Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Potrzebujesz informacji lub chcesz się skontaktować z doradcą? Jesteś w odpowiednim miejscu!

Wybierz temat

Płatność

Nie wiesz jaką metodę płatności wybrać? Masz wątpliwości w związku z zaliczką lub dopłatą? Tutaj znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie!

Możliwości jest wiele. Kupując samodzielnie wycieczkę w serwisie internetowym, możesz zapłacić kartą płatniczą, BLIKIEM czy szybkim przelewem internetowym. Inną formę płatności można wybrać, kontaktując się bezpośrednio z doradcą lub w salonie sprzedaży. Konsultant może np. rozbić płatności na różne formy (na przykład część wpłaty bonem, a reszta przelewem tradycyjnym). Najpopularniejsze formy płatności to:

* Przelew tradycyjny

Dla każdego zamówienia generuje się indywidualny numer konta Wakacje.pl, na który można dokonać wpłaty przelewem tradycyjnym. Wpłata księguje się na rezerwacji z opóźnieniem, więc może być rozbieżność w Panelu Klienta do momentu zaksięgowania się płatności na zamówieniu.

* Płatność bonami Wakacje.pl 

Bony oferowane przez Wakacje.pl mogą być papierowe lub elektroniczne. W przypadku realizacji bonu należy przesłać jego numer lub zdjęcie/skan (w przypadku bonów papierowych) na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia, które ma zostać opłacone. Bon może być wykorzystany tylko raz.

* Płatność bonami Sodexo

Płatności bonami Sodexo należy zgłosić doradcy przy zakładaniu zamówienia lub przez e-mail klient@wakacje.pl, gdy zamówienie jest już potwierdzone. Bony zostaną zweryfikowane, a do Ciebie zostanie przesłane oświadczenie, które należy wypełnić i odesłać jego zdjęcie lub skan. Po otrzymaniu fizycznych bonów do centrali lub konsultanta w Biurze stacjonarnym.

* Płatność punktami MyBenefit

Płatności za pośrednictwem systemu MyBenefit można realizować do zamówień przez www, doradcę oraz w salonach sprzedaży Wakacje.pl w ramach zapłaty za zaliczkę i/lub dopłatę.

* Płatność bonem organizatora (voucher lub bon podarunkowy)

Skan bonu prześlij adres klient@wakacje.pl w celu weryfikacji. Każdy bon ma swój indywidualny regulamin i musimy sprawdzić, czy pozwala on na realizację w Wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Każdy organizator ma swoje procedury, dlatego jeśli chcesz wykorzystać bon turystyczny do opłacenia zamówienia, skontaktuj się z naszą infolinią. Najczęściej numer bonu trzeba wysłać na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), do którego bon ma zostać dodany, oraz z numerem telefonu, który był podany w PUE ZUS. To pod ten numer przyjdzie wiadomość z kodem aktywacji bonu. W celu finalizacji płatności bonem organizator może się z Tobą skontaktować telefonicznie. Przypominamy, że bon turystyczny 500+ można wykorzystać tylko na wakacje w Polsce.

Czy ten artykuł był pomocny?

