo. Jak poprosiłem piwo w dużej szklance do piwa – to spotkało się to z niezadowoleniem kelnera, bo musiał pójść i szukać szklanki. Byłem na urlopie w pzździerniku a więc być może ta niedogodność była spowodowana tym, że byłem poza wysokim sezonem, ale w barze przy basenie i w barze przy plaży nie było żadnych innych alkoholi poza piwem. Aby wypić drinka, trzeba było iść do baru przy basenie sąsiedniego hotelu Marhaba Salem. Spotkałem się także z nierównym traktowaniem gości Poprosiłem kelnera przy basenie, aby mi przyniósł whisky. Otrzymałem odpowiedź – Zapraszam do baru przy basenie hotelu Marhaba Royal. Przy mnie na leżakach leżeli Walijczycy. Jak poprosili kelnera o wódkę z wodą sodową i cytryną – to sam poszedł do tamtego baru i przyniósl im drinki. W restauracji hotelowej do obiadu i kolacji – nie ma herbaty i kawy – jest tylko do śniadania. I wreszcie wisienka na torcie. Na śniadanie i obiad możecie usiąść na stołowce przy dowolnym stoliku, ale już na kolację – NIE. Tylko tam gdzie jest Wasza niebieska karteczka. Niebieska karteczka określa numer stolika i turę, w której możecie zjeść kolację. Nie wiedzielismy o tym i poszliśmy na pierwszą kolację w pierwszej turze i pomimo tego, że zaczęliśmy juz jeść to wyproszono nas od stolika. Po burzliwej rozmowie z kierownikiem sali otrzymaliśmy jednak stolik w pierwszej turze. Jednak po czterech dniach nasza niebieska karteczka zniknęła z naszego stolika i pojawiła się inna z innym numerem pokopju. Konieczna więc była kolejna nieprzyjemna rozmowa z kierownikiem sali. Codziennie podczas kolacji dochodziła do awantur o niebieskie karteczki. Dopiero ja w obecności kierownika sali zrobiłem zdjęcie mojej karteczki z numerem stolika – skończyy się problemy. Polecam rozwiązanie.

Zalety

opisane powyżej

Wady

opisane powyżej


3.7
Elżbieta

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Wrzesień 2025
50+

Stanowczo nie polecam tego hotelu; istnieje praktyka, że podczas nocnego meldunku w hotelu otrzymuje się pokój socjalny, bez klimatyzacji, z malutkim okienkiem wychodzącym na czyjeś podwórko, gdzie normalnie słychać kury i koguty oraz nieustanny szum klimatyzatorów. Podczas próby zmiany pokoju jest oczekiwane, że wczasowicz zapłaci dodatkowe pieniądze (25€ wzwyż) za zmianę pokoju. Koszt opłaty klimatycznej wynosi aż 43$ - i w życiu nie spotkałam się z tak wysoką ceną (a to był mój 6 raz w Tunezji). Jedzenie bardzo średnie, monotonne. Jako jedyny pozytyw to jest bardzo ładne przejście z hotelu na plażę w ogrodach. Odradzam, naprawdę.

Zalety

Bardzo ładne przejście z hotelu na plażę w ogrodach.

Wady

Oszustwo na przydzielany pokój, absurdalnie wysoki koszt opłaty klimatycznej, średnie jedzenie, bardzo duży tłum, oczekiwanie napiwków za wszystko.


5.6
Katarzyna

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Wrzesień 2025
Rodzina z dziećmi

Proszę uważać przy rejestracji, aby przydzielono pokój w hotelu MRS, a nie w MS. Niestety na własnej skórze musiałam się przekonać, jak fatalnie obsługa traktuje polskich turystów. Wakacje spędzaliśmy wraz z niemowlęciem, pokój przydzielono nam zagrzybialy i cuchnący kanalizacja (poza głównym budynkiem, a znajdującym się w Marhaba Salem), mimo 3-krotnych prób zmiany pokoju, zbywano nas (gdzie rosyjscy turyści byli numer 1, ponieważ dawali w paszport „napiwki”) i z niechęcią zapewniano o zmianie następnego dnia. Dopiero po nieprzyjemnych 3 dniach Pani rezydentka z CT pomogła nam ze zmianą. Mimo 3 straconych dni, utratą nerwów i zdrowia, upragnione wakacje z maluszkiem, które miały być najlepszymi wakacjami okazały się katastrofą. Po zmianie pokoju, na pokój w bloku 5 p. (jak jest zawarte w ofercie) obyło się bez dodatkowych problemów. Pokój schludny, przestronny, jedzenie dobre. Minus - głośne animacje, które odbywają się przy recepcji, a w pokoju wszystko słychać.

