Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Potrzebujesz informacji lub chcesz się skontaktować z doradcą? Jesteś w odpowiednim miejscu!

Wybierz temat

Podróż

Przygotowujesz się do wyjazdu? Zajrzyj tutaj! Odpowiadamy na wszystkie pytania o lot, podróż z dzieckiem, niezbędne dokumenty do podróży, wizy i dodatkowe szczepienia.

Dokumenty

Niezbędne dokumenty, które musisz zabrać ze sobą na wakacje to:
• ważny paszport lub dowód osobisty, jeśli wyjeżdżasz do krajów należących do strefy Schengen;
• dokumenty podróży, które wyślemy Ci razem z godzinami wyjazdu dwa dni przed rozpoczęciem wycieczki (będą to dokumenty do odprawy na lotnisku lub przejazdu autokarem oraz zestaw dokumentów potrzebnych do zameldowania się w hotelu);
• wiza, jeśli jest wymagana i nie można jej kupić na lotnisku;
• zaświadczenie o szczepieniach (zwykle Międzynarodowa Książeczka Szczepień), jeśli są wymagane;
• paszport covidowy lub inny dokument, jeśli jesteś po szczepieniu na COVID-19.
Informacje dotyczące paszportów, ewentualnych wiz i formularzy covidowych znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”. Dodatkowo na wakacje należy zabrać dokumenty podróży, które prześlemy Ci e-mailem najpóźniej dzień przed wyjazdem. Dokumenty należy wydrukować (może być druk czarno-biały) i mieć ze sobą w czasie podróży.

❗ Przypominamy, że dokumenty tożsamości będą potrzebne także dla dzieci i niemowląt, jeśli jadą z Tobą na wakacje. Dane wszystkich osób podróżujących powinny być zgodne z tymi, które zostały podane w trakcie zakupu wycieczki i które są zawarte w dokumentach podróży.

Czy ten artykuł był pomocny?

Podstawowa zasada jest taka, że dokument tożsamości, z którym będziesz podróżować, musi być po prostu ważny. Niektóre kierunki wymagają, by dokumenty były jeszcze ważne minimum 6 miesięcy od daty powrotu. Upewnij się, jakie wymagania ma kraj, do którego potrzebujesz (możesz to sprawdzić np. w sekcji „Przed podróżą” na stronie każdej oferty). Jeśli data ważności dokumentu tożsamości będzie niezgodna z tymi wymaganiami, może się okazać, że odprawa na lotnisku będzie niemożliwa.

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektóre kierunki dodatkowo wymagają wypełnienia na przykład deklaracji wjazdowych, lokalizacyjnych lub wypełnienia formularzy covidowych. Szczegółowe informacje czy wybrany kraj wymaga dodatkowych dokumentów, znajdują się na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Polacy potrzebują wizy do około 80 krajów. Niektóre kraje złagodziły wymogi wizowe, jeśli wyjeżdża się na krótki czas. Szczegółowe informacje czy dany kierunek wymaga wizy, znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”. W Europie wizy wymaga np. Rosja i Białoruś. W Azji jest zdecydowanie więcej państw, do których można wjechać wyłącznie z wizą. Krajami, do których najczęściej się podróżuje z wizą to: Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Indie, Indonezja, Jordania, Katar, Malediwy, Oman, Sri Lanka. Praktycznie cała Afryka jest trudno dostępna dla Polaków, tam aż w 46 krajach potrzebne są wizy. Popularnymi kierunkami w Afryce, do których wymagane są wizy to: Egipt, Kenia, Madagaskar. Ameryka Północna oraz Południowa to kraje, do których w większości Polacy wjadą bez wizy. Wyjątkiem jest na przykład Kuba czy Gujana.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dokumenty podróży przesyłamy na około dzień przed wylotem, gdy są potwierdzone godziny lotów oraz gdy otrzymamy karty pokładowe od organizatora. Wyjątkiem są wyjazdy z dojazdem własnym lub wycieczki autokarowe, do których dokumenty wysyłane są na około 2-3 dni przed podróżą. Dokumenty potrzebne do wyjazdu przesyłamy na adres e-mail podany przy rezerwacji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każdy kraj ma swoje warunki wjazdowe. Szczegółowe informacje o zasadach w danym państwie znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”. Podstawowym warunkiem jest zawsze posiadanie ważnego dokumentu tożsamości. W zależności od kraju może być potrzebny dowód osobisty lub paszport. Niektóre państwa wymagają dodatkowo wiz pozwalających na zjazd. Ze względów bezpieczeństwa zostały wprowadzone wymagania dotyczące złożenia deklaracji zdrowia i lokalizacji na miejscu. Jeśli dany kierunek wymaga dodatkowych warunków, będą one opisane w ofercie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektóre hotele i lotniska obsługują dokumenty podróży w formie elektronicznej, ale ze względów bezpieczeństwa zalecamy, aby dokumenty podróży wydrukować i mieć ze sobą na lotnisku i w hotelu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dokumenty podróży na dzień przed wylotem będą dostępne w Panelu Klienta oraz zostaną wysłane na adres e-mail podany podczas zakładania rezerwacji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Nie, nie ma takiej potrzeby Akceptując warunki wycieczki, składasz tzw. podpis elektroniczny, który jest równoznaczny z akceptacją i przyjęciem warunków umowy. Jeśli któryś z dokumentów będzie potrzebował ręcznego podpisu, poprosimy Cię o to.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli będziesz mieć problem z wypełnieniem formularza wjazdowego do jednego najpopularniejszych kierunków, możemy Ci udostępnić instrukcje krok po kroku, które pokazują, jak wypełnić deklaracje. Część z nich znajdziesz na stronie naszego Magazynu Wakacje.pl. W przypadku mniej popularnych kierunków, możesz się z nami skontaktować, a chętnie pomożemy Ci wypełnić formularz!

