Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Masz pytanie i potrzebujesz koła ratunkowego? Jesteś w odpowiednim miejscu.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Podróż

Przygotowujesz się do wyjazdu? Zajrzyj tutaj! Odpowiadamy na wszystkie pytania o lot, podróż z dzieckiem, niezbędne dokumenty do podróży, wizy i dodatkowe szczepienia.

Aktualnie wszystkie wycieczki odbywają się zgodnie z planem i strajki na lotniskach nie stanowią podstawy do bezkosztowej anulacji lub zmiany rezerwacji. W przypadku odwołania lotu, wspólnie z organizatorami wyjazdów robimy wszystko, co w naszej mocy, by jak najszybciej poinformować Klientów o nowym rozkładzie lotów lub potencjalnych zmianach. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Doba hotelowa    w zależności od wybranego hotelu   rozpoczyna się między 14:00 a 15:00. Dokładne informacje podane są na umowie, a często także w opisie oferty. Wszystkie świadczenia, w tym także wyżywienie, rozpoczynają się po zameldowaniu w recepcji hotelowej. Po zakończeniu ostatniej doby hotelowej należy opuścić pokój do godziny 10:00 - 12:00. Aby przedłużyć dobę hotelową należy taką prośbę zgłosić w recepcji. Taka usługa wiąże się z dodatkową opłat i uzależniona jest od dostępności wolnych pokoi w danym momencie w hotelu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dokumenty

Przy zakupie wycieczki pobierany jest adres oraz numer kontaktowy jedynie do osoby rezerwującej. Dane pozostałych uczestników imprezy nie są wymagane, chyba że zostaniesz o nie przez nas poproszony. Dane osoby rezerwującej są potrzebne, gdyby rezerwacja nie została opłacona na czas i konieczna byłaby windykacja rezerwującego przez organizatora wycieczki. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Dokumenty podróży przesyłamy na około dzień przed wylotem, gdy są potwierdzone godziny lotów oraz gdy otrzymamy karty pokładowe od organizatora. Wyjątkiem są wyjazdy z dojazdem własnym lub wycieczki autokarowe, do których dokumenty wysyłane są na około 2-3 dni przed podróżą. Dokumenty potrzebne do wyjazdu przesyłamy na adres e-mail podany przy rezerwacji. Niektóre hotele i lotniska obsługują dokumenty podróży w formie elektronicznej, ale ze względów bezpieczeństwa zalecamy, aby dokumenty podróży wydrukować i mieć ze sobą na lotnisku i w hotelu.

❗ W przypadku lotów tanimi liniami lotniczymi takimi jak Ryanair lub Wizzair, bezpłatna odprawa dla organizatora wycieczki jest dostępna na 24 godziny przed planowanym wylotem. Po otrzymaniu wygenerowanych kart pokładowych przekazujemy je naszym klientom. Nie mamy możliwości szybszej wysyłki dokumentów. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Dokumenty podróży na dzień przed wylotem będą dostępne w Panelu Klienta oraz zostaną wysłane na adres e-mail podany podczas zakładania rezerwacji.

 

W przypadku dokumentów na lot powrotny i przelotów typu ,,low cost" bilety są przesyłane do recepcji hotelowej, do rezydenta dostępnego na miejscu lub  w przypadku niektórych organizatorów  dokumenty podróży na powrót dostępne są w strefie klienta organizatora. Jeśli lecisz samolotem czarterowym, tak samo, jak w przypadku lotu na wakacje, bilety lotnicze otrzymasz na lotnisku przy odprawie bagażowej. 

 

Uwaga! Bilety na lot powroty wysyłamy razem z dokumentami podróży przed rozpoczęciem wycieczki, pod warunkiem, że przy zakupie wycieczki opłacałeś rezerwację wybranych miejsc  w samolocie.  

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektóre kierunki dodatkowo wymagają wypełnienia na przykład deklaracji wjazdowych, lokalizacyjnych lub wypełnienia formularzy covidowych. Szczegółowe informacje, czy wybrany kraj wymaga dodatkowych dokumentów, znajdują się na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą” oraz na stronie naszego magazynu Wakacje.pl.