Zalety

Różnorodne jedzenie, mimo podstawowej monotonii zawsze coś można było znaleźć dla siebie, ponieważ kuchni codziennie robiła dodatkowe stoły tematyczne. Ładna piaszczysta plaża, całkiem czysta woda w morzu.

Wady

Przydzielanie pokoi poza budynkiem, o którym jest mowa w ofercie, brud smród i wypadające drzwi z zawiasów. Głośne animacje w bloku budynku, mogli by pomyśleć o mieszkańcach i robić animacje w wielkim ogrodzie, który mają do dyspozycji. Czystość talerzy w restauracjach, dramat! Albo zmywarka im nie wyrabia myć, albo ktoś nie ma ręki do mycia naczyń, co wieczór talerze zabrudzone i podawane dalej klientom. Brak udogodnień pod wózki, po terenie trzeba było wnosić wózek dziecięcy bo nie ma ramp.


9.3
Katarzyna

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Sierpień 2025
Rodzina z dziećmi

Spędziliśmy cudowne wakacje w hotelu Marhaba Royal Salem w terminie od7-17.08.2025r i był to jeden z najlepszych pobytów. Hotel zrobił na nas bardzo dobre wrażenie. Obsługo już od samej recepcji była bardzo uprzejma i pomocna.

Zalety

Wszyscy życzliwi i uśmiechnięci bez względu na porę dnia i zmęczenie. Pokoje sprzątane codziennie cały obiekt bardzo zadbany. Plaża szeroka z drobnym piaseczkiem. W lobbi cudowne drineczki przygotowane przez życzliwego i uśmiechniętego (...). Cudowny młody człowiek, który dużo opowiedział nam o kraju. Zawsze chętny do pomocy. Polecamy wszystkim ten hotel ze względu na życzliwość ludzi, czystość i bezpieczeństwo.

Wady

Brak


8.8
Robert

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Sierpień 2025
Rodzina z dziećmi

Hotel ma juz swoje lata ale jak na standardy śródziemnomorskie jest ok. Pokój mielismy w budynku głównym. W zasadzieto sa dwa połączone hotele więc jest kilka basenów słodka/ słona woda/kryty/zjeżdzalnie, spory teren. Plaza z bardzo drobnym piaskiem. Warto wziąć pokuj z widokiem na morze bo po południu słońce nie nagrzewa pokoju i przyjemna bryza, Jedzenie ok, duzo owoców morza i ryb, niestety brak baraniny (chyba za droga u nich). Dwudniowa wycieczka na saharę z przewodnikiem Redzim- męczoca ale sztos, warto.

Zalety

Duży teren, kilka basenów, plaża

Wady

Nie stwierdzono jak na standar śródziemnomorski


7.6
Sylwek

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Sierpień 2025
Rodzina z dziećmi

Hotel dobry z miłą obsługą kelnerską i sprzątającą oraz smacznym jedzeniem. Na temat animacji nie wypowiem się ponieważ nie korzystamy z tych atrakcji. Choć z tego co widzieliśmy nie stało to na jakimś wysokim poziomie. Jak komuś na tym nie zależy to nie robi różnicy. W hotelu poczucie bezpieczeństwa naprawdę na wysokim poziomie. 24 h ochrona również na plaży (bardzo mili panowie). Można śmiało spacerować wzdłuż plaży - każdy hotel ma ochronę. Otoczenie hotelowe bardzo ładne. Blisko hotelu jest sklep z pamiątkami itp. (wychodząc z hotelu skręcamy w lewo i po ok 300 metrach jest sklep z dwoma słoniami przed wejściem). Na miejscu płaci się opłatę klimatyczną. Nas na dzień dobry wyniosła 250 dinarów. Warto to uwzględnić w planowaniu. Kantor z wymianą na miejscu jest czynny (warto przeliczyć czy Pan się nie pomylił). Niestety nie mogę dodać więcej zdjęć, ale wiele miejsc jest pięknych w hotelu. Minigolf jest już dość zużyty, ale reszta dodatkowych zabaw w tym bilard super.

