Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Masz pytanie i potrzebujesz koła ratunkowego? Jesteś w odpowiednim miejscu.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Zmiany po zakupie

Masz kupioną wycieczkę i chcesz ją anulować lub coś zmienić, np. uczestnika, datę wyjazdu czy miasto wylotu? Tu dowiesz się, jak to zrobić.

Swoją prośbę możesz zgłosić naszemu doradcy podczas rozmowy telefonicznej, przez Panel Klienta lub wsyłając e-mail na klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Niezobowiązująca prośba zostanie dopisana do rezerwacji. Prośby te nie są wiążące, nie mamy wpływu na ich realizację i nie mogą one stanowić żadnych podstaw do roszczeń prawnych. Dodatkowe życzenia realizowane są przez hotel w miarę możliwości.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli masz potwierdzoną wycieczkę, do której była przypisana promocja organizatora umożliwiająca bezkosztową zmianę, możesz jej dokonać w terminie i zgodnie z warunkami opisanymi w regulaminie promocji. Jeśli masz już wybrany termin, hotel czy inne lotnisko, na które miałaby zostać zmieniona rezerwacja, prześlij dokładne informacje na adres klient@wakacje.pl lub przez Panel Klienta w zakładce Kontakt. Jeśli cena nowej wycieczki będzie różniła się od ceny rezerwacji pierwotnej, organizator doliczy brakującą kwotę lub zwróci różnicę.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli Twoja rezerwacja jest już opłacona i potwierdzona, dokonanie zmian może wiązać się z koniecznością dopłaty. Jest to proces dość skomplikowany, zwłaszcza jeśli zamierzasz zmienić także organizatora wycieczki. W takim przypadku musisz kosztowo anulować pierwszy wyjazd i zarezerwować drugi. Jeśli mimo to chcesz dokonać zmian w wykupionej wycieczce, zgłoś nam taką potrzebę przez Panel Klienta lub wyślij e-mail na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w tytule e-maila). Przekalkujemy zmianę rezerwacji według wybranych parametrów, a kalkulację wyślemy Ci niezwłocznie e-mailem. Wstępną rezerwację możesz zmieniać bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli Twoja rezerwacja jest w trakcie zmiany, terminy płatności na podstawie warunków umowy, które zostały zaakceptowane na początku zakupu, zostają bez zmian. Proces zmiany zamówienia nie jest jednoznaczny ze zmianą terminów płatności za Twoją wycieczkę. 

Uwaga! Po zakończeniu procesu zmiany w rezerwacji i terminowej realizacji płatności zgodnie z pierwotną umową, zapoznaj się z harmonogramem opłat za nową rezerwację - zgodnym z aktualnymi dokumentami, które prześlemy Ci po zmianie zamówienia. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Istnieje taka możliwość, jeśli dostępne będą miejsca w samolocie (w przypadku wyjazdów zagranicznych). Taka zmiana może wiązać się z koniecznością dopłaty. Jeśli już jesteś na wakacjach, skontaktuj się z rezydentem w celu sprawdzenia możliwości i przeliczenia kosztu szybszego powrotu. Jeśli szybszy powrót związany jest ze złym samopoczuciem, prosimy o niezwłoczny kontakt z rezydentem, który się Tobą zaopiekuje. Jeśli masz wykupione dodatkowe ubezpieczenie, możesz się też skontaktować z ubezpieczycielem, aby uzyskać pomoc. Aby skrócić swoją wycieczkę jeszcze przed wyjazdem, zgłoś nam taką potrzebę przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie wiadomości). Organizator sprawdzi, czy są dostępne miejsca w samolocie (w przypadku wakacji za granicą) i indywidualnie przeliczy cenę skrócenia wycieczki. Szczegółową kalkulację otrzymasz na e-mail podany przy rezerwacji. Po zmianie prześlemy Ci zaktualizowaną umowę, która będzie również dostępna w Panelu Klienta Wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak. Jeśli jesteś już na wakacjach, skontaktuj się z rezydentem, by sprawdzić możliwości i przeliczyć koszty przedłużenia wakacji. Jeśli nie jesteś pod opieką rezydenta lub Twoja wycieczka jeszcze się nie rozpoczęła, zgłoś nam chęć przedłużenia wyjazdu przez Panel Klienta lub wyślij e-mail na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Jeśli są miejsca w hotelu lub loty powrotne w wybrany późniejszy dzień (w przypadku wakacji za granicą) to organizator może indywidualnie przeliczyć cenę przedłużenia wycieczki. Szczegółową kalkulację otrzymasz na maila podanego przy rezerwacji. Po zmianie prześlemy Ci aktualizowaną umowę, która będzie również dostępna w Panelu Klienta Wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Uwaga! W niektórych dokumentach nie ma polskich znaków diakrytycznych (np. ą, ó czy ł) i nie jest to błąd. Na lotnisku lub w hotelu obsługa ma świadomość takich rozbieżności. Jeśli jednak w danych uczestników pojawiają się błędy w imieniu, nazwisku lub dacie urodzenia, zgłoś nam to przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). W przypadku drobnych literówek poprawy często są bezkosztowe, inne natomiast mogą wiązać się z koniecznością dopłaty. W przypadku zmiany uczestnika (całego imienia, nazwiska lub daty urodzenia) pobierana jest dodatkowa opłata, której wysokość zależna od linii lotniczej. Dlatego właśnie na etapie rezerwacji prosimy o weryfikację, czy dane uczestników są poprawne. Dodatkowo niektóre linie surowo podchodzą do kontroli dokumentów i w razie błędów mogą wymagać dopłaty za zmianę lub w skrajnych przypadkach wykupienia nowego biletu na lot.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli planujesz podróż od razu po ślubie, nie musisz się tym martwić. Ze starym dowodem osobistym możesz podróżować tak długo, jak jest on ważny, a zgodnie z polskim prawem dokument traci ważność po 3 miesiącach od daty zawarcia małżeństwa i zmiany nazwiska. Podobnie wygląda sytuacja z paszportem – można bez problemu podróżować do momentu, kiedy straci ważność. W przypadku zmiany nazwiska ważność paszportu upływa po 60 dniach od momentu wystawienia aktu małżeństwa. W przypadku obywateli polskich przebywających za granicą okres ten jest dłuższy i wynosi 4 miesiące. Jeśli więc planujesz powrót z podróży poślubnej przed upływem wyżej wymienionych terminów, nie ma potrzeby zmienić dokumentów i danych na bilecie.