Poniżej znajdziesz instrukcje, jak krok po kroku wypełnić formularze wjazdowe do najpopularniejszych krajów.

Malediwy, Zanzibar, Seszele, Maroko, Kenia

Czy ten artykuł był pomocny?

Podstawowa zasada jest taka, że dokument tożsamości, z którym będziesz podróżować, musi być po prostu ważny. Niektóre kierunki wymagają, by dokumenty były jeszcze ważne minimum 6 miesięcy od daty powrotu. Upewnij się, jakie wymagania ma kraj, do którego podróżujesz (możesz to sprawdzić np. w sekcji „Przed podróżą” na stronie każdej oferty). Jeśli data ważności dokumentu tożsamości będzie niezgodna z tymi wymaganiami, może się okazać, że odprawa na lotnisku będzie niemożliwa.

Czy ten artykuł był pomocny?

Niezbędne dokumenty, które musisz zabrać ze sobą na wakacje to:
• ważny paszport lub dowód osobisty, jeśli wyjeżdżasz do krajów należących do strefy Schengen;
• dokumenty podróży, które wyślemy Ci razem z godzinami wyjazdu 1-2 dni przed rozpoczęciem wycieczki (będą to dokumenty do odprawy na lotnisku lub przejazdu autokarem oraz zestaw dokumentów potrzebnych do zameldowania się w hotelu);
• wiza, jeśli jest wymagana i nie można jej kupić na lotnisku;
• zaświadczenie o szczepieniach (zwykle Międzynarodowa Książeczka Szczepień), jeśli są wymagane;
• paszport covidowy lub inny dokument, jeśli jesteś po szczepieniu na COVID-19.
Informacje dotyczące paszportów, ewentualnych wiz i formularzy covidowych znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”. Dodatkowo na wakacje należy zabrać dokumenty podróży, które prześlemy Ci e-mailem najpóźniej dzień przed wyjazdem. Dokumenty należy wydrukować (może być druk czarno-biały) i mieć ze sobą w czasie podróży.

❗ Przypominamy, że dokumenty tożsamości będą potrzebne także dla dzieci i niemowląt, jeśli jadą z Tobą na wakacje. Dane wszystkich osób podróżujących powinny być zgodne z tymi, które zostały podane w trakcie zakupu wycieczki i które są zawarte w dokumentach podróży. 

❗ Jeśli podróżujesz z Polski do innego państwa i nie posiadasz polskiego obywatelstwa, zalecamy potwierdzenie aktualnych wytycznych wjazdowych dla obywateli Twojego kraju. Możesz takie informacje uzyskać np. u straży granicznej lub w konsulacie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Nie, nie ma takiej potrzeby akceptując warunki wycieczki, składasz tzw. podpis elektroniczny, który jest równoznaczny z akceptacją i przyjęciem warunków umowy. Jeśli któryś z dokumentów będzie potrzebował ręcznego podpisu, poprosimy Cię o to.

Czy ten artykuł był pomocny?

Polacy potrzebują wizy do około 80 krajów. Niektóre kraje złagodziły wymogi wizowe, jeśli wyjeżdża się na krótki czas. Szczegółowe informacje czy dany kierunek wymaga wizy, znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”. W Europie wizy wymaga np. Rosja i Białoruś. W Azji jest zdecydowanie więcej państw, w których wiza jest wymagana. Najpopularniejsze kierunki wakacyjne, do których wymagana jest wiza to: Egipt, Tanzania, Oman, Malediwy, Kenia i Sri Lanka. Poniżej znajdziesz informacje dotyczące wymogów wizowych do tych krajów. 

W przypadku, gdy chcesz ubiegać się o wizę elektroniczną, organizatorzy udostępniają na życzenie instrukcję wypełniania formularza. Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.

 

*Egipt: wizę należy wyrobić zarówno do paszportów biometrycznych, jak i tymczasowych. O wizę można starać się na lotnisku w Egipcie lub elektronicznie przez stronę internetową: https://www.visa2egypt.gov.eg/. Koszt wizy jednokrotnej to 25 USD.