Zalety

Miła obsługa kelnerską i sprzątającą. Codziennie sprzątane pokoje z wymiana ręczników. Zawsze leżak się znajdzie, a w razie potrzeby obsługa bardzo pomocna. Obsługa kelnerska dostarcza napoje również na plażę. Raz w tygodniu można zamówić kolację tunezyjską - bardzo polecam - smacznie i z super kelnerem Alim i jego bratem. W pokoju w którym byliśmy była świetnie ustawiona klimatyzacja. Nie wiało w łóżka co zdarza się w hotelach.

Wady

Nie każdy pokój jest przestronny w wielu brakuje sejfu. Stosowane tam "niebieskie kartki" na rezerwację stolika na kolację wprowadzają niepotrzebnie zamieszanie. Podczas pobytu szczególnie na plaży brakuje dostępności owoców typu arbuzy przez cały czas. Słona woda w głównym basenie. Jak masz pokój w tzw. ogrodzie to kolacji w głównej restauracji nie możesz zjeść bo jest ona zarezerwowana dla innych pokoi. Tam kolacja jest tematyczna z np. akompaniamentem muzycznym..


5.1
Daria

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Sierpień 2025
Rodzina z dziećmi

Jak juz wiele osób pisało, hotel ten wymaga odświeżenia -zwłaszcza łazienki. Pokoje utrzymywane we wzglednym porządku, mimo codziennego sprzatania nadal nie było idealnie. Część obsługi bardzo sie starała aby pobyt był udany, pozostali traktowali turystów jak wrogów. Turyści z Angli oraz Niemiec byli traktowani z należytym szacunkiem i ich prośby były spełniane niemal od razu. WADY: osoby pracujące na recepcji - proponowaneie pokoi za specjaną opłata, special ofert only for you itp. Oprowadzanie po nie posprzatanych pokojach, przez nich nazwane jako sprawdzanie czy nam ta forma pokoju sie podoba..... wchodzenie do pokoi ludzi którzy sie jeszcze nie wymeldowali ale nie było ich w pokoju - dla mnie zwyczajnie nie do wytłumaczenia. Taki proceder tam panuje, na poczatek mowia że ta nora ( inaczej nazwać sie tych pokoi nie da- gdzie smierdzi z kanalizacji jest brudno i nie ma nawet kawałka podłogi zeby sie móc ruszyć i jest za mało łożek na 4 osoby) to jest standard za który zapłaciliśmy ponieważ uwaga wakacje pl proponuje pokoje których nie ma w ofercie, a pozniej jest problem. (...) ogólnie jesli ktos ceni sobie spokoj i chce odpocząć, to raczej nie polecam. Sytuacja z dnia przyjazdu i wywieranie na nas presji dopłaty, i wszystkie inne historii nie pozostawia mi odczucia super spędzonego czasu. Kończąc- nie polecam.

Zalety

roźnorodnośc dań - każdy znajdzie coś dla siebie, fajne animacje i bardzo pomocni kelnerzy. Barmani i jeden boy hotelowy bywali bardzo nieprzyjemni - tak jakby pracowali tam za karę, choć nie wszyscy.

Wady

- osoby pracujące na recepcji wyciaganie dodatkowych pieniedzy nie tylko za pokój ale również podczas zaliczkowania na kart ręcznikowych ( biora 20 euro a oddaja 20 dinarów) (...)


9.1
Paulina

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Lipiec 2025
Rodzina z dziećmi

Hotel jak najbardziej godny polecenia, szczególnie rodzinom z dziećmi. Pokoje czyste, sprzątane codziennie, personel uśmiechnięty i pomocny. Należy jednak pamiętać, do jakiego kraju jedziemy - to nie Turcja i jej standard :)

Zalety

Czystość Smaczne jedzenie Piękna zieleń Bliskość ładnej plaży

Wady

Słona woda w basenach


6.9
Marlena

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Lipiec 2025
Rodzina z dziećmi

Codziennie dokładnie sprzątane pokoje, wymienione ręczniki, jedzenie w miarę ok choć nie było dużego wyboru dla osób niejedzących mięsa. Śniadania, kolacje raczej stałe, jedyna zmienna była kolacja tematyczna. pomocna obsługa na ogromny plus.

