Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Masz pytanie i potrzebujesz koła ratunkowego? Jesteś w odpowiednim miejscu.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Ubezpieczenie, bagaż, parking

Wyjaśniamy wszystkie kwestie związane z usługami dodatkowymi do kupionych u nas wyjazdów: jak kupić, jak zmienić lub jak zrezygnować.

Tak. Zakup produktów dodatkowych jest możliwy w dowolnym momencie, wystarczy skontaktować się z naszymi doradcami. Wyjątkiem jest ubezpieczenie zawierające koszty rezygnacji, które można dokupić najpóźniej w ciągu 24 godzin od momentu złożenia zamówienia na wyjazd. Odtępstwem jest również osobne ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które można opłacić do 21 dni po zakupie wycieczki, jeśli do wyjazdu jest więcej niż 40 dni lub 3 dni jeśli do wylotu pozostało mniej niż 40 dni. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Bagaż

Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące bagażu podręcznego. Zazwyczaj w kabinie dla pasażerów można przewieźć jeden bagaż podręczny o wadze do 5 kg oraz o rozmiarach nieprzekraczających 55 x 40 x 20 cm. Szczegółowe informacje o limitach bagażowych znajdują się w umowie oraz na stronie linii lotniczych obsługujących dany lot. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Limity bagażowe ustala linia lotnicza obsługująca przelot. Informacje o rozmiarach oraz maksymalnej wadze bagażu głównego i podręcznego znajdują się w umowie.
❗ Przypominamy, że jeżeli lot odbywa się tanimi liniami lotniczymi, cena biletu zazwyczaj zawiera wyłącznie bagaż podręczny, a bagaż rejestrowany nie jest w nią wliczony. W takiej sytuacji można dokupić bagaż. Wystarczy wysłać nam e-mail na adres klient@wakacje.pl, a my potwierdzimy możliwość dokupienia bagażu oraz jego cenę.

Czy ten artykuł był pomocny?

W przypadku lotów rejsowych oraz tanich linii lotniczych istnieje możliwość dokupienia bagażu dodatkowego. W zależności od Twoich preferencji organizatorzy oferują różne wielkości bagażu m.in. bagaż podręczny 10 kg, bagaż rejestrowany 10 kg, 20 kg lub 32 kg. W celu dokupienia bagażu wystarczy przesłać dyspozycję, jaki bagaż Cię interesuje na adres klient@wakacje.pl z adresu e-mail przypisanego do rezerwacji, uwzględniając numer zamówienia zaczynający się od WAK. Po otrzymaniu dyspozycji skontaktujemy się z organizatorem, w celu otrzymania ceny bagażu. Następnie prześlemy Ci link wraz z ceną dodania usługi. Nie ma jasno określonych limitów na dodatkowy bagaż rezerwacji, wszystko zależy od ilości dostępnych miejsc bagażowych w samolocie. Przypominamy, że zakupiony bagaż dotyczy lotu w obydwie strony, chyba że wcześniej zostanie postanowione inaczej. 
Uwaga! Jeśli chcesz dokupić bagaż, zgłoś nam to najlepiej na co najmniej 4 dni przed wylotem. To czas, który gwarantuje, że zdążymy dokonać formalności, a organizator zdąży dodać usługę do Twojej wycieczki. Jeśli zdecydujesz się na zakup dodatkowego bagażu, pamiętaj, że po opłaceniu takiej usługi i dodaniu jej do Twojej rezerwacji, nie będzie możliwości zmiany lub anulacji bagażu. Również w przypadku rezygnacji jednego z uczestników, dla którego został zakupiony bagaż dodatkowy, nie jest on przypisywany do kolejnej osoby z rezerwacji.  