Czy ten artykuł był pomocny?

Lot

Organizatorzy przy ofertach podają najbardziej prawdopodobne godziny wylotu z zastrzeżeniem, że mogą one się zmienić. Ostatecznie potwierdzane są około 24–48 godzin przed wylotem. Informacje o aktualnych godzinach wylotu wraz z dokumentami podróży dostaniesz od nas na swój e-mail, będą też do pobrania w Panelu Klienta.

Czy ten artykuł był pomocny?

Sprawdź, jaką linią lecisz, zanim otrzymasz dokumenty podróży. Jeśli lecisz linią rejsową, rozważ dokupienie usługi rezerwacji miejsc, aby mieć pewność, że będziesz siedzieć obok bliskich. Jeśli lecisz linią czarterową, może nie być możliwości wcześniejszej rezerwacji miejsc. Odprawa odbywa się bezpośrednio przed wylotem, a miejsca w samolocie przydzielane są podczas odprawy bagażowej. Odprawcie się razem, żeby przydzielono Wam miejsca obok siebie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Długość lotu uzależniona jest od wybranej przez Ciebie destynacji. Informację o długości lotu znajdziesz w opisie oferty.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informację o planowanej przesiadce znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty” lub sprawdzisz ją, kontaktując się z nasza infolinią pod numerem +48 58 770 60 03.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje o godzinach znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”, ale w przypadku przelotów czarterowych są one orientacyjne. Przeważnie czas wylotu jest potwierdzany przez Organizatora jeden dzień (nie wcześniej niż 24 godziny) przed wylotem. Pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziane są na przelot, a nie na właściwy wypoczynek. Godziny przelotów ustalane są przez przewoźnika lotniczego w porozumieniu z danym portem lotniczym oraz Urzędem Lotnictwa Cywilnego. Przy specyfice siatki połączeń linii lotniczych nie można zagwarantować, że wyloty będą odbywały się w godzinach rannych, a przyloty w godzinach wieczornych. Zakres świadczeń otrzymywanych na miejscu (noclegi, wyżywienie) limitowany jest godzinami przelotów. Jeżeli lot został odwołany, opóźniony lub odmówiono wejścia na pokład, klientowi przysługuje od linii lotniczych prawo do opieki oraz prawo do odszkodowania. Szczegóły na temat zakresu świadczeń i wysokości odszkodowania oraz procedury postępowania w wyżej opisanych sytuacjach można znaleźć na stronie www.konsument.gov.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektóre linie lotnicze wymagają dodatkowych danych do odprawy, na podstawie których organizator będzie wystawiać karty pokładowe na lot. Jeśli dla Twojego wyjazdu będą potrzebne dane do odprawy, poprosimy o nie w wiadomości e-mail. Zazwyczaj wymagane są wówczas: informacja o obywatelstwie, seria i numer dokumentu tożsamości, nazwa organu wydającego, miejsce i data wydania oraz data ważności. Wystarczy je wpisać w treści odpowiedzi i odesłać na nasz e-mail. W przypadku gdy odprawa będzie wykonywana na lotnisku, organizator nie będzie potrzebował dodatkowych danych. Uwaga! Nigdy nie prosimy o skany paszportów ani dowodów osobistych.