Zalety

blisko plaża czysto dużo zieleni na terenie hotelu

Wady

stan łazienek


6.7
Marcin

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Maj 2025
Grupa znajomych

Ogólnie hotel jest przeciętny można go pochwalić za czyste pokoje przemiłe panię sprzątające dużo zieleni smaczne kolację i miłych kucharzy jest też dyskoteka do późnych godzin ale z płatnym alkoholem i jest dużo drobnostek które mnie osobiście denerwowały windy nie są synchnizowane często chcesz jechać w dół a winda jedzie do góry bardzo ciężko ustawić wodę w kranie jest albo zimna albo gorąca wchodząc trochę później na śniadania lub obiady możesz trafić na brak nakrycia widelca i noża a o małą łyżeczkę trzeba się prosić bardzo dziwny system kolacji na dwie zmiany, większość kelnerów faworyzuje niemieckich gości mimo że nie byłem w sezonie a w miesiącu maju bardzo ciężko jest znaleźć miejsce przy basenie i oczywiście rezerwowanie leżaków (obsługa na to nie reaguje) leżaki i plastikowe siedzie brudne mam wrażenie że nigdy nie były czyszczone, bardzo słabe i nudne animacje ogólnie gdybym nie zapłacił za hotel tak dużo to może by mi to nie przeszkadzało

Zalety

Czyste pokoje dobre kolacje

Wady

Faworyzowanie niemieckich gości bardzo słabe animacje


8.7
Justyna

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Maj 2025
Rodzina z dziećmi

Miła obsługa, czysto, hotel położony wśród ogrodów i basenów, morze blisko. Dla osób lubiących spędzać wakacje w ten sposób - raj.

Zalety

Piękny mauretański styl krużganków hotelowych. Ujęła mnie sztuka układania prze obsługę fantazyjnych kształtów z pościeli (załączam fotki :). Widać, że wszyscy bardzo się starają i ciężko pracują. Na recepcji dostałam nawet lekcję języka arabskiego, który mnie fascynuje.

Wady

Trochę niedoróbek, cieknąca woda spod prysznica, niedokręcony wieszak na ręcznik... Poza tym styl pokojów toporny w porównaniu z foyer. To nie są 4 gwiazdki w znaczeniu europejskim. Natomiast wyżywienie i otoczenie hotelu - tak. Zwłaszcza że można skorzystać z kolacji a la carte i skosztować miejscowej pysznej kuchni.


10
Michalina

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Maj 2025
Grupa znajomych

Mój ukochany hotel. Jedzenie pyszne, każdy znajdzie coś dla siebie, pokoje czyściutkie, widoki piękne, obsługa przesympatyczna, wszyscy uśmiechnięci. Plaża przy samym hotelu, animatorzy super. 10/10


9.7
Beata

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Maj 2025
Para

Super hotel, duży , pełno zieleni-zadbanej, duża plaża, obsługa rewelacyjna, czysto i przepyszne jedzenie

Zalety

zieleń, czystość , obsługa, jedzenie

Wady

brak


10
Małgorzata

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Maj 2025
Para

Pokoje czyste panie sprzątające bardzo starannie wykonują swoją pracę,sympatyczne ,pozostala obsługa również, kelnerzy cały czas uśmiechnieci,jedzenie przepyszne do wyboru do koloru ,no i oczywiście animatorzy którzy zabawiają gości od rana do wieczora

Zalety

Blisko morza

Wady

Basen ze zjeżdżalniami powinien mieć wodę słodka a nie słoną


9.0
Samanta

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Październik 2024
Grupa znajomych

