Wakacje.plPomoc i kontakt

Pomoc i kontakt

Potrzebujesz informacji lub chcesz się skontaktować z doradcą? Jesteś w odpowiednim miejscu!

Wybierz temat

Zmiany po zakupie

Masz kupioną wycieczkę i chcesz ją anulować lub coś zmienić, np. uczestnika, datę wyjazdu czy miasto wylotu? Tu dowiesz się, jak to zrobić.

Jeśli masz potwierdzoną wycieczkę, do której była przypisana promocja organizatora umożliwiająca bezkosztową zmianę, możesz jej dokonać w terminie i zgodnie z warunkami opisanymi w regulaminie promocji. Jeśli masz już wybrany termin, hotel czy inne lotnisko, na które miałaby zostać zmieniona rezerwacja, prześlij dokładne informacje na adres klient@wakacje.pl lub przez panel Klienta w zakładce Kontakt. Jeśli cena nowej wycieczki będzie różniła się od ceny rezerwacji pierwotnej, organizator doliczy brakującą kwotę lub zwróci różnicę.

Czy ten artykuł był pomocny?

Hotele starają się spełnić wymagania klientów, jeśli konieczna jest specjalna dieta dla ich gościa. Zgłoś nam taką prośbę przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila) jeszcze przed wyjazdem, by hotel mógł przygotować się na Twoje przybycie. Prośby te jednak nie są wiążące, a my nie mamy wpływu na ich realizację. Dodatkowe życzenia realizowane są przez hotel w miarę możliwości.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli masz tylko rezerwację wstępną, która nie została jeszcze opłacona i potwierdzona, możesz z niej zrezygnować bez ponoszenia żadnych kosztów. Jeśli jednak Twoja rezerwacja została już opłacona i formalnie potwierdzona, rezygnacja przebiegać będzie zgodnie z postanowieniami ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, art. 47 ust. 2 i 3. Oznacza to, że możliwe będzie naliczenie przez organizatora stosownych kosztów. Zazwyczaj każdy organizator określa szczegółowe warunki rezygnacji w umowie. Niektórzy wyliczają stałe koszty rosnące wraz ze zbliżającym się terminem wylotu, inni zaś indywidualnie przeliczają koszt rezygnacji z wycieczki (np. w dzień wylotu niektórzy organizatorzy nie mają możliwości anulacji usług). Jeśli chcesz zrezygnować z wyjazdu, koniecznie zgłoś to jak najszybciej. W pierwszej kolejności proponujemy zmianę wycieczki lub zmianę uczestników. Jeśli zdecydujesz się na rezygnację, dostaniesz od nas pismo rezygnacyjne do wypełnienia uwzględniające wyliczone indywidualnie przez organizatora koszty. Dopiero odesłanie skanu lub zdjęcia podpisanego dokumentu będzie jednoznaczne z rezygnacją wycieczki. Po anulacji otrzymasz mailowo potwierdzenie anulacji, które będzie również dostępne w Panelu Klienta Wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zgłoś nam taką potrzebę przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Organizator sprawdzi, czy są dostępne miejsca w samolocie (w przypadku wakacji za granicą) i indywidualnie przeliczy cenę skrócenia wycieczki. Szczegółową kalkulację otrzymasz na maila podanego przy rezerwacji. Po zmianie prześlemy Ci zaktualizowaną umowę, która będzie również dostępna w Panelu Klienta Wakacje.pl. Jeśli już jesteś na wakacjach, skontaktuj się z rezydentem w celu sprawdzenia możliwości i przeliczenia kosztu szybszego powrotu. Jeśli szybszy powrót związany jest ze złym samopoczuciem, prosimy o niezwłoczny kontakt, z rezydentem, który się Tobą zaopiekuje. Jeśli masz wykupione dodatkowe ubezpieczenie, możesz się też skontaktować z ubezpieczycielem, aby uzyskać pomoc.

Czy ten artykuł był pomocny?