Aby zrealizować bon Wakacje.pl, prześlij zdjęcie lub skan bonu z widocznym jego numerem na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), do którego bon ma zostać dodany. W przypadku rezerwacji online należy przerwać proces rezerwacji na etapie płatności i przesłać zdjęcie lub skan/plik zawierający bon na klient@wakacje.pl z podaniem danych, na które zakładana była rezerwacja. Jeśli bon wakacyjny pokryje tylko część ceny wycieczki, doradca prześle link do płatności uzupełniającej. Nie musisz przesyłać oryginału bonu do Wakacje.pl, do jego realizacji wystarczy numer bonu. W przypadku rezerwacji w salonie należy przekazać bon doradcy. Wszystkie szczegóły dotyczące realizacji bonu wakacyjnego znajdziesz w regulaminie. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Data ważności wskazana na bonie Wakacje.pl wskazuje dzień, do którego bon może zostać zrealizowany jako płatność za zakupioną usługę, sam wyjazd może się jednak odbyć w dowolnym terminie, dlatego nie przedłużamy ważności bonów wakacyjnych, a zachęcamy do rezerwowania wyjazdów nawet z bardzo odległymi datami. Mamy obszerną ofertę, a niektóre wyjazdy można zarezerwować nawet z rocznym wyprzedzeniem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli masz bon organizatora, który został wystawiony z powodu odwołania wycieczki przez COVID-19, prześlij zdjęcie lub skan bonu z widocznym jego numerem na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), do którego bon ma zostać dodany. Bon zostanie zweryfikowany przez organizatora i dodany do zamówienia. Ze względu na konieczność dodatkowej weryfikacji prosimy o wysłanie bonu przed terminem anulacji rezerwacji blokującej miejsca, tak by organizator zdążył dodać i potwierdzić Twoją rezerwację. Pamiętaj, że dodatkowy bonus oferowany przez organizatora jest dodawany w formie rabatu na umowie, a bon można zrealizować tylko w miejscu, w którym została kupiona odwołana wycieczka.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli chcesz wykorzystać kupony Sodexo do opłacenia zamówienia, poinformuj o tym doradcę. Poprosimy Cię o przesłanie zdjęć kuponów do wstępnej weryfikacji na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), do którego kupon ma zostać dodany. Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, otrzymasz oświadczenie, które wraz z kuponami wyślesz na adres Wakacje.pl (znajdziesz go w zakładce Kontakt). Płatność kuponami Sodexo potwierdzana jest po otrzymaniu oryginałów kuponów do Wakacje.pl. Zalecamy skorzystanie z przesyłki ubezpieczonej. Jeśli płacisz kuponami Sodexo w salonie sprzedaży Wakacje.pl, wystarczy przekazać je doradcy i podpisać oświadczenie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Taki voucher można zrealizować do dnia podanego na dokumencie, ale sama wycieczka może odbywać się później. Niektóre biura z góry przedłużały ważność voucherów ze względu na niepewną sytuację na świecie. Jeśli chcesz się upewnić, czy termin Twojego vouchera może być przedłużony, wyślij e-mail na adres klient@wakacje.pl i podaj numer zamówienia (najlepiej w temacie e-maila), którego dotyczy pytanie. Organizator indywidualnie będzie rozpatrywał taką ewentualność.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zaloguj się na swoim profilu w programie i wybierz Wakacje.pl z zakładek TURYSTYKA - ZAGRANICZNA. W kolejnym kroku wypełnij formularz, podając numer zamówienia zaczynający się od liter WAK, kwotę płatności oraz dane kontaktowe. Jeśli formularz został wypełniony poprawnie, płatność odnotuje się automatycznie na Twojej rezerwacji w ciągu maksymalnie kilku godzin. Pamiętaj, że w przypadku anulacji lub rezygnacji z usługi opłaconej za pośrednictwem MyBenefit zwrot dokonywany jest za pośrednictwem bonu wakacyjnego.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak. Na życzenie płatność możemy rozdzielić. Np. możesz opłacić wyjazd dwiema różnymi kartami kredytowymi albo część kwoty opłacić bonami Sodexo, a część przelewem tradycyjnym. Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem infolinii +48 58 300 16 66, jeśli chcesz zmienić sposób płatności.

Czy ten artykuł był pomocny?

Nie. Zazwyczaj wyjazdy, których termin rozpoczęcia jest późniejszy niż 30 dni wymagają uiszczenia zaliczki. Termin dopłaty zależy od organizatora, kiedy się będzie zbliżać, wyślemy e-mail i przypomnimy Ci o tym.

Czy ten artykuł był pomocny?