Hotel czyściutki. Pokoje codziennie sprzątane, żadnych grzybów czy pleśni. Pokoje odnowione - dość nowoczesne. Ładna zadbana plaża - przynajmniej ta należąca do hotelu :)Jedzenie bardzo różnorodne - w ramach przekąsek codziennie pizza, burgery itp. Jeśli chodzi o dania główne to bardzo różnorodne i bardzo często były owoce morza. Na śniadanie codziennie Pani smażyła na życzenie omlet lub jajka sadzone :) Alkohol spoko - kelner normalnie polewał wino z otwieranych przy nas butelek więc nie żaden kartonik czy baniaczek. Jedna uwaga - woda w basenach słona :D Animacji było FULL w każdej części hotelu - joga na plaży, gimnastyka, water polo w basenie, aerobik w basenie, dart, łucznictwo, siatkówka plażowa oraz wieczorne disco dla dzieci i po disco pokazy i animacje dla dorosłych (karaoke, pokaz fakira, wybory miss). Animatorzy jak i obsługa pierwsza klasa. Wiadomo, że hotele w tamtych rejonach odbiegają od naszych standardów ale jest to pierwszy hotel przy którym nie mam się do czego przyczepić. Byłam kilka razy w Egipcie i Tunezji i każdy hotel był dramatyczny, a tu miłe zaskoczenie. Polecam.

Zalety

-jedzenie -czystość -obsługa -animacje

Wady

-słona woda w basenie


5.7
agnieszka

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Październik 2024
Grupa znajomych

Sam hotel przy recepcji głównej robi wrażenie. Nas zaprowadzono do drugiego hotelu kawałek dalej hotel ok ale juz pokoje niekoniecznie przez 2 dni mielismy pokój na parterze gdzie śmierdziało wilgocią. Wymienilismy pokój za opłata 30 e na 2 pietrze pokój ok ale codzienne wieczorem w łaziece były nie proszone goscie karaluchy. Jedzenie przez pierwsze 3 dni ok pozniej juz monotonne. Ale obsluga na medal.Wykonują cięzka prace za marne groszę.

Zalety

basen blisko plazy super obsluga

Wady

karaluchy pokoje nie takie jak na zdjeciach hotelu lata prl


9.6
Ewa

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Październik 2024
Rodzina z dziećmi

Chociaż pogoda trochę nie dopisała to pobyt w hotelu był bardzo udany. Ogólnie w hotelu przydał by się remont ale było czysto. Mieliśmy zarezerwowane pokoje z widokiem na ogród ale bez problemu można było je wymienić na główny bydynek z widokiem na morze - oczywiści za dod. opłatą. Hotel M.Royal Salem składa się z wielu budynków i jest położony w pięknym zadbanym parku z wieloma basenami .

Zalety

Bardzo miły personel w hotelu, który służył pomocą. Pokoje były sprzątane codziennie jak ktoś tego potrzebował i wymieniane ręczniki - bardzo miłe panie sprzątaczki. Najbardziej w hotelu podobały mi się różnego rodzaju zajęcia , animacje i rozrywka prowadzona przez SUPER animatorów. Na plaży można było pograć w śiatkówkę poćwiczycz jogę i ect... Jedzenie było bardzo dobre i różnorodne, każdy coś dla siebie znalazł. Wieczorami była muzyka odbywały się pokazy,karaoke i tańce. Było wesoło.

Wady

Mieliśmy pokój na 4 pietrze i było słychać głośną muzykę , że trzeba było zamykać okno bo codziennie na dole w studio treningowym odbywały się jakieś zajęcia.


7.7
Marcin

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Sierpień 2024
Rodzina z dziećmi

Hotel oceniam pozytywnie. Z czystością w pokojach jest nie najlepiej jednak po interwencji jak najbardziej warunki zmieniły się na dużo lepsze. W pokojach widać i czuć że pamiętają czasy lat 80 i 90 jednak taki urok Tunezji i ich pojęcia o estetyce. Główne pomieszczenia takie jak recepcja czy lobby ok ładne i czysto. Jedzenie w restauracjach smaczne, rozmaite każdy po chwili znajdzie coś dla siebie. Piękny zadbany ogród. Fajna strefa basenowa. 4 baseny. Główny basen ze zjeżdżalniami i duzy basen woda słona dwa mniejsze baseny że słodką. Dzieci starsza młodzież zadowolone że strefy basenu. Do plaży blisko czysta i zadbana. Przy basenach i na plazy wystarczajaca liczba leżaków. Animacje w ciagu dnia jak i wieczorem dla wszyskich małych, młodych i starszych.

Zalety

Blisko do morza. Blisko do miasta. Duzy wybór I smaczne jedzenie. Piękny ogród.

Wady

Pokoje - czystość, zapach i czas na zmiany.