Jeśli jednak wyjeżdżasz później niż 3 miesiące po ślubie, skontaktuj się z nami przez Panel Klienta lub wyślij e-mail na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila)  przekażemy Twoją prośbę do organizatora. Musisz mieć jednak na uwadze, że każda korekta danych na umowie po potwierdzeniu zamówienia może wiązać się z dodatkowymi kosztami. Organizator może też poprosić o przesłanie kopii aktu małżeństwa dla potwierdzenia powodu zmiany. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacjach o chęci wprowadzenia zmiany musi zostać wysłana z adresu e-mail osoby rezerwującej na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), abyśmy mogli przekazać ją do organizatora. Zmiana może wiązać się z dodatkowym kosztem, wówczas otrzymasz od nas link do dopłaty. Po zmianie prześlemy Ci też zaktualizowaną umowę, które będzie dostępna również w Panelu Klienta Wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Nie, przepisy te nie mają zastosowania w przypadku zakupu wakacji przez internet. W odniesieniu do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych zastosowanie większości postanowień Ustawy o prawach konsumenta, w tym art. 27, wyłączone. Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych w art. 47 ust. 7 przewiduje tylko prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać, że na naszej stronie kupuje się wycieczki online (tzn. umowa zawierana jest na odległość), a podpisanie umowy jest równoznaczne z zaakceptowaniem warunków umowy. Wszelkie formalności dokonywane są drogą elektroniczną. Tym samym nie można skorzystać z prawa do bezkosztowej rezygnacji w ciągu 14 dni w myśl wymienionego przepisu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli Twoja rezerwacja została już opłacona i formalnie potwierdzona, rezygnacja przebiegać będzie zgodnie z postanowieniami ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, art. 47 ust. 2 i 3. Oznacza to, że organizator może naliczyć dodatkowe koszty rezygnacji. Zazwyczaj każdy organizator określa szczegółowe warunki rezygnacji w umowie. Niektórzy wyliczają stałe koszty rosnące wraz ze zbliżającym się terminem wylotu, inni zaś indywidualnie przeliczają koszt rezygnacji z wycieczki (np. w dzień wylotu niektórzy organizatorzy nie mają możliwości anulacji usług). Jeśli chcesz zrezygnować z wyjazdu, konieczne zgłoś to jak najszybciej. W pierwszej kolejności proponujemy zmianę wycieczki lub zmianę uczestników. Jeśli zdecydujesz się na rezygnację, dostaniesz od nas pismo rezygnacyjne do wypełniania uwzględniając wyliczone indywidualnie przed organizatora koszty. Dopiero odesłanie skanu lub zdjęcia podpisanego dokumentu będzie jednoznaczne z rezygnacją wycieczki. Po anulacji otrzymasz mailowo potwierdzenie anulacji, które będzie również dostępne w Panelu Klienta Wakacje.pl. Jeśli masz tylko rezerwację wstępną, która nie została jeszcze potwierdzona, możesz z niej zrezygnować bez ponoszenia żadnych kosztów.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zwrot zostanie zlecony po otrzymaniu dyspozycji przesłanej na adres klient@wakacje.pl z e-maila osoby rezerwującej. Wiadomość powinna zawierać numer zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila) oraz numer konta. Standardowy czas realizacji zwrotu to 48h (uwzględniając dni robocze). 

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli wycieczka może się odbyć zgodnie z planem, to nie ma podstaw do bezkosztowej anulacji wycieczki. Z rezerwacji możesz zrezygnować zawsze, jednak obowiązują wówczas Ogólne Warunki Umowy. Jeśli masz wykupione dodatkowe ubezpieczenie od COVID-19, będą obowiązywały inne warunki zgodnie z wykupionym rozszerzeniem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Hotele starają się spełnić wymagania klientów, jeśli konieczna jest specjalna dieta dla ich gościa. Zgłoś nam taką prośbę przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila) jeszcze przed wyjazdem, by hotel mógł przygotować się na Twoje przybycie. Prośby te jednak nie są wiążące, a my nie mamy wpływu na ich realizację. Dodatkowe życzenia realizowane są przez hotel w miarę możliwości.

Czy ten artykuł był pomocny?

Twojego pytania nie ma na liście?

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nasSzukasz wycieczki? Zadzwoń 8:00-23:00 Masz pytania po zakupie? 8:00-22:00
Napisz do nasOdpowiadamy na wiadomości codziennie w godzinach 8.00-23.00.
Odwiedź nasMamy 210 salonów, w których możesz kupić wakacje.