*Tanzania: wizę można uzyskać na głównych przejściach granicznych, takich jak lotnisko na Zanzibarze, na lotnisku w Dar es Salaam i na lotnisku w Kilimandżaro. Można także ubiegać się o wizę, korzystając ze strony internetowej: https://eservices.immigration.go.tz/. Koszt wizy turystycznej jednokrotnego wjazdu uzyskanej na przejściu granicznym i ważnej przez 90 dni to 50 USD. Na przejściach granicznych nie można uzyskać wizy wielokrotnego wjazdu.

*Oman: obywatele Polski mogą ubiegać się o wizę w placówce dyplomatycznej Omanu (najbliższa Ambasada Omanu znajduje się w Berlinie). Turyści mogą otrzymać wizę wjazdową po wypełnieniu formularza i dokonaniu opłaty na stronie internetowej: https://www.rop.gov.om/english/visaservices_mainpage.html. Istnieje możliwość uzyskania wizy również na przejściach granicznych. 

*Malediwy: bezpłatną wizę pobytową zezwalającą na wjazd oraz pobyt (do 30 dni) uzyskuje się po przylocie na lotnisku w Male. Warunkiem otrzymania wizy jest przedstawienie ważnego paszportu (co najmniej 6 miesięcy od daty planowanego opuszczenia Malediwów), biletu powrotnego lub potwierdzenia posiadania wystarczających środków finansowych pokrywających zamierzony pobyt (150 USD/dzień).

*Kenia: obywatele Polski mogą wnioskować o wizę pobytową wyłącznie za pomocą strony internetowej: https://evisa.go.ke/evisa.html. Wypełniając wniosek, nie należy stosować Polskich znaków diakrytycznych. W obowiązku posiadania wizy zwolnione są dzieci poniżej 16. roku życia.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każdy kraj ma swoje warunki wjazdowe. Szczegółowe informacje o zasadach w danym państwie znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”. Podstawowym warunkiem jest zawsze posiadanie ważnego dokumentu tożsamości. W zależności od kraju może być potrzebny dowód osobisty lub paszport. Niektóre państwa wymagają dodatkowo wiz pozwalających na wjazd. Ze względów bezpieczeństwa zostały wprowadzone wymagania dotyczące złożenia deklaracji zdrowia i lokalizacji na miejscu. Jeśli dany kierunek wymaga dodatkowych warunków, będą one opisane w ofercie.

 

Więcej informacji na temat warunków wjazdowych do najpopularniejszych kierunków znajdziesz na stronie naszego Magazynu Wakacje.pl

Czy ten artykuł był pomocny?