Czy ten artykuł był pomocny?

Przed pierwszym lotem warto pamiętać, aby zabrać wszystkie potrzebne dokumenty takie jak: paszport/dowód osobisty (ważny minimum 6 miesięcy), dokumenty podróży, polisę ubezpieczeniową. Na lotnisku należy zjawić się minimum 2 godziny przed planowaną godziną wylotu. Warto oznaczyć swoje bagaże etykietą ze swoimi danymi i zapoznać się przed wylotem z informacjami o tym, jakie rzeczy można przewozić w bagażu podręcznym oraz jakie limity wagowe obowiązują w linii lotniczej, którą będziesz lecieć.

Czy ten artykuł był pomocny?

Boarding pass to inaczej karta pokładowa. Zawiera nazwisko pasażera, numer lotu, sektor i numer miejsca w samolocie. Na jej podstawie pasażerowie są wpuszczani do samolotu. W przypadku lotów czarterowych wręcza się ją pasażerom linii lotniczych podczas odprawy. W przypadku lotów rejsowych boarding pass otrzymasz na dzień przed wylotem jako dokument podróży.

Czy ten artykuł był pomocny?

Rekomendujemy pojawienie się na lotnisku minimum 2 godziny przed startem. Pozwoli to na spokojną odprawę. Na niektórych kierunkach sugerujemy stawić się minimum na 3 godziny przed wylotem, ponieważ odprawa musi być zakończona na godzinę przed wylotem. W takim wypadku będziemy informować Cię dzień przed wylotem, jaka jest sugerowana godzina pojawienia się na lotnisku.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli organizator ma informacje na temat linii lotniczej w momencie rezerwacji, taka informacja znajduje się na umowie. Może tam być podana pełna nazwa linii lotniczej np. „Wizz Air” lub kod linii tzw. IATA, złożony z liter i cyfr, np. „W6”. Taki kod można wpisać w wyszukiwarkę internetową, aby sprawdzić pełną nazwę linii lotniczej. Czasami jednak informację o linii lotniczej organizator udostępnia dopiero dwa dni przed wylotem. Wówczas informacji o tym należy szukać na dokumentach podróży, które wyślemy 24-48 godzin przed wyjazdem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Lot czarterowy jest organizowany przez biuro podróży specjalnie dla osób, które wykupiły wakacje w wybranej lokalizacji. Zwykle takie loty są bezpośrednie, choć w przypadku odległych destynacji zdarzają się międzylądowania, np. w celu uzupełnienia paliwa.

Czy ten artykuł był pomocny?

Lot rejsowy odbywa się regularnie w określonych dniach tygodnia i godzinach, na ściśle określonych trasach. Biuro podróży nie dysponuje miejscami w samolocie, tylko wykupuje bilety dla swoich klientów.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące bagażu podręcznego. Zazwyczaj w kabinie dla pasażerów można przewieźć jeden bagaż podręczny o wadze do 5 kg oraz o rozmiarach nie przekraczających 55 x 40 x 20 cm. Szczegółowe informacje o limitach bagażowych znajdują się w umowie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Limity bagażowe ustala linia lotnicza obsługująca przelot. Informacje o rozmiarach oraz maksymalnej wadze bagażu głównego i podręcznego znajdują się w umowie.
❗ Przypominamy, że jeżeli lot odbywa się tanimi liniami lotniczymi, cena biletu zazwyczaj zawiera wyłącznie bagaż podręczny, a bagaż rejestrowany nie jest w nią wliczony. W takiej sytuacji można dokupić bagaż. Wystarczy wysłać nam e-mail na adres klient@wakacje.pl, a my potwierdzimy możliwość dokupienia bagażu oraz jego cenę.

Czy ten artykuł był pomocny?

Pasażerom do 2. roku życia nie przysługuje bagaż, jednak osoba, z którą podróżuje może zazwyczaj wziąć na pokład samolotu jedną dodatkową torbę z akcesoriami dla dziecka. Taka torba nie może być cięższa niż 5 kg. Szczegółowe informacje o dodatkowym bagażu w przypadku lotu z dziećmi zawsze określają warunki danej linii lotniczej.

Czy ten artykuł był pomocny?