Termin i kwotę dopłaty można znaleźć w e-mailu z potwierdzeniem rezerwacji. Zawsze przypominamy też o dopłacie 4 dni przed wyznaczonym terminem. Zwykle organizatorzy wyznaczają termin dopłaty od 20 dni do 40 przed wylotem. W e-mailu z przypomnieniem dostaniesz numer konta do wpłaty. Jeśli zamiast tradycyjnego przelewu wolisz inną formę wpłaty, prosimy o kontakt pod adresem klient@wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Większość wyjazdów kupowanych jest ze znacznym wyprzedzeniem. Rozdzielenie płatności na dwie części pozwala zabezpieczyć zarówno organizatorów, jak i klientów. Organizatorzy zobowiązani są do zabezpieczenia wpłat klientów, co oznacza, że takie środki nie mogą być przez nich wykorzystywane w innych celach niż wykupiony wyjazd, a klienci mają większą swobodę prze ewentualnej rezygnacji. Uwaga: nie rób dopłaty przed wyznaczonym terminem. Jeżeli otrzymamy dopłatę do rezerwacji na więcej niż 5 dni przed terminem, będziemy musieli zwrócić środki i poprosić o ponowną wpłatę w wyznaczonym terminie. Wpłaty najlepiej dokonać z odpowiednim wyprzedzeniem, by środki zdążyły się zaksięgować, a najpóźniej w dniu dopłaty wskazanym na umowie. Na dokumencie podana jest dokładna data konieczności wpłaty środków. Na kilka dni przed tą datą otrzymasz przypomnienie o zbliżającym się terminie wraz z danymi do przelewu. Wyjątkiem od tej zasady jest płatność bonem Wakacje.pl oraz punktami MyBenefit, którymi można płacić z wyprzedzeniem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Możesz to sprawdzić w Panelu Klienta na Liście zamówień w zakładce Podróże. Jeśli brakuje części kwoty, kilka dni przed terminem płatności wyślemy Ci e-mail z przypomnieniem i z danymi do przelewu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Niektóre kierunki wymagają dodatkowej opłaty klimatycznej lub noclegowej. Kwota ta nie jest wliczona w cenę wycieczki. Informację, czy dany kierunek wymaga opłaty, znajdziesz na stronie każdej oferty w sekcji o nazwie „Przed podróżą”. Wysokość takiego podatku jest uzależniona od kategorii obiektu, a opłaca się go podczas zameldowania. Mogą też występować opłaty związane z realizacją programu (najczęściej w przypadku wycieczek objazdowych, zgodnie z opisem oferty).

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeżeli po otrzymaniu przypomnienia o dopłacie nie dokonasz dopłaty do rezerwacji zgodnie z umówionym terminem, Twoja rezerwacja może zostać anulowana. Podobnie jak w przypadku innych przypadków rezygnacji przewidzianych w umowie lub przepisach prawa - wiązać się to może z koniecznością pokrycia kosztów odstąpienia od umowy, tzw. Kosztów rezygnacji. Gdy pobrana zaliczka nie pokryje tych kosztów, należność zostanie skierowana do windykacji. Dlatego, jeśli z jakiegoś powodu nie możesz uregulować dopłaty i musisz zrezygnować z wyjazdu, prosimy pamiętaj, że konieczny jest jak najszybszy kontakt z nami w celu anulowania rezerwacji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli w związku z zamówieniem powstała nadpłata, będziemy potrzebować numer konta, na które środki mają być zwrócone. Taka dyspozycja musi być przesłana z adresu e-mail osoby rezerwującej na adres klient@wakacje.pl. Nadpłacone środki zostaną zwrócone w terminie 14 dni (zgodnie z ustawą). Uwaga! Zwroty są dokonywane w tej samej formie, w jakiej miała miejsce płatność. Jeśli nie ma takiej możliwości (np. w przypadku bezzwrotnych bonów, programów partnerskich, lojalnościowych, punktowych), zwrot będzie wydany w postaci bonu wakacyjnego. W przypadku nadpłaty wynikającej z bonu wakacyjnego nadpłata nie jest zwracana.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zwrot zostanie zlecony na wskazany numer konta po otrzymaniu potwierdzenia anulacji od organizatora. Zgodnie z ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych art. 47, organizator turystyki dokonuje zwrotu poniesionych opłat i wpłat w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej.

Czy ten artykuł był pomocny?

Skontaktuj się z nami