Lot

Jeśli jesteś poproszony o odprawę na własną rękę i wygenerowanie kart pokładowych, taki numer zostanie Ci przesłany wraz z instrukcją odprawy drogą e-mailową. W większości przypadków, gdy lot obsługiwany jest przez linię lotniczą typu low cost", organizator odprawia Cię samodzielnie. W takim przypadku numer rezerwacji lotu otrzymasz dopiero z kartami pokładowymi. Te są przesyłane do naszych klientów na około 12 godzin przed planowanym wylotem. Numer rezerwacji lotu nie jest dostępny wcześniej, ponieważ kryją się pod nim dane innych klientów organizatora wycieczki. Z racji ochrony danych osobowych, organizator nie może udostępniać nikomu takich informacji. Jeśli chcesz kupić bagaż lub inną usługę dodatkową na Twój lot, zapraszamy do kontaktu e-mailowego na adres klient@wakacje.pl. Po otrzymaniu prośby skontaktujemy się w Twoim imieniu z organizatorem wycieczki. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak, czasami zdarza się, że godziny lotów się zmieniają. Taka zmiana może dotyczyć zarówno wylotu na wakacje, jak i powrotu. Godziny wylotów znajdziesz w dokumentach podróży. Pamiętaj jednak, że mogą się one zmienić do 24 godzin przed wyjazdem. W sytuacji, gdy godziny lotu zostaną zmienione przez przewoźnika przed rozpoczęciem wycieczki, będziemy się z Tobą niezwłocznie kontaktować, by przekazać Ci aktualne informacje. O nagłych zmianach niektórzy organizatorzy informują drogą SMS-ową. Jeśli chcesz potwierdzić otrzymane od organizatora informacje, zapraszamy do kontaktu poprzez maila klient@wakacje.pl. Aktualne godziny powrotu podaje przedstawiciel organizatora już w trakcie wyjazdu. Zmiany godzin wylotów są niezależne od organizatora i nie są podstawą do bezkosztowej anulacji lub zmiany rezerwacji. Zgodnie z zapisami Ogólnych Warunków Umowy, pierwszy i ostatni dzień imprezy przeznaczony jest na transport. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacje o godzinach znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”, ale w przypadku przelotów czarterowych są one orientacyjne. Przeważnie czas wylotu jest potwierdzany przez organizatora jeden dzień (najpóźniej na 24 godziny) przed wylotem. Pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziane są na przelot, a nie na właściwy wypoczynek. Aktualne godziny powrotu podaje przedstawiciel organizatora już w trakcie wyjazdu. Godziny przelotów ustalane są przez przewoźnika lotniczego w porozumieniu z danym portem lotniczym oraz Urzędem Lotnictwa Cywilnego. Przy specyfice siatki połączeń linii lotniczych nie można zagwarantować, że wyloty będą odbywały się w godzinach rannych, a przyloty w godzinach wieczornych. Zakres świadczeń otrzymywanych na miejscu (noclegi, wyżywienie) limitowany jest godzinami przelotów. Jeżeli lot został odwołany, opóźniony lub odmówiono wejścia na pokład, klientowi przysługuje od linii lotniczych prawo do opieki oraz prawo do odszkodowania. Szczegóły na temat zakresu świadczeń i wysokości odszkodowania oraz procedury postępowania w wyżej opisanych sytuacjach można znaleźć na stronie www.konsument.gov.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Organizatorzy przy ofertach podają najbardziej prawdopodobne godziny wylotu z zastrzeżeniem, że mogą one się zmienić. Ostatecznie potwierdzane są około 24–48 godzin przed wylotem. Informacje o aktualnych godzinach wylotu wraz z dokumentami podróży dostaniesz od nas na swój e-mail, będą też do pobrania w Panelu Klienta.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli organizator ma informacje na temat linii lotniczej w momencie rezerwacji, taka informacja znajduje się na umowie. Może tam być podana pełna nazwa linii lotniczej np. „Wizz Air” lub kod linii tzw. IATA, złożony z liter i cyfr, np. „W6”. Taki kod można wpisać w wyszukiwarkę internetową, aby sprawdzić pełną nazwę linii lotniczej. Czasami jednak informację o linii lotniczej organizator udostępnia dopiero dwa dni przed wylotem. Wówczas informacji o tym należy szukać na dokumentach podróży, które wyślemy 24-48 godzin przed wyjazdem. Informacje o locie są dostępne również w Panelu Klienta i są one aktualizowane zgodnie z komunikatami od organizatora. 

Czy ten artykuł był pomocny?

*Lot czarterowy jest organizowany przez biuro podróży specjalnie dla osób, które wykupiły wakacje w wybranej lokalizacji. Zwykle takie loty są bezpośrednie, choć w przypadku odległych destynacji zdarzają się międzylądowania, np. w celu uzupełnienia paliwa.

 

*Lot rejsowy odbywa się regularnie w określonych dniach tygodnia i godzinach, na ściśle określonych trasach. Biuro podróży nie dysponuje miejscami w samolocie, tylko wykupuje bilety dla swoich klientów.  

 

*Przeloty ,,low cost" to tak zwane ,,tanie linie", czyli połączenia realizowane przez niskobudżetowe linie lotnicze. Ceny biletów są często bardzo konkurencyjne, chociaż w ciągu całego dnia potrafią się one kilkukrotnie zmienić - to, dlatego cena wycieczki może ulec zmianie przy zbyt długim namyśle. Przy tego typu locie niestety cena rezerwacji nie zawiera kosztów za bagaż rejestrowany, za który trzeba dodatkowo dopłacić. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektóre linie lotnicze wymagają dodatkowych danych do odprawy, na podstawie których organizator będzie wystawiać karty pokładowe na lot. Jeśli dla Twojego wyjazdu będą potrzebne dane do odprawy, poprosimy o nie w wiadomości e-mail. Zazwyczaj wymagane są wówczas: informacja o obywatelstwie, seria i numer dokumentu tożsamości, nazwa organu wydającego, miejsce i data wydania oraz data ważności. Wystarczy je wpisać w treści odpowiedzi i odesłać na nasz e-mail. W przypadku gdy odprawa będzie wykonywana na lotnisku, organizator nie będzie potrzebował dodatkowych danych. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli lecisz samolotem czarterowym, zostaniesz poproszony o podanie danych paszportowych bezpośrednio na lotnisku przy odprawie bagażowej.  W niektórych przypadkach organizatorzy wymagają takich danych przy zakładaniu rezerwacji  jeżeli zajdzie taka potrzeba, poinformujemy Cię o tym. 