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli odbierasz uszkodzony bagaż lub nie otrzymasz go wcale, udaj się niezwłocznie do Biura rzeczy zaginionych na lotnisku (zazwyczaj nazywa się Lost Luggage lub Lost & Found) i zgłoś problem. Po takim zgłoszeniu otrzymasz raport nieprawidłowości bagażu (PiR)  to ten dokument będzie potrzebny do dalszego rozpatrywania sprawy o odszkodowanie. W przypadku uszkodzeń należy pamiętać, że nie każde będzie traktowane jako podstawa do roszczeń. Zazwyczaj linie uznają, że uszkodzenia to te, które są widoczne: zerwania/naderwania nóżek czy rączek, głębokie wgniecenia. Dalsze postępowania reklamacyjne są uzależnione od linii lotniczych. Reklamację należy zgłosić jak najszybciej po zgłoszeniu szkody. Jeśli bagaż zaginął, należy ten problem zgłosić jeszcze przed opuszczeniem strefy zamkniętej. Dodatkowo trzeba podać wartość zaginionych rzeczy. W tym celu do linii lotniczych należy przesłać listę przedmiotów znajdujących się w bagażu wraz z potwierdzeniem ich wartości (rachunek/faktura). Jeśli nie posiadasz takich dokumentów, niektóre linie obliczają wartość na podstawie wagi zaginionej walizki. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Przewóz sprzętu sportowego jest możliwy po wcześniejszym zgłoszeniu do organizatora. Sprzęt sportowy musi zostać zgłoszony i potwierdzony przez przewoźnika, musi być zapakowany oddzielnie i rozpoznawalny jako bagaż specjalny przy odprawie. Może się to wiązać z dodatkowymi opłatami. Jeśli chcesz zabrać ze sobą dodatkowy bagaż, prześlij wiadomość na adres mailowy klient@wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące bagażu dla dzieci. Zazwyczaj dla dziecka do 2. roku życia (tzw. infanta) można zabrać wózek i bagaż podręczny, ale nie przysługuje mu bagaż rejestrowany. Dzieci powyżej 2. roku życia przez linie lotnicze traktowane są jak osoby dorosłe i przysługują im takie same limity bagażu (w zależności od linii mogą wówczas zabrać bagaż rejestrowany od 15 kg do 20 kg). Oznacza to, że łączna waga wózka oraz bagażu, w przypadku chęci zabrania obu tych rzeczy, nie może przekraczać wcześniej wyznaczonego limitu. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Ze względów bezpieczeństwa bagaż podręczny jest dokładnie sprawdzany przez służby lotniska w porcie wylotowym, dlatego też nie należy umieszczać w nim noży, nożyczek, scyzoryków, pilniczków do paznokci, w przeciwnym wypadku zostają one zarekwirowane. Zgodnie z regulaminem przewozu lekarstwa, okulary optyczne i klucze powinny być przewożone w bagażu podręcznym. Płyny przewożone w bagażu podręcznym powinny znajdować się w pojemnikach o dopuszczalnej pojemności 100 ml każdy i winny być zapakowane w jedną przezroczystą plastikową i zamykaną torebkę o pojemności nieprzekraczającej 1 l łącznie. Płynami są: woda i inne napoje, zupy, syropy;
kremy, balsamy i olejki; perfumy; spraye; żele (w tym żele do włosów i do kąpieli); płyny w pojemnikach pod ciśnieniem (w tym dezodoranty, pianki do golenia i inne pianki); pasty (w tym pasty do zębów); mieszanki półpłynne; tusze do rzęs i inne substancje o podobnej konsystencji.
Torebki, w których przewozi się płyny, powinny być dostępne w portach lotniczych. Osobnej kontroli poddane zostaną także ubrania wierzchnie pasażerów, komputery przenośne i inne większe urządzenia elektroniczne zabierane na pokład samolotu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Ubezpieczenie

Tak, zgodnie z ustawą z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, firmy organizujące imprezy turystyczne za granicą, mają obowiązek zawarcia na rzecz podróżnych umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia. To oznacza, że podstawowe ubezpieczenie kosztów leczenia (KL) i nieszczęśliwych wypadków (NW) zawarte jest w cenie każdej oferty wyjazdu za granicę. Zalecamy jednak dokupienie dodatkowego ubezpieczenia, które ma dużo szerszy zakres ochrony i zabezpiecza także w przypadku zachorowania na COVID-19 lub kwarantanny.

Czy ten artykuł był pomocny?

Polisę dostaniesz od nas po zaksięgowaniu opłaty za nią. Wysyłamy ją razem z dokumentami dotyczącymi rezerwacji lub jako osobny e-mail. Możesz też ją pobrać w Panelu Klienta.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak, ubezpieczenie w różnych wariantach można dokupić także w późniejszym terminie. Możliwe jest także rozszerzenie zakresu ubezpieczenia np. o choroby przewlekłe lub sporty ekstremalne. Aby to zrobić, wystarczy wysłać e-mail na adres klient@wakacje.pl lub zadzwonić na naszą infolinię. Wyjątkiem jest ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które można wykupić wyłącznie tuż po zakupie wyjazdu.