Tak. Zgłoś nam to przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Jeśli są miejsca w hotelu lub loty powrotne w wybrany późniejszy dzień (w przypadku wakacji za granicą) to organizator może indywidualnie przeliczyć cenę przedłużenia wycieczki. Szczegółową kalkulację otrzymasz na maila podanego przy rezerwacji. Po zmianie prześlemy Ci aktualizowaną umowę, która będzie również dostępna w Panelu Klienta Wakacje.pl. Jeśli już jesteś na wakacjach, skontaktuj się z rezydentem w celu sprawdzenia możliwości i przeliczenia kosztu szybszego powrotu. Jeśli nie jesteś pod opieką rezydenta, prosimy o kontakt przez Panel Klienta lub e-mail wysłany adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Szczegółowe informacje i wymagane formalności związane z taką zmianą będą przekazywane drogą mailową.

Czy ten artykuł był pomocny?

Informacjach o takiej zmianie musi być przesłana z adresu e-mail osoby rezerwującej na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), abyśmy mogli przekazać ją do organizatora. Zmiana może wiązać się z dodatkowym kosztem, otrzymasz wówczas od nas link do dopłaty. Po zmianie prześlemy Ci zaktualizowaną umowę, która będzie również dostępna w Panelu Klienta Wakacje.pl.

Czy ten artykuł był pomocny?

Uwaga! W niektórych dokumentach nie ma polskich znaków diakrytycznych (np. ą, ó czy ł) i nie jest to błąd. Na lotnisku lub w hotelu obsługa ma świadomość takich rozbieżności. Jeśli jednak w danych uczestników pojawiają się błędy w imieniu, nazwisku lub dacie urodzenia, zgłoś nam to przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). W przypadku drobnych literówek poprawy często są bezkosztowe, inne natomiast mogą wiązać się z koniecznością dopłaty. W przypadku zmiany uczestnika (całego imienia, nazwiska lub daty urodzenia) pobierana jest dodatkowa opłata, której wysokość zależna od linii lotniczej. Dlatego właśnie na etapie rezerwacji prosimy o weryfikację, czy dane uczestników są poprawne. Dodatkowo niektóre linie surowo podchodzą do kontroli dokumentów i w razie błędów mogą wymagać dopłaty za zmianę lub w skrajnych przypadkach wykupienia nowego biletu na lot.

Czy ten artykuł był pomocny?

Wstępną rezerwacje możesz zmieniać bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli jednak Twoja rezerwacja została już opłacona i formalnie potwierdzona, zmiana jest nieco bardziej skomplikowana i może wiązać się z koniecznością dopłaty, zwłaszcza jeśli chcesz zmienić także organizatora wyjazdu (wówczas najpierw trzeba kosztowo anulować jeden wyjazd i wykupić drugi). W każdym przypadku zgłoś nam taką potrzebę przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Przekalkulujemy zmianę rezerwacji według wybranych parametrów, a kalkulację wyślemy Ci niezwłocznie e-mailem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli planujesz podróż od razu po ślubie, nie musisz się tym martwić. Ze starym dowodem osobistym możesz podróżować tak długo, jak jest on ważny, a zgodnie z polskim prawem dokument traci ważność po 3 miesiącach od daty zawarcia małżeństwa i zmiany nazwiska. Podobnie wygląda sytuacja z paszportem – można bez problemu podróżować do momentu, kiedy straci ważność. W przypadku zmiany nazwiska ważność paszportu upływa po 60 dniach od momentu wystawienia aktu małżeństwa. W przypadku obywateli polskich przebywających za granicą okres ten jest dłuższy i wynosi 4 miesiące. Jeśli więc planujesz powrót z podróży poślubnej przed upływem wyżej wymienionych terminów, nie ma potrzeby zmienić dokumentów i danych na bilecie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Wyślij nam zgłoszenie na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila) oraz numerem konta. Dyspozycja musi być przesłana z maila osoby rezerwującej. Po otrzymaniu numeru rachunku zwrot zostanie zlecony. Nadpłacone środki zostaną zwrócone w terminie przewidzianym ustawą.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli wycieczka może się odbyć zgodnie z planem, to nie ma podstaw do bezkosztowej anulacji wycieczki. Z rezerwacji możesz zrezygnować zawsze, jednak obowiązują wówczas Ogólne Warunki Umowy. Jeśli masz wykupione dodatkowe ubezpieczenie od COVID-19, będą obowiązywały inne warunki zgodnie z wykupionym rozszerzeniem.