 

UwagaZgodnie z nową regulacją władz Egiptu od 1 kwietnia każdy uczestnik imprezy turystycznej podróżujący z/do Egiptu zobowiązany jest do podania danych paszportowych. Prosimy o przesłanie na maksymalnie 4 dni przed wylotem na adres klient@wakacje.pl bądź poprzez Panel Klienta następujących danych:

 

- Imię/imiona i nazwisko 

- Seria i numer paszportu 

- Organ wydający 

- Data wydania i ważność paszportu 

- Miejsce urodzenia

- Obywatelstwo - należy wpisać trzyliterowy kod danego kraju (format ISO - 3166) np. POL, UKR, CZE.

 

To ważne, aby nie wysyłać na podany adres mailowy skanów lub zdjęć paszportów. Takie wiadomości będą od razu usuwane. Potrzebujemy otrzymać tylko konkretnie wskazane kategorie danych w treści wiadomości. W przypadku braku powyższych danych lub ich niezgodność z danymi z paszportów może spowodować dodatkowe koszty związane z realizacją imprezy, a w skrajnych przypadkach nawet uniemożliwić skorzystanie z zakupionych świadczeń. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Każde lotnisko posiada indywidualne oznaczenie (IATA) przyznane przez międzynarodowe organizacje lotnicze, które znajdziesz w swojej umowie. Jeśli nie masz pewności, z jakiego lotniska wylatujesz, podany skrót wpisz w wyszukiwarkę. Poniżej znajdziesz też kody najczęściej wybieranych lotnisk.

 

GDN - Gdańsk Rębiechowo

KTW - Katowice Pyrzowice

KRK - Kraków Balice

WRO - Wrocław Strachowice

WAW - Warszawa Okęcie

WMI - Warszawa Modlin

BER - Berlin Brandenburg 

Czy ten artykuł był pomocny?

Rekomendujemy pojawienie się na lotnisku minimum 2 godziny przed startem. Pozwoli to na spokojną odprawę. Na niektórych kierunkach sugerujemy stawić się minimum na 3 godziny przed wylotem, ponieważ odprawa musi być zakończona na godzinę przed wylotem. W takim wypadku będziemy informować Cię dzień przed wylotem, jaka jest sugerowana godzina pojawienia się na lotnisku.

Czy ten artykuł był pomocny?

Sprawdź, jaką linią lecisz, zanim otrzymasz dokumenty podróży. Jeśli lecisz linią rejsową lub tanimi liniami lotniczymi, rozważ dokupienie usługi rezerwacji miejsc, aby mieć pewność, że będziesz siedzieć obok bliskich. Jeśli lecisz linią czarterową, może nie być możliwości wcześniejszej rezerwacji miejsc. Odprawa odbywa się bezpośrednio przed wylotem, a miejsca w samolocie przydzielane są podczas odprawy bagażowej. Odprawcie się razem, żeby przydzielono Wam miejsca obok siebie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Przed pierwszym lotem warto pamiętać, aby zabrać wszystkie potrzebne dokumenty takie jak: dowód osobisty/paszport (ważny minimum 6 miesięcy), dokumenty podróży, polisę ubezpieczeniową. Na lotnisku należy zjawić się minimum 2 godziny przed planowaną godziną wylotu. Warto oznaczyć swoje bagaże etykietą ze swoimi danymi i zapoznać się przed wylotem z informacjami o tym, jakie rzeczy można przewozić w bagażu podręcznym oraz jakie limity wagowe obowiązują w linii lotniczej, którą będziesz lecieć.