Ze względów bezpieczeństwa bagaż podręczny jest dokładnie sprawdzany przez służby lotniska w porcie wylotowym, dlatego też nie należy umieszczać w nim noży, nożyczek, scyzoryków, pilniczków do paznokci, w przeciwnym wypadku zostają one zarekwirowane. Zgodnie z regulaminem przewozu lekarstwa, okulary optyczne i klucze powinny być przewożone w bagażu podręcznym. Płyny przewożone w bagażu podręcznym powinny znajdować się w pojemnikach o dopuszczalnej pojemności 100 ml każdy i winny być zapakowane w jedną przezroczystą plastikową i zamykaną torebkę o pojemności nieprzekraczającej 1 l łącznie. Płynami są: woda i inne napoje, zupy, syropy;
kremy, balsamy i olejki; perfumy; spraye; żele (w tym żele do włosów i do kąpieli); płyny w pojemnikach pod ciśnieniem (w tym dezodoranty, pianki do golenia i inne pianki); pasty (w tym pasty do zębów); mieszanki półpłynne; tusze do rzęs i inne substancje o podobnej konsystencji.
Torebki w których przewozi się płyny powinny być dostępne w portach lotniczych. Osobnej kontroli poddane zostaną także ubrania wierzchnie pasażerów, komputery przenośne i inne większe urządzenia elektroniczne zabierane na pokład samolotu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Wybierając się w podróż z dronem, musisz sprawdzić zasady wykonywania lotów w danym państwie oraz czy będzie możliwy powrót z dronem do Polski. Warto zapoznać się z regulaminem przewozu wybranych linii lotniczych i upewnić się, w jaki sposób można przewieźć drona. Dron może być przewożony zarówno w bagażu podręcznym, jak i rejestrowanym. Jeżeli Twój dron posiada wbudowaną baterię, nie ma problemu, w którym bagażu się on znajduje. W przypadku dronów posiadających akumulatory litowo-polimerowe, którymi zasilane jest większość tego typu urządzeń, należy umieścić go w bagażu podręcznym. Główną zasadą obowiązującą na pokładzie wszystkich linii lotniczych jest odpowiednie zabezpieczenie tego typu akumulatorów. Należy również zabezpieczyć ostre śmigła i jeśli to możliwe, umieścić drona w widocznym miejscu na pokładzie samolotu. Pozostałe ograniczenia, które brane są pod uwagę przez niektóre linie lotnicze:
* energia maksymalna baterii do 100 Wh,
* energia maksymalna baterii do 160 Wh – można przewozić maksymalnie 1 lub 2 sztuki baterii, * zawartość litu w baterii poniżej 2 g lub poniżej 8 g.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak, czasami to się zdarza. Zmiana godzin może dotyczyć zarówno wylotu na wakacje, jak i powrotu. Zgodnie z zapisami w Ogólnych Warunkach Umowy pierwszy i ostatni dzień imprezy przeznaczony jest na transport. Ostateczne godziny wylotu podajemy zawsze 24-48 godzin przed wyjazdem. Aktualne godziny powrotu podaje przedstawiciel organizatora już w trakcie wyjazdu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli obierasz uszkodzony bagaż lub nie otrzymasz go wcale, udaj się niezwłocznie do Biura rzeczy zaginionych na lotnisku (zazwyczaj nazywa się Lost Luggage lub Lost & Found) i zgłoś problem. Po takim zgłoszeniu otrzymasz raport nieprawidłowości bagażowej (PiR) – to ten dokument będzie potrzebny do dalszego rozpatrywania sprawy o odszkodowanie. W przypadku uszkodzeń należy pamiętać, że nie każde będzie traktowane jako podstawa do roszczeń. Zazwyczaj linie uznają, że uszkodzenia to te, które są widoczne: zerwania/naderwania nóżek czy rączek, głębokie wgniecenia. Dalsze postępowania reklamacyjne są uzależnione od linii lotniczych. Reklamację należy złożyć jak najszybciej po zgłoszeniu szkody. Jeśli bagaż zaginął, należy to zgłosić problem jeszcze przed opuszczeniem strefy zamkniętej. Dodatkowo trzeba podać wartość zaginionych rzeczy. W tym celu do linii lotniczych należy przesłać listę przedmiotów znajdujących się w bagażu wraz z potwierdzeniem ich wartości (rachunek/faktura). Jeśli nie posiadasz takich dokumentów, niektóre linie obliczają wartość na podstawie wagi zaginionej walizki.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zasadniczo nie ma przeciwwskazań do odbywania podróży lotniczych przez kobiety w ciąży, ale przed podróżą – niezależnie od zaawansowania ciąży – warto udać się do lekarza na konsultację i uzyskać zaświadczenie o braku przeciwwskazań do odbycia takiej podróży. Pasażerki mogą być poproszone o jego okazanie przy stanowisku odprawy pasażerskiej, przy bramkach, a nawet po zajęciu miejsca w samolocie. Warto także pamiętać, że przewoźnicy lotniczy warunki przewozu kobiet w ciąży zawierają w swoich regulaminach przewozu i wysoce wskazane jest zapoznanie się z treścią takich dokumentów na długo przed podróżą.