Czy ten artykuł był pomocny?

W przypadku odwołania wycieczki przez organizatora otrzymasz odpowiedni komunikat z informacjami o alternatywach lub rodzaju zwrotu środków. Taki komunikat jasno określa, jaka będzie forma czy czas zwrotu za wycieczkę.

Czy ten artykuł był pomocny?

W przypadku zakupu wakacji przez internet nie można odstąpić od umowy w ciągu 14 dni ze względu na zawarcie umowy na odległość. W odniesieniu do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych zastosowanie większości postanowień Ustawy o prawach konsumenta, w tym art. 27, wyłączone. Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych w art. 47 ust. 7 przewiduje tylko prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać, że na naszej stronie kupuje się wycieczki online (tzn. umowa zawierana jest na odległość), a podpisanie umowy jest równoznaczne z zaakceptowaniem warunków umowy. Wszelkie formalności dokonywane są drogą elektroniczną. Tym samym nie można skorzystać z prawa do bezkosztowej rezygnacji w ciągu 14 dni w myśl wymienionego przepisu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zgłoś nam taką prośbę przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Możesz ją również przekazać doradcy podczas rozmowy telefonicznej. Niezobowiązująca prośba zostanie dopisana do rezerwacji. Prośby te nie są wiążące, nie mamy wpływu na ich realizację i nie mogą one stanowić jakichkolwiek podstaw do roszczeń prawnych. Dodatkowe życzenia realizowane są przez hotel w miarę możliwości.

Czy ten artykuł był pomocny?

Zgłoś nam takie pytanie przez Panel Klienta lub wyślij na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila). Możesz ją również przekazać doradcy podczas rozmowy telefonicznej.

Czy ten artykuł był pomocny?

Reklamacje

Zgłoś się jak najszybciej do rezydenta, który przyjmie od Ciebie reklamację i pomoże rozwiązać sprawę na miejscu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli nie udało się rozwiązać sprawy z pomocą rezydenta, możesz złożyć reklamację po powrocie. Sprawdź w Ogólnych Warunkach Umowy, ile masz czasu na złożenie takiego wniosku. Jeśli składasz reklamacje dotycząca zakresu wykonania usługi, to skierujemy ją do biura podróży, które organizowało Twój wyjazd. Jeśli reklamacja będzie dotyczyć czegoś innego, zweryfikujemy sprawę i udzielmy Ci szczegółowych informacji. Np. jeśli reklamacja będzie dotyczyć przelotu lub uszkodzenia bagażu, to reklamację trzeba będzie skierować do linii lotniczej. Więcej informacji znajdziesz na stronie dotyczącej reklamacji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Obowiązuje opis oferty załączony do umowy. Jeśli widzisz rozbieżności między opisem oferty a umową, to prosimy o kontakt przez Panel Klienta lub wysłanie e-maila na adres klient@wakacje.pl wraz z numerem zamówienia (najlepiej podanym w temacie e-maila), żebyśmy mogli to wyjaśnić.

Czy ten artykuł był pomocny?

Jeśli masz pytania do zgłoszonej sprawy lub chcesz przekazać nam reklamację, prosimy o kontakt na adres reklamacje@wakacje.pl lub przez formularz na stronie dotyczącej reklamacji.

Czy ten artykuł był pomocny?

Ze względu na wymagania prawne stawiane przez biura podróży reklamacje muszą mieć formę pisemną. Takie zgłoszenia można przesłać na e-mail reklamacje@wakacje.pl, przez formularz zgłoszeniowy na stronie dotyczącej reklamacji lub pocztą tradycyjną.

Czy ten artykuł był pomocny?

Odpowiedź dostaniesz nie później niż 30 dni od wpłynięcia zgłoszenia, ale zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby sprawę wyjaśnić najszybciej, jak to możliwe.

Czy ten artykuł był pomocny?

Skontaktuj się z nami