Czy ten artykuł był pomocny?

Boarding pass to inaczej karta pokładowa. Zawiera nazwisko pasażera, numer lotu, sektor i numer miejsca w samolocie. Na jej podstawie pasażerowie są wpuszczani do samolotu. W przypadku lotów czarterowych wręcza się ją pasażerom linii lotniczych podczas odprawy dokonywanej na lotnisku. W przypadku lotów rejsowych oraz tanich linii lotniczych boarding pass otrzymasz na dzień przed wylotem jako dokument podróży.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informację o planowanej przesiadce znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty” lub sprawdzisz ją, kontaktując się z naszą infolinią pod numerem +48 58 770 60 03.

Czy ten artykuł był pomocny?

Transfer

Po przylocie na lotnisko docelowe i odebraniu bagażu kierujesz się do wyjścia, gdzie czeka przedstawiciel Twojego organizatora. Po zebraniu wszystkich uczestników wycieczki, jedziecie do hotelu transportem wybranym przez organizatora. Często jeden autokar rozwozi turystów po kolei do wybranych hoteli zgodnie z wykupioną wycieczką.

Czy ten artykuł był pomocny?

W większości przypadków tak, ale niektóre wycieczki nie zawierają transferu w cenie. Informację, czy wycieczka zawiera transfer, znajdziesz na stronie oferty w sekcji „Opis oferty”.

Czy ten artykuł był pomocny?

W dzień przed powrotem lub w dniu wyjazdu rezydent dostępny na miejscu będzie informował o godzinach zbiórki i odjazdu transferu powrotnego. W przypadku, kiedy na danym kierunku nie ma rezydenta, takie informacje dostępne będą na tablicy informacyjnej organizatora wycieczki lub w recepcji hotelowej. Jeśli wracasz do Polski autokarem, godzina zbiórki często podana jest na umowie. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Wakacje z dzieckiem

Pasażerom do 2. roku życia nie przysługuje bagaż, jednak osoba, z którą podróżuje, może zazwyczaj wziąć na pokład samolotu jedną dodatkową torbę z akcesoriami dla dziecka. Taka torba nie może być cięższa niż 5 kg. Szczegółowe informacje o dodatkowym bagażu w przypadku lotu z dziećmi zawsze określają warunki danej linii lotniczej.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące bagażu dzieci. Zazwyczaj dla dziecka do 2. roku życia (tzw. infanta) można zabrać wózek i bagaż podręczny, ale nie przysługuje mu bagaż rejestrowany. Dzieci powyżej 2. roku życia przez linie lotnicze traktowane są jak osoby dorosłe i przysługują im takie same limity bagażu (w zależności od linii mogą wówczas zabrać bagaż rejestrowany o wadze od 15 kg do 20 kg). Oznacza to, że łączna waga wózka oraz bagażu rejestrowanego, w przypadku chęci zabrania obu tych rzeczy, nie może przekraczać wcześniej wyznaczonego limitu.  

Czy ten artykuł był pomocny?

W większości linii lotniczych można bezpłatnie przewozić sprzęt dziecięcy np. wózek. Warunkiem jest, aby składał się na płasko. Na lotniku są dwie opcje. Można:

1) Nadać wózek jako zwykły bagaż przy stanowisku odprawy. Oddaje się go wówczas razem z walizkami i odbiera po przylocie.

2) Korzystać z wózka na lotnisku i oddać go obsłudze dopiero przy wejściu do samolotu.

Wózek należy najpierw oznakować na lotnisku w punkcie nadawania bagażu. Na koniec podróży odbiera się go od personelu pokładowego lub jeśli nie upomni się o niego wcześniej, wysiadając  przyjedzie razem z walizkami do stanowiska odbioru bagażu. 

Więcej informacji dotyczących podróży samolotem z dzieckiem znajdziesz na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego www.ulc.gov.pl/pl/.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każdy podróżny bez względu na wiek musi posiadać dokument tożsamości. W zależności od kierunku będzie potrzebny dowód osobisty lub paszport. Informacje o tym, jaki dokument jest wymagany w przypadku konkretnego wyjazdu, można znaleźć na stronie oferty w sekcji „Przed podróżą”.