Czy ten artykuł był pomocny?

Transfer

Po przylocie na lotnisko docelowe i odebraniu bagażu, kierujesz się do wyjścia, gdzie czeka przedstawiciel Twojego organizatora. Po zebraniu wszystkich uczestników wycieczki, jedziecie do hotelu transportem wybranym przez organizatora. Często jeden autokar rozwozi turystów po kolei do wybranych hoteli zgodnie z wykupioną wycieczką.

Czy ten artykuł był pomocny?

W większości przypadków tak, ale niektóre wycieczki nie zawierają transferu w cenie. Informację, czy wycieczka zawiera transfer, znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Wakacje z dzieckiem

Wysokość zniżek dla dzieci ustala zawsze organizator wyjazdu i są już wliczone w cenę, która wyświetla się na naszej stronie po wpisaniu wieku wszystkich uczestników wyjazdu. Warto pamiętać, że dzieci do ukończenia 2. roku życia zazwyczaj nie płacą za bilet lotniczy (nie przysługuje im wówczas osobny bagaż i nie mają osobnego miejsca w samolocie, tylko siedzą na kolanach rodziców), ani za pobyt w hotelu i wyżywienie. Niektóre linie pobierają jedynie opłaty lotniskowe (do około 150 zł). Jeśli podróżujesz ze starszymi dziećmi, spróbuj zrobić rezerwację po konsultacji z naszym doradcą wakacyjnym, który pomoże Ci znaleźć najkorzystniejszą ofertę (np. są hotele, w których zniżki dla dzieci obowiązują aż do 16. roku życia).

Czy ten artykuł był pomocny?

Noworodki nie mogą podróżować samolotem przed ukończeniem tygodnia życia. Mają słaby układ oddechowy i krążenia, dlatego mogą siebie nie poradzić z dużą zmianą ciśnienia. Niemożliwe jest także wyrobienie w tak krótkim czasie dokumentów tożsamości dla dziecka, a są one niezbędne do wyjazdu za granicę. Najbezpieczniej planować podróż z niemowlęciem, kiedy skończy 3 miesiące.
Warto pamiętać, że dziecko poniżej 2. roku życia nie ma swojego własnego fotela w samolocie, podróżuje na kolanach rodziców.

Czy ten artykuł był pomocny?

Małoletni przekraczający granicę podlegają takiej samej odprawie wjazdowej i wyjazdowej, jak osoby dorosłe, dlatego potrzebują dokumentów tożsamości i wiz, jeśli są wymagane. Polskie przepisy nie nakładają na turystów wymogów związanych z dodatkowymi dokumentami, ale przed podróżą warto zasięgnąć informacji o procedurach dotyczących podróży nieletnich w przedstawicielstwach dyplomatycznych (ambasadzie, urzędzie konsularnym) państw, do których planujemy podróż.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak, potrzebuje takich samych dokumentów, jak dorosły. Dokumentami uprawniającymi każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, w tym także osoby niepełnoletnie, do przekroczenia granicy państwowej są: dowód osobisty i paszport. Warto pamiętać, że w okresie letnim czas oczekiwania na wyrobienie dokumentu może być wydłużony.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każdy podróżny bez względu na wiek musi posiadać dokument tożsamości. W zależności od kierunku będzie potrzebny dowód osobisty lub paszport. Informacje o tym, jaki dokument jest wymagany w przypadku konkretnego wyjazdu, można znaleźć na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Większość hoteli ma łóżeczka dla niemowląt, które na życzenie gości są wstawiane do pokoju. Liczba łóżeczek może być ograniczona, dlatego najlepiej o nie poprosić jeszcze przed wyjazdem, wysyłając wiadomość na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Można też zgłosić taką potrzebę na miejscu, bezpośrednio w recepcji hotelu.