Czy ten artykuł był pomocny?

„KR” to skrót od słów „koszty rezygnacji”. Jest to dodatkowa opcja, którą można wykupić wraz z ubezpieczeniem. Jeśli wydarzy się coś, przez co konieczna będzie rezygnacja z kupionego wyjazdu (np. choroba, pobyt w szpitalu, śmierć bliskiej osoby, co da się udokumentować), z ubezpieczeniem kosztów rezygnacji będzie można wystąpić do ubezpieczyciela o zwrot kosztów poniesionych na niewykorzystany wyjazd.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeżeli rezygnujesz z wyjazdu i nie będziesz korzystać z polisy, traktowane to jest jako anulacja z inicjatywy klienta. Dostaniesz zwrot kosztów polisy za niewykorzystany okres ochrony. Jeśli rezygnujesz z wyjazdu i chcesz skorzystać z ochrony, którą zapewnia polisa, zgłoś szkodę do ubezpieczyciela, aby ubiegać się o zwrot kosztów anulacji rezerwacji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zgłoszenie wyślij na adres likwidacja@axa-assistance.pl lub AXA Assistance, ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa. W zależności od rodzaju szkody, zgłoszenie powinno zawierać:
1) wypełniony i podpisany druk zgłoszenia szkody,
2) dokumentację medyczną opisującą rodzaj i charakter obrażeń lub objawów, zawierające dokładną diagnozę oraz zaordynowane leczenie,
3) raport policji lub protokół sporządzony przez inną instytucję, w przypadku zdarzeń, których dotyczyła interwencja danych organów (w tym potwierdzenie Kradzieży z włamaniem bądź Rabunku z oznaczeniem utraconych przedmiotów, z informacjami na temat ich rodzaju i ilości oraz co najmniej orientacyjnej wartości,
4) oryginały lub kopie rachunków i oryginały dowodów ich zapłaty,
5) oświadczenia poszkodowanych lub świadków zdarzenia,
6) przedstawić pokwitowanie przyjęcia bagażu do przechowalni lub potwierdzenie jego opóźnienia,
7) informację od przewoźnika lub innego podmiotu o wysokości, w jakiej uznano roszczenie Ubezpieczonego dotyczące tego samego przedmiotu sprawy
8) dokumenty potwierdzające własność utraconych przedmiotów,
9) potwierdzenie wypłaty gotówki z bankomatu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak, zmiana ubezpieczenia jest możliwa. Możesz zmienić np. wariant ubezpieczenia na wyższy, termin polisy  wydłużyć go lub przesunąć, dodać rozszerzenie o ubezpieczenie chorób przewlekłych, klauzulę alkoholową, rozszerzenie uprawiania sportów ekstremalnych. Możliwa jest też zmiana daty urodzenia, jeśli podana była błędna, oraz poprawa danych osobowych.

Czy ten artykuł był pomocny?

Parking

Zakup usług parkingowych może odbyć się przez Internet, wystarczy dodać taką usługę w procesie zakupu rezerwacji wycieczki. Jeśli już masz zarezerwowany wyjazd, parking możesz dokupić telefonicznie lub mailowo. Po złożeniu rezerwacji dostaniesz od nas e-mail z potwierdzeniem rezerwacji parkingu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zgłoś nam to jak najszybciej przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Anulacja będzie bezkosztowa, jeśli zostanie dokonana najpóźniej na 24 godzin przed przyjazdem na parking.
Anulacja kosztowa  dokonana na mniej niż 24 godzin przed przyjazdem na parking.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak, zmiana jest możliwa. Zgłoś nam taką potrzebę przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), a my zajmiemy się wszystkim.

Czy ten artykuł był pomocny?

Twojego pytania nie ma na liście?

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nasSzukasz wycieczki? Zadzwoń 8:00-23:00 Masz pytania po zakupie? 8:00-22:00
Napisz do nasOdpowiadamy na wiadomości codziennie w godzinach 8.00-23.00.
Odwiedź nasMamy 210 salonów, w których możesz kupić wakacje.