Czy ten artykuł był pomocny?

Małoletni przekraczający granicę podlegają takiej samej odprawie wjazdowej i wyjazdowej, jak osoby dorosłe, dlatego potrzebują dokumentów tożsamości i wiz, jeśli są wymagane. Polskie przepisy nie nakładają na turystów wymogów związanych z dodatkowymi dokumentami, ale przed podróżą warto zasięgnąć informacji o procedurach dotyczących podróży nieletnich w przedstawicielstwach dyplomatycznych (ambasadzie, urzędzie konsularnym) państw, do których planujemy podróż.

Czy ten artykuł był pomocny?

To zależy od wieku dziecka. Dzieci do 2. roku życia podróżują na kolanach rodziców, chyba, że zostanie dokupione dla nich dodatkowe miejsce w samolocie, na którym można wówczas umieścić fotelik dla dziecka. Dziecko, które ukończyło 2 lata, jest już pasażerem, któremu przysługuje miejsce siedzące w samolocie. W niektórych liniach (w szczególności rejsowych) miejsca dla pasażerów są przydzielane losowo. Może się zdarzyć, że dziecko będzie miało miejsce w innym miejscu niż rodzic. Sprawdź, jaką linią lecisz, zanim otrzymasz dokumenty podróży. Jeśli lecisz linią rejsową, rozważ dokupienie usługi rezerwacji miejsc, aby mieć pewność, że będziesz siedzieć obok dziecka. Jeśli lecisz linią czarterową, może nie być możliwości wcześniejszej rezerwacji miejsc. Odprawa odbywa się bezpośrednio przed wylotem, a miejsca w samolocie przydzielane są podczas odprawy bagażowej. Odprawcie się razem, żeby przydzielono Wam miejsca obok siebie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Rezydent

Tak, przy większości wyjazdów z lotami czarterowymi od momentu przyjazdu do hotelu uczestnicy są pod opieką rezydenta, czyli przedstawiciela organizatora wycieczki. Udziela on wszelkich informacji dotyczących organizacji urlopu i rekomenduje miejsca warte odwiedzenia. Spotkanie informacyjne z rezydentem odbywa się w hotelu zazwyczaj następnego dnia po przyjeździe.

❗ Podczas wyjazdów do krajów egzotycznych rezydent może nie mówić po polsku, a jedynie po angielsku. Zdarza się także, że w przypadku wycieczek realizowanych lotami rejsowymi lub tanimi liniami lotniczymi, rezydent nie będzie obecny na miejscu. W takich sytuacjach nasi Klienci wraz z dokumentami podróży otrzymają karty informacyjne z numerami alarmowymi, pod które należy zadzwonić w razie nagłych sytuacji.

Czy ten artykuł był pomocny?

To zależy od tego, kto organizuje Twój wyjazd. Najczęściej rezydent lub opiekun czeka na lotnisku i tam przekazuje bezpośredni kontakt do siebie oraz najważniejsze informacje. Czasem się zdarza, że kontakt do rezydenta organizator przesyła wraz z dokumentami podróży przed wylotem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak, ale nie bezpośrednio w strefie transferowej. Najpierw musisz przejść wszystkie punkty kontrolne i ewentualną odprawę, odebrać bagaż. Rezydent bądź opiekun będzie czekać na Ciebie przy wyjściu z lotniska, skąd zabierze Cię do hotelu i pomoże w zameldowaniu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Najczęściej rezydent ma pod opieką kilka hoteli, ale zwykle ma też wyznaczone dni oraz godziny, w których pełni dyżur w danym hotelu. Dokładne informacje uzyskasz na pierwszym spotkaniu z rezydentem, zazwyczaj na drugi dzień po przylocie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Twojego pytania nie ma na liście?

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nasSzukasz wycieczki? Zadzwoń 8:00-23:00 Masz pytania po zakupie? 8:00-22:00
Napisz do nasOdpowiadamy na wiadomości codziennie w godzinach 8.00-23.00.
Odwiedź nasMamy 210 salonów, w których możesz kupić wakacje.