Czy ten artykuł był pomocny?

To zależy od wieku dziecka. Dzieci do 2. roku życia podróżują na kolanach rodziców, chyba, że zostanie dokupione dla nich dodatkowe miejsce w samolocie, na którym można wówczas umieścić fotelik dla dziecka. Dziecko, które ukończyło 2 lata jest już pasażerem, któremu przysługuje miejsce siedzące w samolocie. W niektórych liniach (w szczególności rejsowych) miejsca dla pasażerów są przydzielane losowo. Może się zdarzyć, że dziecko będzie miało miejsce w innym miejscu niż rodzic. Sprawdź, jaką linią lecisz, zanim otrzymasz dokumenty podróży. Jeśli lecisz linią rejsową, rozważ dokupienie usługi rezerwacji miejsc, aby mieć pewność, że będziesz siedzieć obok dziecka. Jeśli lecisz linią czarterową, może nie być możliwości wcześniejszej rezerwacji miejsc. Odprawa odbywa się bezpośrednio przed wylotem, a miejsca w samolocie przydzielane są podczas odprawy bagażowej. Odprawcie się razem, żeby przydzielono Wam miejsca obok siebie.

Czy ten artykuł był pomocny?

W większości linii lotniczych można bezpłatnie przewozić sprzęt dziecięcy np. wózek. Warunkiem jest, aby składał się na płasko. Więcej informacji dotyczących podróży samolotem z dzieckiem znajdziesz na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego www.ulc.gov.pl/pl/.

Czy ten artykuł był pomocny?

Są dwie opcje do wyboru. Można:
1) Nadać wózek jako zwykły bagaż przy stanowisku odprawy.
Oddaje się go wówczas razem z walizkami i razem z walizkami odbiera po przylocie.
2) Korzystać z wózka na lotnisku i oddać go obsłudze dopiero przy wejściu do samolotu.
Wózek należy oznakować na lotnisku w punkcie nadawania bagażu i oddać personelowi pokładowemu przy wejściu do samolotu. Na koniec podróży odbiera się go od personelu pokładowego lub – jeśli nie upomni się o niego, wysiadając – przyjedzie razem z walizkami do stanowiska odbioru bagażu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące bagażu dzieci. Zazwyczaj dla dziecka do 2. roku życia (tzw. infanta) można zabrać wózek i bagaż podręczny, ale nie przysługuje mu bagaż rejestrowany. Dzieci powyżej 2. roku życia przez linie lotnicze traktowane są jak osoby dorosłe i przysługują im takie same limity bagażu (w zależności od linii mogą wówczas zabrać bagaż rejestrowany o wadze od 15 kg do 20 kg).

Czy ten artykuł był pomocny?

Rezydent

Tak, przy większości wyjazdów z lotami czarterowymi od momentu przyjazdu do hotelu uczestnicy są pod opieką rezydenta, czyli przedstawiciela organizatora wycieczki. Udziela on wszelkich informacji dotyczących organizacji urlopu i rekomenduje miejsca warte odwiedzenia. Spotkanie informacyjne z rezydentem odbywa się w hotelu zazwyczaj następnego dnia po przyjeździe.

❗ Na wyjazdach do krajów egzotycznych zdarza się, że rezydent nie mówi po polsku, tylko po angielsku, a w przypadku wycieczek realizowanych lotami rejsowymi bądź tanimi liniami lotniczymi rezydent nie zawsze jest na miejscu.

Czy ten artykuł był pomocny?

To zależy od tego, kto organizuje Twój wyjazd. Najczęściej rezydent lub opiekun czeka na lotnisku i tam przekazuje bezpośredni kontakt do siebie oraz najważniejsze informacje. Czasem się zdarza, że kontakt do rezydenta organizator przesyła wraz z dokumentami podróży przed wylotem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak, ale nie bezpośrednio w strefie transferowej. Najpierw musisz przejść wszystkie punkty kontrolne i ewentualną odprawę, odebrać bagaż. Rezydent bądź opiekun będzie czekać na Ciebie przy wyjściu z lotniska, skąd zabierze Ciebie do hotelu i pomoże w zameldowaniu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Najczęściej rezydent ma pod opieką kilka hoteli, ale zwykle ma też wyznaczone dni oraz godziny, w których pełni dyżur w danym hotelu. Dokładne informacje uzyskasz na pierwszym spotkaniu z rezydentem, zazwyczaj na drugi dzień po przylocie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Skontaktuj się z nami