10
Karolina

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Lipiec 2024
Singiel

Z całego serca mogę polecić to miejsce ! Idealne dla rodzin z dziećmi ! Jest wszystko czego potrzebujesz . Piękna plaża, dużo miejsc w którym jest dobre jedzenie oraz bary w zasięgu ręki. Piękne baseny, super zjeżdżalnie! Mili ludzie ! Polecam i będę polecać swoim znajomym!!!! Wspaniałe wakacje dziękuję !

Zalety

Jest wszystko czego potrzebujesz . Piękna plaża, dużo miejsc w którym jest dobre jedzenie oraz bary w zasięgu ręki. Piękne baseny, super zjeżdżalnie! Mili ludzie ! Polecam i będę polecać swoim znajomym!!!! Wspaniałe wakacje dziękuję !


9.6
Monika

Opinia zweryfikowana


Pobyt - Lipiec 2024
Para

W hotelu naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Ogromny kompleks z wieloma basenami, usługami i restauracjami. Nie ma opcji, żeby ktoś chodził głodny, bo jedzenie tak naprawdę jest co chwilę i każdy znajdzie coś dla siebie 😌 obsługa przemiła! Wszyscy bardzo serdeczni i pomocni. Leżaki przy plaży jak i przy basenie bezpłatne, obsługa hotelu pomaga znaleźć wolne miejsce i przygotowuje je dla nas. A jak się da napiwek w postaci np. 10 dinarów, to do tego leżaka będą przynosić i wymieniać napoje 😀 napoje które w żaden sposób nie są ściemnione, jak chcesz colę zero to będzie to prawdziwa cola zero z butelki. Jeśli ma być to jakiś drink, alkohole też są oryginalne takie jak znamy z Europy. Można brać do pokoju wodę butelkowaną z baru więc kompletnie nie trzeba wychodzić poza resort jeśli ktoś nie ma takich potrzeb, wszystko jest już w cenie. W pokoju czysto i na życzenie można mieć sprzątane i wymieniane ręczniki codziennie. My pokój mieliśmy z widokiem na ogród - bardzo spokojne i piękne miejsce, polecamy 🙂 Naprawdę hotel jest top i w przystępnej cenie. Poza sezonem ponoć w ogóle szalenie tanio 😊 polecam każdemu kto wybiera się do Tunezji się waha z wyborem hotelu! To tu!

Zalety

Wszystko było świetnie 🤩

Wady

-


Pokaż opinie z Tripadvisor


Mapa

Marhaba Royal Salem

Przykładowy zakres wariantów formuły All Inclusive

Wariant Zakres
All Inclusive Soft lub Light Zazwyczaj zawiera śniadanie, obiad/lunch i kolację oraz napoje bezalkoholowe i niskoalkoholowe dostępne w wyznaczonych godzinach. W niektórych hotelach napoje alkoholowe są podawane tylko do posiłków lub są dodatkowo płatne.
All Inclusive Zazwyczaj zawiera śniadanie, obiad/lunch i kolację oraz przekąski między posiłkami. Napoje bezalkoholowe i lokalne alkohole są dostępne w wyznaczonych godzinach.
All Inclusive 24 h lub Plus Zazwyczaj oznacza wydłużone godziny korzystania z zakresu All Inclusive.
All Inclusive Ultra lub Premium Zazwyczaj jest to zakres All Inclusive rozszerzony o wydłużone godziny dostępności przekąsek, posiłki w restauracji à la carte, alkohole importowane, a w niektórych hotelach room service.
All Inclusive Soft lub Light
Zazwyczaj zawiera śniadanie, obiad/lunch i kolację oraz napoje bezalkoholowe i niskoalkoholowe dostępne w wyznaczonych godzinach. W niektórych hotelach napoje alkoholowe są podawane tylko do posiłków lub są dodatkowo płatne.
All Inclusive
Zazwyczaj zawiera śniadanie, obiad/lunch i kolację oraz przekąski między posiłkami. Napoje bezalkoholowe i lokalne alkohole są dostępne w wyznaczonych godzinach
All Inclusive 24 h lub Plus
Zazwyczaj oznacza wydłużone godziny korzystania z zakresu All Inclusive.
All Inclusive Ultra lub Premium
Zazwyczaj jest to zakres All Inclusive rozszerzony o wydłużone godziny dostępności przekąsek, posiłki w restauracji à la carte, alkohole importowane, a w niektórych hotelach room service.